Презентація до уроку "Фотосинтез". Вчитель може використати даний матеріал під час вивчення теми "Фотосинтез:світлова і темнова фази" Урок для учнів 9 класу.
К. Тімірязєв -присвятив своє життя фотосинтезу. Дайте самому кращому кухареві скільки завгодно свіжого повітря, сонячного світла і цілу річку чистої води і попросіть, щоб з усього цього він приготував вам цукор, крохмаль, жири і зерно - він вирішить, що ви над ним глузуєте. Що мав на увазі вчений?
У своїй книжці «Життя рослин» К. А. Тімірязєв розповідає про процес дуже просто й поетично:«Колись, десь на землю впав промінь сонця, але він впав не на безплідний грунт, він впав на зелену билинку пшеничного ростка, або, краще сказати, на хлорофілове зерно. Вдаряючись об нього, він перестав бути світлом, але не зник… Він тільки затратився на роботу…»
Природа поставила собі завдання, вловитина льоту світло, яке направляється до Земліі перетворити його на органічні сполуки,зберегти їх про запас. Для цього вона вкрила Землю великою кількістю організмів які на протязі свого життя вбирають сонячне світло і перетворюють його на силу енергії. Ці організми -
Зелені рослини засвоюють сонячну енергію в процесі фотосинтезу. Живлячись, вони ростуть, цвітуть, у них достигають плоди і насіння. Органічні речовини, які утворюються в рослині, використовуються для живлення рослини. Тварини і людина споживають готові органічні речовині. Без зелених рослин на Землі не було б їжі, потрібної для життя всіх живих істот, кисню. ФОТОСИНТЕЗ…
Рослини для вбирання світла мають слідуючі пристосування: 1. Безліч листків з плоскою поверхнею; 2. Черешок для повертання листя до світла; 3. Мозаїчне розташування листя; 4. Прозорі, нефарбовані клітини шкірки листа для проникнення світла; 5. Продихи, що забезпечують газообмін; 6. Особливі пластиди - хлоропласти, що містять зелений пігмент хлорофіл, здатний вловлювати сонячне світло.