Номер слайду 10
«Росли у купочці, зросли…»Росли укупочці, зросли;Сміятись, гратись перестали. Неначе й справді розійшлись!.. Зійшлись незабаром. Побрались;І тихо, весело прийшли,Душею-серцем неповинні,Аж до самої домовини. А меж людьми ж вони жили!Подай же й нам, всещедрий боже!Отак цвісти, отак рости,Так одружитися і йти,Не сварячись в тяжкій дорозі,На той світ тихий перейти. Не плач, не вопль, не скрежет зуба. Любов безвічную, сугубу. На той світ тихий принести.1860 Глибокий психологізм у вірші сприяє тонкому передаванню душевних переживань ліричного героя, його думок, які відтворюють мрію поета про одруження, ідеал родинного щастя. Аналіз поезії Тема: звернення поета до Бога, щоб Всевишній сприяв щасливому подружньому життю кожному, хто прагне одружитися.Ідея: возвеличення гармонії, взаєморозуміння, дружньої підтримки, що є обов’язковою передумовою для подальшого подолання труднощів тим, хто побрався. Художні засоби: епітети: «в тяжкій дорозі», «світ тихий», «любов безвічна»звертання: « Подай же й нам, всещедрий боже!»повтори: «росли-зросли», «розійшлись..зійшлись»риторичні оклики: «Неначе й справді розійшлись!», « Подай же й нам, всещедрий боже!»Психологізм у літературі — глибоке, детальне відтворення подій у художньому творі, зокрема світу його персонажа (почуття, думки, переживання, спонукання).