Якими були шляхи переміщення і розселення первісних людей?Як природа впливала на життя і заняття людей? Коли відбулося Велике переселення народів? Якими були його причини? Пригадайте визначення поняття «міграція».
Номер слайду 2
Зв'язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація
Номер слайду 3
ЯК КЛІМАТ ВИЗНАЧАВ СПОСІБ ЖИТТЯ ТА ЗАНЯТТЯ ЛЮДЕЙ?
Номер слайду 4
ЯК ЛАНДШАФТ ВИЗНАЧАВ СПОСІБ ЖИТТЯ ТА ЗАНЯТТЯ ЛЮДЕЙ?
Номер слайду 5
На рівнинах поблизу водойм розвивалось землеробство, у більш посушливих степах — скотарство.
Номер слайду 6
На степових просторах особливу цінність для людей мали коні, які забезпечували їжею і можливостями пересування
Номер слайду 7
У гірській місцевості пасли кіз та овець, вирощували виноград
Номер слайду 8
Водойми мали важливе значення для торгівлі — у середні віки саме через річки й моря пролягали основні торговельні маршрути
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Середньовічна людина вважала себе господарем над природою, що може безжально використовувати її багатства, які наші пращури вважали невичерпними.
Номер слайду 11
Чинники, що впливали на кількісний склад населення Європи в епоху Середньовіччя: Війни. Голод. Хвороби
Номер слайду 12
’’ЙЯ
Номер слайду 13
Колонізація — освоєння нових земель. Внутрішня колонізація — заселення і господарське освоєння людьми вільних земель своєї країни. Зовнішня колонізація — заснування поселень за межами своєї країни, що відбувається, як правило, за допомогою війни, насильницьких методів.
Номер слайду 14
Що люди робили на колонізованих не освоєних землях?Яким був процес освоєння нових земель?Хто заохочував людей до освоєння нових земель?Чому вони це робили?Як змінилася чисельність населення в результаті колонізації?Які зміни відбулися в сільському господарстві?Як змінився раціон харчування людей?
Номер слайду 15
Уважно розгляньте схему та репродукцію картини на с. 44. Поміркуйте, який характер мала зовнішня і внутрішня колонізація: мирний чи воєнний. Чому? Висловте припущення щодо можливих наслідків колонізації.
Номер слайду 16
Як ви думаєте, чи засвоїли сучасні люди уроки історії у ставленні до природи та її багатств? Що змінилося в цьому із часів Середньовіччя?
Номер слайду 17
Які зміни клімату відбуваються в наш час? Якими природними явищами вони супроводжуються? Змоделюйте ймовірні наслідки зміни клімату для подальшої історії людства.