Презентація до уроку за темою "Читання та аналіз тексту"

Про матеріал
Презентація до уроку, метою якого є вдосконалення навичок учнів та учениць вдумливо читати й аналізувати прочитане.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Читання та аналіз текстів

Номер слайду 2

Налаштуйся на урок. Наш світ чарівний, наче гарна казка,У ньому дива стільки — не злічить!Пташиний спів, і мами щира ласка,І подиху весни чарівна мить. Небесна синь, що вдаль до себе кличе,І шум лісів, і вітерець з полів…Ключ журавлів, що в небесах курличе,І жайворонка ніжний переспів…

Номер слайду 3

Прочитай тексти А, Б, В. Текст А За містом Непал був саме таким, як я його уявляв. Надзвичайної краси долини, мальовничі селища, запряжені в плуги бики на полях – і все це на фоні велетенських, сяючих Гімалаїв. На ночівлю зупинилися біля не/величкого селища. Ми з Сун-жо взялися допомагати ставити табір, однак провідник-монах від нас відмахнувся: - Ви двоє підніміться туди – на скелю за пів кілометра від нас. До темряви, - указав він на прямовисну гору. – Не впадіть і поверніться. Він не мусив повторювати двічі. Ми підтюпцем побігли до стіни. Підйом був не/складним, але десь на півдорозі я мусив зупинитися й перевести подих. Сун-жо, який обрав не/легкий маршрут, повз угору, як ящірка, і усміхався, коли обходив мене. Так я дещо про нього дізнався: його легені значно більші за мої і він любить змагатися. Я був шокований, коли він так запросто мене обійшов. Це ж я збирався підкорити Еверест, а Сун-жо просто супроводжував мене до базового табору. Тоді я нагадав собі, що десять днів тому ліз на хмарочос заввишки кількасот метрів над рівнем моря – а це не /правильне тренування для сходження на найвищий у світі пік. Якщо я збираюся на вершину, то потрібно робити щось більше, а не просто дивитися, як Сун-жо зникає за краєм, поки сам я вишу внизу, жадібно хапаючи ротом повітря. - Здається, ти обрав складніший маршрут, - сказав хлопець, - коли я нарешті сів біля нього. Ми обоє знали, що це не так, але я був вдячний йому за ці слова. Ми трохи посиділи, милуючись краєвидом. Було надто пізно, щоб устигнути злізти до темряви, тож вирішили спуститися дюльфером. Сун-жо запропонував мені йти першим, але я заперечив. Перший нагорі – перший унизу.

Номер слайду 4

Текст ВТекст Б1. Еверест – це друга назва найвищої гори у світі, яку здавна називають Джомолунгма. 2. Загальна висота Джомолунгми – 8848 метрів, однак через дії тектонічних плит вона може змінюватися. 3. На Евересті часто бувають урагани, швидкість яких може досягати 200 метрів за годину. 4. Від 35 тисяч до 90 тисяч доларів – саме стільки вартує альпіністові одне сходження на гору. 5. Вік найстаршого підкорювача Евересту сягнув 80 років, а наймолодшого – 13 років. 6. Два місяці – саме стільки в середньому треба альпіністові, аби зійти на Еверест. 7. До речі, свою другу назву – Еверест – гора отримала на честь Джорджа Евереста, англійського геодезиста.

Номер слайду 5

Виконай завдання1. Вигадай і запиши назви до текстів А та Б. Текст А ____________________________________Текст Б _____________________________________2. Запиши, у якій країні розташована гора Еверест. Гора Еверест розташована в Непалі. 3. Зістав інформацію з текстів Б та В. Які речення з тексту Б заперечують текст В? (усно).4. З’ясуй і запиши значення слова «дюльфер» (текст А). Дюльфер – швидкісний спуск по мотузці.5. Поясни, чому гора має дві назви (усно).

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Виконай завдання.6. Запиши подані сполуки з тексту А, знімаючи риску. Поясни правопис прикметників. Біля не/величкого селища; підйом був не/складним; не/легкий маршрут.7. У тексті А знайди 5 числівників, випиши їх. Визнач їхні групи за значенням. 8. Числівники з тексту Б запиши словами. 1) 8848 _______________________________ метрів; 2) досягати 200 _______________________ метрів; 3) від 35 ______________________________ тисяч до 90 ______________________ тисяч доларів;4) вік сягнув 80 ________________________ років, а наймолодшого 13________________________ років.

Номер слайду 8

Виконай завдання.9. У тексті В знайди чотири слова з подовженням. Випиши їх. Від одного із слів цього тексту утвори спільнокореневе, щоб у ньому було подвоєння приголосних . Знаряддя, екіпірування, сміття, харчування. Цінний.

Номер слайду 9

Виконай завдання. Текст Б1. Еверест – це друга назва найвищої гори у світі, яку здавна називають Джомолунгма. 2. Загальна висота Джомолунгми – 8848 метрів, однак через дії тектонічних плит вона може змінюватися. 3. На Евересті часто бувають урагани, швидкість яких може досягати 200 метрів за годину. 4. Від 35 тисяч до 90 тисяч доларів – саме стільки вартує альпіністові одне сходження на гору. 5. Вік найстаршого підкорювача Евересту сягнув 80 років, а наймолодшого – 13 років. 6. Два місяці – саме стільки в середньому треба альпіністові, аби зійти на Еверест. 7. До речі, свою другу назву – Еверест – гора отримала на честь Джорджа Евереста, англійського геодезиста. 10. З тексту Б випиши п’ять займенників. Визнач їхній розряд.

Номер слайду 10

Виконай завдання.11. Заповни табличку прикладами слів з тексту А за поданими характеристиками.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Граматичні ознаки слів. Приклади з тексту А1.Іменник ІІ відм., сер. р., Ор. відм. Одн. 2.Іменник, що має лише форму множини3. Прикметник у вищому ступені порівняння, чол. р., Зн. в. одн.4. Присвійний займенник чол. роду5. Неозначений займенник у Зн. відм.6. Порядовий числ., Ор. відм. одн.

Номер слайду 11

Рефлексія. Вправа «Закінчи речення» Сьогодні на уроці я навчався (навчалася) … Найкраще я зрозумів (зрозуміла) …Набуті знання я зможу використати …

Номер слайду 12

Придумай і запиши закінчення історії з тексту А (4-6 речень).

pptx
Додано
26 жовтня
Переглядів
178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку