Т ема. Досліджую закінчення іменників у родовому і місцевому відмінках множини.
Очікувальні результати:
правильно записує іменники жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини[4 МОВ 4.1] ;
правильно вживає літературні форми іменників у місцевому відмінку
множини з прийменником по; [4 МОВ 4.1];
використовує у власних висловленнях виражальні засоби мови; [4
МОВ 3.1]; відтворює назви відмінків і відмінкові питання [4 МОВ 4.1]; нарощує швидкість письма, безвідривно поєднуючи елементи букв та
букви між собою, зберігаючи розбірливість; [4 МОВ 3.1]
Обладнання: м*яч, «Стіна слів»(мелодійність, ввічливість, вихованість), смайли
Хід уроку
- Перевірка готовності до уроку.
- Вправа «Передбачення» :
- Що,на вашу думку ми будемо вчити?
- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Чому хочете навчитись? Що нового хочете дізнатись?
ІІ. Мовленева розминка
- Робота із «Стіною слів» - складання речень зі словами
Учитель називає іменники в однині, а учні ставлять їх у множину.
Автомобіль, черговий, сіль, школа, квітка, молоко, річка, читання.
— Що ви помітили? (Є іменники, які вживаються тільки в однині.)
Учитель називає іменники в множині, а учні ставлять їх в однину.
Гори, ворота, міста, села, штани, дрова, океани, хлопці, гроші. — Що ви помітили? (Є іменники, які вживаються тільки в множині.) — Чи змінюються за відмінками іменники у множині?
1. Повідомлення теми та мети уроку:
— Сьогодні на уроці ми про це дізнаємося, будемо вчитися відмінювати іменники в множині, правильно писати закінчення цих іменників.
2. Спостереження над мовним матеріалом (вправа 1, с. 60) - Читання, дискусія. Опрацювання правила . Висновок.
- Списування правильного варіанту відмінювання.
3. Коментоване виконання вправи 3 с.60:
- один учень коментує, добирає закінчення, аргументує вибір; - складання і запис речень із словосполученнями.
Фізкультхвилинка
4. Самостійний аналіз матеріалу вправи 4 с. 60:
- читання речень;
- словникова робота – «автобан»;
- визначення відмінків виділених слів;
- опрацювання правила с.60;
- запис одного речення (на вибір). Виділити закінчення у виділених словах.
1. Робота в парах:
— Запишіть повні відповіді на запитання, використовуючи іменники, подані в дужках, і потрібні прийменники. Визначте відмінок цих іменників у реченнях.
Де знаходить знання людина? (Книги)
Де ростуть великі верби? (Берега річки)
Де пташки звили гнізда? (Кущі)
Де ростуть гриби? (Ліси)
На чому дозріли яблука? (Дерева)
На чому сидять птахи? (Гілки)
- Чи справдились ваші сподівання?
- Про що ви дізнались на уроці?
- Якою емоцією ви можете оцінити свою роботу на уроці?
МЕЛОДІЙНІСТЬ
ВИХОВАНІСТЬ
ВВІЧЛИВІСТЬ
Де знаходить знання людина? (Книги)
Де ростуть великі верби? (Берега річки)
Де пташки звили гнізда? (Кущі)
Де ростуть гриби? (Ліси)
На чому дозріли яблука? (Дерева)
На чому сидять птахи? (Гілки)
Де знаходить знання людина? (Книги) Де ростуть великі верби? (Берега річки)
На чому дозріли яблука? (Дерева) На чому сидять птахи? (Гілки)