Мета уроку: дослідити, як у творі відображено воєнне дитинство; навчатися через художнє слово осмислювати та сприймати морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних на прикладі взаємостосунків героїв повісті; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне мислення, увагу, пам'ять, уміння грамотно висловлювати свої думки, навички аналізу епічного твору; виховувати гуманні якості людини – чуйність, доброту, турботу про ближнього, здатність співпереживати.
Дослідження - відновлення. Дослідіть, чому сіль у роки війни була таким дорогим продуктом? Розкажіть про вплив солі на організм людини. Знайдіть опис Климка у творі. Дослідіть, який одяг був у хлопчика?Посилаючись на текст, дослідіть, які продукти харчування були в раціоні Климка?Дослідіть, в яких умовах і де жив хлопчик?Простежте, де відбуваються події, описані у творі? Відмітьте шлях Климка на карті України.
Сіль входить до складу організму людини. Особливо жінки знають солоний смак сліз, сіль також виявляють у крові і поті. Сіль грає найважливішу функцію в обмінних процесах організму: вона є транспортним засобом для перенесення поживних речовин і кисню до всіх органів, без неї неможливо скорочення м’язів, у тому числі і серцевого. Недостача солі негативно позначається на здоров’ї людини, на його працездатності: вона відчуває сонливість, втому, її реакції загальмовані, може статися запаморочення.