Запитання для першої групи1. Чи подібні трикутники АВС і КРТ, якщо в них ∠А=50°, ∠В=60°, ∠Р=60°, ∠Т=70°?2. Гострий кут одного прямокутного трикутника дорівнює 30°, а іншого 60°. Чи подібні ці трикутники?3. Чи подібні рівнобедрені трикутники, якщо вони мають прямі кути?4. Як провести пряму, яка б перетинала дві сторони трикутника паралельно до третьої сторони, щоб вона відтяла від даного трикутника подібний йому з коефіцієнтом ¾? Пояснити.
Запитання для другої групи1 Чи подібні рівнобедрені трикутники, якщо вони мають рівні гострі кути?2. Чи можна стверджувати, що два прямокутні трикутники подібні, якщо відповідно пропорційні катет і бісектриса кута, які виходять з однієї вершини?3. Чи подібні два рівнобедрені трикутники, у яких відповідно пропорційні основа і бічна сторона? 4. Чи може пряма, не паралельна жодній стороні трикутника, відтинати від нього трикутник, подібний даному?
Творча задача 7. Висота дерева. Потрібно виміряти висоту дерева для встановлення сигнального прапорця. Під руками – лінійка, мотузка. Хлопчик хоче виміряти висоту дерева. користуючись лінійкою завдовжки 15 см. На стовбурі він позначає точку, що знаходиться на відстані 1,5 м від землі. Відійшовши від дерева на 9м, хлопчик простягає перед собою руку з лінійкою так, щоб вона закривала собою дерево від верхівки до раніше вибраної точки на стовбурі. Потім він вимірює відстань АВ від ока до лінійки (наприклад за допомогою мотузки) та обчислює висоту дерева h за такою формулою: h=9∙(15/АВ) +1,5. Обгрунтуйте правильність цієї формули. В яких одиницях треба вимірювати відстань АВ? В яких одиницях тоді буде виміряно висоту дерева? Якою буде висота дерева. якщо АВ=20см?
«Музика може возвеличити або заспокоїти душу,Живопис – радувати око,Поезія – пробуджувати почуття,Філософія – задовольняти потреби розуму,Інженерна справа – удосконалювати матеріальну сторону життя людей,А математика здатна досягти усіх цих цілей.»Так сказав американський математик Моріс Клайн