Мета: ознайомити шестикласників з основними способами словотворення; сформувати вміння змінювати й утворювати нові слова;удосконалювати навички розбирати слова за будовою; розвинути увагу й дослідницькі уміння дітей за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу; виховувати взаємоповагу, вміння дослухатися до співрозмовника.
Номер слайду 3
Займи позицію. Сьогодні на уроці я :….уважний;….активний;…..допитливий;….старанний.
Номер слайду 4
Епіграф:Єдиний шлях, що веде до знань, — це діяльність. Бернард Шоу
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Дівчинка побачила у лісі пролісок. В Миколки сьогодні пречудовий настрій.
Номер слайду 7
Дослідити, якими частинами мови будуть виділені слова у словосполученнях. Колискова пісня – мамина колискова. Дитячий сміх – затишна дитяча. Складіть і запишіть речення з цими парами слів. (І – ІІ варіанти)
Номер слайду 8
Утворіть і запишіть від поданих пар слів нові слова способом складання основ. Чорне море – , робити хліб – , зорі падають – , вода грає – , карі очі – , сім струн – , три поверхи – , трусити землю – , чорні брови – , варити сталь – .
Номер слайду 9
Що вивчає словотвір?Які ви знаєте способи словотворення? Що таке префікс? Що таке суфікс?Що таке афікс?
Номер слайду 10
Домашнє завдання.1. Вивчити способи словотворення (§18, табл. С.70)2. Виконати вправу 156.3. Написати міні-твір «Батьківська домівка» (8 – 10 речень), використовуючи слова різних способів творення.