Презентація до відкритого заняття з дисципліни «Фізика» на тему: “ЯДЕРНІ РЕАКЦІЇ”. Шкільний курс фізики. Методична спрямованість: активізація пізнавальної діяльності засобами КІТ та інтерактивних методів навчання.
Фізика - одна з найпрекрасніших наук. Вона показує нам, який великий і водночасблизький до людини світ, в якому ми живемо. Фізика дає змогу людині відчути свою велич,надзвичайну силу свого розуму, робить їїнаймогутнішою істотою у світі. 2
Номер слайду 3
Є все таки в цьому житті одна-єдина гідна людини справа - дізнаватися правду про світ і про своє місце в цьому світі. Н. Копернік.3
Номер слайду 4
4
Номер слайду 5
5
Номер слайду 6
6 Фізична вікторина. В перекладі з грецької мови слово «атом» означає… неділимий. З яких елементарних частинок складається ядро атома… протони, нейтрони. Як називається частинка, яка має відємний заряд…електрон. Скільки різновидів атомів існує в природі… більше 100 Яка частинка не має заряду…нейтрон. Хімічні елементи у яких різна к-ть нейтронів називаются… ізотопи. Як називається частинка ядра, що має додатній заряд… протон. Елементарніе частинки протон и нейтрон, які містяться в ядрі атома називаються… Нуклони
Номер слайду 7
Ядерні реакціїплан. Дефект мас. Енергія зв’язку нуклонів. Ядерні реакції ділення і синтезу.7
Номер слайду 8
Робота з проектами8 Захист проекту «Ядерні реакції»Група “Експерти”Тема: “Ядерні реакції ”
Коли бачиш рівняння Е=mc2, стає стидно за свою балакучість. Станіслав Ежі Лец10 Тема: “Ядерні реакції ”
Номер слайду 11
Дайте відповідь на запитання. Що таке питома енергія зв’язку атомних ядер? Що вона характеризує?Як пояснити виділення енергії під час синтезу легких ядер?Чому під час реакцій поділу важких ядер відбувається виділення енергії? Як можна обчислити цю енергію?Яка реакція є найбільш вигідною з точки зору одержання енергії?
Номер слайду 12
Те, що сьогодні наука, - завтра техніка. Едвард Теллер12 Тема: “Ядерні реакції ”
Номер слайду 13
Робота з проектами13 Захист проекту «Сучасні ядерні технології»Група “Раціоналісти”Тема: “Ядерні реакції ”
Номер слайду 14
Дайте відповідь на запитання. Де знаходиться Об'єднаний інститут ядерних реакцій? Чому ядра атомів при їх опроміненні нейтронами стають радіоактивними?З погляду практичного здійснення ланцюгової реакції найбільш придатні ті реактори, форма яких наближається до кулі. Чому так? Тема: “Ядерні реакції ”
Номер слайду 15
Атом, після розщеплення ядра становиться безсердечним. Леонід Сухоруков15 Тема: “Ядерні реакції ”
Номер слайду 16
Робота з проектами16 Захист проекту «Проблеми екології, що пов’язані з ядерними перетвореннями»Група “Скептики”Тема: “Ядерні реакції ”
Номер слайду 17
17 Місця де розташовані АЕСGoogle Earth
Номер слайду 18
Відкриття ядерної реакції просунуло людство до межі винищення не більше, ніж відкриття сірників. Альберт Ейнштейн18 Тема: “Ядерні реакції ”
Номер слайду 19
Мир неможливо утримати силою. Його можна тільки досягнути розумінням. Альберт Ейнштейн19 Тема: “Ядерні реакції ”
Номер слайду 20
Дайте відповідь на запитання. Чому стронцій-90 (період піврозпаду 25 років) один з найнебезпечніших для людини продуктів ядерних вибухів, хоча його кількісний вміст відносно невеликий?У чому виявляється біологічна дія радіації на живі організми? Чи потрібна ядерна зброя Україні?Тема: “Ядерні реакції ”
Номер слайду 21
Не знаю, якою зброєю будуть воювати у третій світовій війні, але знаю, що у четвертій світовій будуть воювати луком і стрілою. Альберт Ейнштейн21 Тема: “Ядерні реакції ”
Номер слайду 22
Закінчіть рівняння ядерної реакції5626 Fe + 10n → 5625 Mn + ?А) 42 He; Б) 11p; В) 10n; 22 Тема: “Ядерні реакції ”
Номер слайду 23
2412 Mg + 42 He → 2714 Si + ?А) 137 N; Б) 11p; В) 10n;Закінчіть рівняння ядерної реакції23 Тема: “Ядерні реакції ”
Номер слайду 24
Індивідуальна робота24 Тема: “Ядерні реакції ”
Номер слайду 25
Задача Приклад 1. Яка електрична потужність атомної електростанції, що споживає за добу 220 г ізотопу урану, якщо її ККД 25%?25 Тема: “Ядерні реакції ”
Домашнє завдання Зачек І. Р., Кравчук І. М., та ін. Курс фізики: Навчальний підручник./ за редакцією І. Е. Лопатинського. – Львів: Бескид-Біт, 2002. Л1 с. 319-330 Повторити конспект. Підготуватись до лабораторної роботи № 1327 Тема: “Ядерні реакції ”
Номер слайду 28
„Мікрофон”Які нові поняття ми вивчили на занятті?Чи досягли очікуваних результатів ви особисто, ваша група у цілому? Чому ви так вважаєте?Що могло б бути організовано краще, корисніше? Над якими навичками, вміннями ще треба працювати? Як ви оцінюєте свою групову роботу над проектом?Що вам найбільше сподобалось на занятті?28