Презентація до заняття ""Г.Г.Маркес. Оповідання "Стариган з крилами".

Про матеріал

Презентація містить матеріал, який допомагає розкрити творчість Г.Г.Маркеса і є прикладом використанням інформаційно-комунікативних технологій на занятті.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Добра людина – криниця, наповнена золотом!Добре серце – диво-квітка в саду життя!Добре слово – ключ, яким відкривають серце!

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Г. Г. Маркес. Оповідання «Старий з крилами»

Номер слайду 4

Наше з вами завдання :ознайомитись з творчістюлатиноамериканського письменника; розібратись творчому методі Г. Г. Маркеса;зрозуміти філософський зміст твору “ Старий з крилами ”; правильно визначити основну думку оповідання; розібратися у порушених проблемах; збагнути всі підказки, які дав нам сам автор.

Номер слайду 5

Крила – це символ духовного злету людини. Л. Ромащенко. Треба прагнути бути людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу, і це можливо. О. ГенріНе бійся ворогів: найгірше – вони можуть тебе вбити. Не бійся друзів: найгірше – вони можуть тебе зрадити. Бійся байдужих: вони не вбивають і не зраджують, та тільки з їх мовчазної згоди існують на землі зрадництво і вбивство. Б. Ясенський

Номер слайду 6

Як ви думаєте, що в них є спільного? Про що в них йдеться?Скажіть, що означає, на вашу думку, вислів «бути людиною»?Як ви вважаєте, чи всі люди мають такі моральні цінності? До речі, що таке мораль і, як ви її розумієте?

Номер слайду 7

« Ми народжуємось і живемо у світі фантастичної реальності» ( Габріель Гарсіа Маркес )А – альтруїст                          Л – лицемірство. Н – надійність                        Ю – юродивість. Г – гуманізм                            Д – дурість. Е – енергія                              И – іррегулярність. Л – любов                               Н – нерозсудливість                                                А – аморальність

Номер слайду 8

Вічні людські цінності: Добро. Милосердя Співчуття Любові

Номер слайду 9

1. «Магічний реалізм» у латиноамериканській літературі.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Гарсіа Маркес зауважив: “…У Латинській Америці все є можливим, все є реальним”.

Номер слайду 13

«Магічний реалізм»Художній метод у живописі та літературі ХХ ст., тип латиноамериканської художньої культури Видима реальність + Міфологічна свідомість«Реально існуючий міф»Характерні риси:«Фантастична» дійсність. Широке змалювання національних традицій. Переплетення чарівного та побутового. Сучасність та історія. Міфологізм. Пародія та іронія. Умовно-субєктивний час. Зв'язок із народним буттям. Національне світобачення.

Номер слайду 14

2. Життєвий і творчий шлях Г. Г. Маркеса.

Номер слайду 15

Ґабріель Ґарсія Маркес

Номер слайду 16

Номер слайду 17

У 1982 році Маркесу присуджено Нобелівську премію з літератури: «За романи і оповідання, в яких фантазія і реалізм, поєднані у світі уяви, що віддзеркалює життя і конфлікти цілого континенту». Його ім'я стоїть поряд з іменами Хорхе Луїса Борхеса, Маріо Варгаса Льоси, Хуліо Кортасара як одного з найвизначніших письменників Латинської Америки ХХ ст.

Номер слайду 18

Тема розладу людських взаємин у світі, що перебуває в стані насильства . Прагнення відтворити «моделі» національного буття,національного мислення. Поєднання соціального і буттєвого аспектів. Міфологічна забарвленість картин повсякдення й побуту. Створення «фантастичної дійсності», в якій зруйновані межі між реальним та надреальним, об’єктивним та суб’єктивним. Висока концентрація ліричних і поетичних елементів у прозі. Тяжіння до умовного, гротескного,фантастичного. Змалювання дивного, незвичайного, абсурдного, надприродного, усіляких метаморфоз серед плину повсякденного життя. Художній світ Гарсіа Маркеса

Номер слайду 19

3. Оповідання «Старий з крилами». Філософсько-етичний смисл твору.

Номер слайду 20

{35758 FB7-9 AC5-4552-8 A53-C91805 E547 FA}Опорно-логічна схема Сюжет: брудна сіра гама образ дощу. Колумбійське селище напівзатоплене подвір’я небо й море попелястого кольорузустріч господарів із «старезним сеньйором з великими крилами»галерея портретних замальовок мешканців селищафінал мотив злету знак того, що людству треба піднестися до духовних вершин

Номер слайду 21

Де відбуваються події?Як називається містечко, до якого завітав янгол? Де знаходиться? Якими кольорами змальовані події в оповідання? Чому?Кого знайшов рибалка Пелайо і його дружина Елісенда?Цей старий – янгол? Доведіть. Якщо це  янгол, то чому він старий?

Номер слайду 22

Люди в селищі були збентежені появою янгола?Чому прилетів янгол?Як люди ставились до прибульця?У якій ролі виступає отець Гонзага? До якого висновку він дійшов?Чому люди не пішли подивитись виставу мандрівного цирку, а прийшли до янгола?

Номер слайду 23

Які дива творив янгол? У чому їх дивність?Як веде себе янгол при зустрічі з людьми?Яку роль в оповіданні відіграє епізод з дівчинкою – тарантулом? Зіставте її образ з образом старигана з крилам. Як живе янгол і люди після того, як цікавість до нього зникла?Чому Елісенда відчула внутрішнє полегшення, коли побачила, що янгол відлетів?

Номер слайду 24

Людей знищує жорстокість: віруючі труїли янгола смородом свічок, обскубували крила, а невіруючі кидали в нього каміння. Жадібні, прагматичні Пелайо та Елісенда заробляли на ньому гроші, а потім виставили в курник, де стариган мерз. Егоїзм, духовне роз'єднання теж убивають людей. Отець Гонзага навіть в янголі знайшов конкурента і підбурював проти нього прихожан, навіть сердився, що янгол не шанує Божого послання. У людей немає віри, моральних засад. Що, на вашу думку, знищує людей?

Номер слайду 25

Зміщення шкали моральних цінностей у людей. Людство старіє від гріхів. Проблема самотності;Проблема цінностей життя;Проблема відповідальності та людяності;Проблема співіснування людини і “ чуда ”;Проблема вибору життєвих цінностей;Проблема моральної деградації суспільства. Проблематика твору

Номер слайду 26

Хто такий ангел?Слово «янгол» у перекладі з грецької означає «вісник». Подібний до Гермеса, він — «зв'язок» між живими та мерт­вими, між Богом та людьми, між Небом та Землею. Його ча­сто зображують як крилату істоту, що поєднує в собі антро­поморфні та тваринні форми. Мойсей Маймонід вважав ян­голів безтілесними, Іоанн Дамаскін — безсмертними, Аристотель — інтелектуальними. Відомо, що у Сократа був свій демон — дух, до порад якого він уважно прислухався. Атрибути янгола: крила, музичні інструменти — труба, тимпан, флейта, скрипка; вогненний меч, книга тощо. Риси характеру та функції: сила, енергія, політ, тиша, спокій, краса, вірність, благородність, служіння, прослав­лення, покірливість, допомога, хвилювання. Янголи створені Богом як безтілесні надприродні істо­ти, що покликані повідомляти людям Його волю.

Номер слайду 27

Будь ласка, використовуючи цитати з тексту, опишіть вісника Бога. Це старенький дід, який упав обличчям у грязюку; такий старий і немічний; циркова звірина; рот беззубий; лисий череп; великі півнячі крила, обскубані та брудні; велика старезна курка, ніж людське створіння; надто схожий на земну людину. Що криють у собі ці словосполучення?Чому ангел постає у подобі старигана з крилами?

Номер слайду 28

«Стариган із крилами: хто він такий?»стариган із крилами — страховисько — людина, що потерпіла під час аварії іноземного паропла­ва — янгол — диявол, що дурить необережних людей — неприродне створіння (інопланетянин) — безпорадний старий дід.

Номер слайду 29

Герої творуЇхні чесноти, якостіСтавлення до янгола. Що символізують герої твору. Пелайо. Віра. Добре. Втілення прагматизму. Елісенда. Сподівання. Співчутливе. Хлопчик Байдужість. Безжалісне. Жорстокість суспільства. Отець Гонзала, решта жителів селища. Самоповагакорисливісь. Зацікавленедобродійне, корисливе Знехтувану віру

Номер слайду 30

Запитання групі АДе знайшли ангела господарі?Який він мав вигляд?Як поставилися спочатку до нього господарі? Чому не відпустили? Де жив ангел? Як вирішила Елісенда використати ситуацію з ангелом?Як виглядав курник після того як господарі закінчили різні перебудови?Як реагує Елісенда на присутність ангела? Як змінився ангел після останньої зими? Чи допомогли йому Пелайо та Елісенда? Чому Пелайо та Елісенда боялися смерті ангела? Що вони відчули після того, як ангел полетів?  Висновок : Проблема переваги матеріального над духовним

Номер слайду 31

Запитання групі БЯк сусіди сприйняли ангела?Чому Пелайо змушений був викликати військо? З якими питаннями приходили люди до ангела? Чи попросив хто-небудь ангела звернутися до Бога з проханням відпустити гріхи, чи заступитися за ближнього?Чи здатні люди відрізнити добро від зла?Крім ангела, який ще магічний персонаж з’являється в оповіданні?Чи заслуговує поступок дівчини - павука на прокляття?Висновок: душі людей злі, черстві, грішні. Вони хочуть, щоб ангел за недоїдки їжі виконував їхні забаганки. Проблема деградації суспільства

Номер слайду 32

Запитання групі ВЧому священик засумнівався, що це ангел?Чому отець Гонзага написав листа до Папи Римського?Що, на вашу думку, мав зробити священик?Висновок: Проблема владолюбства та бюрократії

Номер слайду 33

{08 FB837 D-C827-4 EFA-A057-4 D05807 E0 F7 C}Образи. Проблема. Крила. Духовне піднесення людини. Ангел. Совість, світлі ідеали, уособлення вищих моральних цінностей. Пелайо, його дружина. Перевага матеріального над духовним. Люди селища. Втрата моральних орієнтирів( доброти, чуйності, милосердя, віри,) святотатство Дівчина-павук. Проблема деградації суспільства. Отець Гонзага, єпископ, папа. Владолюбство, бюрократизм

Номер слайду 34

Образи. Значення образів1«Розумна сусідка»Утілення самовпевненої сірості, яка прагне бути в центрі всіх подій2 Пелайо. Обмеженість 3 Отець Гонзага. Немилосердний священик без віри4 Папа Римський. Облудність церкви5 Елісенда. Добра, але прагматична людина6 Дівчина-паук. Завуальоване шахрайство7 Хлопчик. Символ деградації суспільства, 8 Калюжа, у яку впав ангел. Уособлення життєвого бруду, життя без милосердя і доброти9 Клітка, курник, дім з гратами. Обмеженість жалюгідного існування, людська в’язни ця10 Старий ангел. Утілення людської совісті, істини, беззахисного добра11 Селище. Алегорія людського суспільства12 Хвороба дитини. Символ неблагополуччя людства, яке хворіє на зло13 Хвороба ангела. Символ знехтування віри14 Дощ. Символ необхідності духовного очищення Землі15 Відновлені крила. Символ духовного злету людини16 Політ ангела. Утвердження незгасності справжніх духовних цінностей, які не можна знищити. Символічне та алегоричне значення образів

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Ґабріель Хосе де ла Конкордія Ґарсія Маркес –колумбійський письменник-прозаїк, журналіст, видавець і політичний діяч. Народився 6 березня 1927 року в місті Аракатака, провінція Магдалена, Колумбія. Жив у Мексиці та Європі, тепер переважно живе в Мехіко.

Номер слайду 37

Людьми керують користь, жадоба до грошей, до наживи. Елісенді спало на думку з кожного відвідувача брати по п’ять сентаво – і ось на одержані гроші вже перебудовано дім, налагоджено побут, на вікнах з’явилися залізні грати, «щоб не залітали ангели». Старого ангела відвідувачі смикали за пір’я, припікали розжареною залізкою, кидали у нього каміння. «Здавалося, надприродне терпіння було найголовнішою чеснотою ангела». Церква брехлива; не розуміє мови ангела. Розчарування в людях у ангела таке глибоке, що чогось іншого, хорошого він і не чекає, йому вже не під силу боротися за людські душі.

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Крила – це символ духовного злету людини. Л. Ромащенко. Треба прагнути бути людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу, і це можливо. О. ГенріНе бійся ворогів: найгірше – вони можуть тебе вбити. Не бійся друзів: найгірше – вони можуть тебе зрадити. Бійся байдужих: вони не вбивають і не зраджують, та тільки з їх мовчазної згоди існують на землі зрадництво і вбивство. Б. Ясенський

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Продовжте фразу так, щоб вона відображувала розуміння вами суті оповідання: «Дуже стара людина з великими крилами» – це сумна історія про…Запропонуйте свою назву оповідання, в якій би відображалася головна ідея твору.

Номер слайду 42

{775 DCB02-9 BB8-47 FD-8907-85 C794 F793 BA}Фразеологізм. Пояснення1. Брати під своє крило. А. Втрачати впевненість у собі, журитися.2. Під крилом. Б. Знесилити когось або обмежити його діяльність.3. Виросли крила. В. Відчувати натхнення, силу, спроможність до дії.4. Чути крила за плечима. Г. Починати діяти на повну силу.5. Підрізати крила. Д. Брати когось під свою опіку.6. Опускати крила. Е. Під чиєюсь опікою, захистом.7. Розкривати крила.Є. Хтось відчув силу, енергію до великих звершень.

Номер слайду 43

Зичу довго літати. Хай несуть вас крила в Божий світ. І збагніть незбагнене, І трудіться натхненно… Хай підносять вас крила, Хай триває політ

Номер слайду 44

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Смолікова Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лейба Наталья
    Дякую за цікаву роботу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Майструк Надія
    Джуе гарно поданий якісний і змістовний матеріал! Дякуємо!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Гнатченко Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Бєлошенко Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Хомякова Людмила Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Подгайная Марина
    Дякую! Чудова робота!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Ланецька Таміла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
pptx
Додано
15 червня 2018
Переглядів
39729
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку