Вправи на повторення спільнокорених слів.Добір і визначення спільнокореневих слів.Дидактичні ігри за темою.За підручником Захарійчук 2017р. видання.
Каліграфічна хвилинка За адка Ки їв ду хмя ий. Загадка Київ духмяний2. Вправи на повторення. Знайдіть у скоромовці спільнокореневі слова, позначте в них корінь. Водовоз віз воду з водопроводу — На які питання відповідають слова в скоромовці? Що вони означають? 2) Прочитайте. Визначте «зайве» слово у кожній групі. Синій, синок, син, синівський. Коза, козак, козенята, козяче.— Складіть і запишіть речення з одним із цих слів.
Сьогодні на уроці ви удосконалите своє вміння визначати корінь і добирати споріднені слова. РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 119)Вправа 1— Розгляньте малюнки. — Назвіть слова — назви предметів.— Доберіть слова — назви виробів із цих продуктів. — Чи є ці слова спільнокореневими?— Позначте корені.
УЗАГАЛЬНЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ1. Словникова робота. Килим — тканий з візерунками виріб для вкриття підлоги, оздоблювання стін.— Уставте пропущені букви. Позначте корінь у словах. Поставте наголос.кил...мкил..моккил...мовий— Доберіть назви ознак до слова килим. (Барвистий, ворсистий, візерунковий)Барвистий — кольористий, квітучий.
3. Вправи на повторення 1) Відгадайте загадку.• Гуляє в полі, та не кінь,Літа на волі, та не птиця. — Як назвати вітер, що не дуже сильний? — Як називають сильний вітер? — Запишіть ці слова. (Вітер, вітерець, вітрище, вітрюган)— Визначте корінь у цих словах. — Які слова називають спорідненими? Вітер. Вітерець. Вітрюган,вітрище
2) На дошці були записані групами споріднені слова, але налетів вітерець-пустунець і все переплутав. Випишіть групами споріднені слова, позначте в них корінь. Мороз, сніг, сніговий, морозець, холод, сніговик, морозний.— Яке слово не потрапило до жодної групи? Чому?— Доберіть до нього споріднені слова. (Холодний, похолодання, холодок, холодильник)
Вправа 1 — Прочитайте вірш. Про кого розповідається у вірші? — Спишіть питальні речення. Читайте, дотримуючись інтонації.— Прочитайте виділене слово. Вимовте перший звук, назвіть букви, які цей звук позначають. Яка звукова схема відповідає виділеному слову?Вправа 2— Прочитайте текст. Що ви дізналися про дятла?
Спишіть останній абзац, уставляючи пропущені букви. Назвіть дієслова, поставте до них питання. Підкресліть спільнокореневі слова. Позначте корінь. Вправа З— Прочитайте текст. Яке речення є прислів’ям?— Спишіть перший абзац. Підкресліть спільнокореневі слова. Позначте корінь.— Запишіть підкреслені слова в абетковому порядку.