Тема: « Ділення круглого числа на одноцифрове число виду 120:3. Задачі на розкриття змісту ділення».
Мета: ознайомити учнів з прийомом ділення круглого числа на одноцифрове (120:3);
закріплювати вміння розв’язувати задачі на розкриття змісту ділення;
розвивати логічне мислення, вміння міркувати;
виховувати інтерес до предмета, бажання вчитися;
Ключові компетентності: формувати вміння прийому ділення круглого числа на
одноцифрове ( 120:3)
розвивати обчислювальні навички, логічне мислення ;
розширити і поглибити компетентність у доісторичному
минулому нашого народу;
виховувати вміння працювати в парах та групах;
Предметні компетентності: знання: - знає назви компонентів дій і знає
алгоритм дії ділення;
розуміння: виконує арифметичні дії;
застосування: розв’язує задачі на розкриття змісту; дії ділення.
Хід уроку
Організаційний момент
Господарі і гості глядіть не минайте
На ярмарок прошу гуртом, по одинці
Чекають на вас там чудові гостинці
На ярмарку нашім веселім, багатім
Є чим дивуватись і є що придбати!
-Учитель: А що ж таке ярмарок?
Ярмарок - це торг , який влаштовується регулярно в певну пору року і в певному місці для продажу і купівлі товару .
Оголошення теми і мети
Чому ж ми вирішили влаштувати ярмарок. Тому що ми веселилися на масляному , або його ще називали сиропустний тиждень. Провели свято зустріч весни. А сьогодні проведемо ярмарок , але незвичний , а математичний.
І сувора й солов’їна математика - країна.
Праця тут іде завзята вмій лиш спритно працювати.
На ярмарку нас чекає багато всього цікавого і корисного. Ми вивчимо ділення виду 120 : 3 , повторимо таблиці 2- 9, будемо розв’язувати задачі, обчислювати вирази , повторимо геометричні фігури , периметр.
3. Актуалізація опорних знань
Для поїздки на ярмарок ми як і наші предки використаємо дерев’яний віз, але щоб підготувати його до руху, нам треба змостити колеса возів , вистеляємо його сіном та домотканими килимами тому нам потрібно повторити математичну термінологію, якою будемо користуватися протягом подорожі.
Увага! Екіпаж готовий, транспортні засоби працюють. Підготовчі завдання виконані чітко. Відкриваємо зошити , перевіряємо правильність їх положення, порядок на робочому місці, правильну посадку під час письма, пропускаємо чотири клітинки, записуємо сьогоднішню дату і класна робота.
Учитель: На ярмарок благословлялося на світ, їдуть дорогою.. і кіньми, і волами і коровами…. З товаром , сіном, соломою…Пливе річка селянських возів на ярмарок… І їдуть, їдуть…
Погляньте це територія, на якій розмістився торг: яку форму вона має! З якими сторонами може бути ця ділянка?(Р = 16 км)
Нарешті дістались на ярмарок. Але виявилося , що ворота зачинені і відчиняться тільки за умови виконання завдань на логічне мислення і уважність. Готові ви відкрити ворота? Вам треба не тільки правильно розв’язати, але й запам’ятати відповіді.
1варіант. Напише цифру відповіді першої задачі.
2 варіант другої задачі,
3 варіант третьої задачі.
Математичний диктант
Отже, ворота відкриваються, а за ними нас чекає справжній ярмарок .
Дорогами, стежкам
Із далеких міст з мішками
Ідуть, ідуть славні трударі
Хлібороби й гончарі
Садоводи й пекарі
Весь народ збирається
Ярмарок починається.
На ярмарок треба усім поспішати
На ярмарку нашім веселім багатім
є чим дивуватись і є що придбати.
А ще тут подяка усім в нагороду
Тут речі умільців є незрівняні
Красиві серветки, рушники вишивані.
Купуйте, милуйтесь знання здобувайте
На лозі росою вмиті,
Зріли грона соковиті.
Він солодкий,соковитий,
Теплим сонечком налитий (частка 36і6)
Купуйте золотистий виноград?(частка 48і8)
А ось у кожушках цупкеньких зернятка смачненькі продаються скільки ж вони коштують цікаво.( добуток 9 і 9)
Купуйте ці груші – солодкі , духмяні у роті немов би медок ,вони тануть.( частка 15 і 3)
Купуйте не минайте , пиріжки!
Свіженькі, тепленькі, смачненькі.( частка 16 і 2)
Ой, дівчатка - солодунки ! Хто полюбляє цукерочки? Смачні цукерки не минайте, а мерщій всі їх купляйте.( добуток 6 і 9)
Перевіримо чи правильно вирахували вартість товарів.
Закріплення вивченого матеріалу
Учитель: Подивіться, які щедрі і багаті столи, скільки різного товару можна купити. За допомогою чого можна купити товар?
Раніше користувалися так званими товарними грошима, коли товар не купляли ,а обмінювали на інші потрібна речі, такі як сіль , риба чи худоба. Але потім так розраховуватися стало дуже незручно тоді люди придумали гроші. Спочатку це були злитки або бруски, а пізніше монетки круглої форми з міді , бронзи , золота чи срібла. Але металеві гроші були важкі, тому на зміну їм прийшли паперові .
Яка грошова одиниця використовується в Україні? Назва гривні походить від назви шийної прикраси- гривня. Згодом гривнею стали називати злиток срібла, а у 1992 році вона стала офіційною одиницею вартості в Україні.
Випиши числа які діляться на 10: 120, 450,37,730,100,62,604,37,7,19,140,26,340,20,28
Як такі числа називаються? ( круглі)
Гей дорослі і малі!
Швидше їдь до нас сюди ! Продаємо все найкраще – бублики кругленькі ,бублики смачненькі!
А бублик отримає той хто розв’яже приклади ст. 135 номер 881
Зараз ми завітаємо до банку знань
Відкрили ст. 125 , задача 812( без короткої умови)
Номер 813
Робота по варіантам
5* у=80 ( 17-14)* х=33 х:3=45
Вже на ярмарку у нас естафетам настав час, люди добрі подивіться, як ми вмієм веселиться. Ні однин ярмарок не проходить без жердини з чобітками.
Кругові приклади по рядкам.
Що ж за ярмарок без ворожіння і фокусів. Зараз я вам поворожу .
Задумайте число яке неменше одного і небільше десяти. Додайте 29, відкиньте останню цифру * на 9 додати 4 *3-2 дістали 100.
Підсумок уроку:
НА доброму ярмарку ми побували, одні продавали – а ми ось знання здобували, співали, сміялись, та ще й танцювали.
Та про предків наших славних з шаною згадали.
Наш ярмарок закінчується. Що вам сподобалось найбільше ?
Ми бажаємо всім щоб у ваших родинах завжди був достаток. Щоб було що продавати і було за що купувати. А щоб ви ніколи не стали жертвою шахраїв потрібно вчити математику і завжди виконувати домашнє завдання.