6 ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА Профілактика дитячого травматизму - одне з найважливіших завдань сучасного суспільства. Робота по профілактиці травматизму, захворювань і нещасних випадків на заняттях фізичною культурою є одним з найважливіших завдань учителів, директорів закладів освіти. Проте безліч випадків порушень організаційного, методичного, санітарно-гігієнічного характеру приводить учнів до травм і погіршення здоров'я.
Схема послідовності дій при наданні першої домедичної допомоги:1. Вивести потерпілого з оточення, де стався нещасний випадок.2. Надати потерпілому найбільш зручне положення, що забезпечує спокій.3. Визначити вид травми (перелом, поранення, опік тощо).4. Визначити загальний стан потерпілого, встановити, чи не порушені функції життєво важливих органів.5. Розпочати проведення необхідних заходів: "зупинити кровотечу; "зафіксувати місце перелому; "надати реанімаційних заходів (оживлення): штучне дихання, зовнішній масаж серця; "обробити ушкоджені частини тіла.6. Одночасно з наданням долікарської допомоги необхідно викликати швидку медичну допомогу, послати за працівником закладу освіти, підготовити транспорт для відправки потерпілого до найближчої медичної установи.7. Повідомити керівника закладу освіти про те, що трапилось.
Види травмувань Забій (забиття) - це травма шкірного покриву без його цілісності. Її можна отримати при падінні, ударі тупим предметом. Травмоване місце стає набряклим. На ньому з'являється синець. Через розрив великих судин під шкірою накопичується кров (гематоми). Поранення - це ушкодження з порушеннями цілісності шкіри або слизової оболонки. Неприпустимо торкатися до рани руками, промивати її водою, засипати порошком тощо. Забруднену шкіру навколо рани протирають стерильною ватою, марлею, бинтом або тампоном із перев’язочного пакета. Навкруги рану змащують настоянкою йоду або «зеленкою» (попадаючи до рани, вони викликають опік і затримують заживання)
Щоб уникнути травмувань під час уроків необхідно: Додержуватись техніки безпеки під час уроків;Не допускати до змагань учнів, які не пройшли поглиблений медичний огляд;Стежити за навантаженням фізичних вправ;Комплектувати групи залежно від ступеня підготовленості учнів;Проводити пульсометрію одного або двох учнів, що дасть можливість визначити співвідношення між навантаженнями і фізіологічними особливостями або станом здоров'я учня. За графіком можна судити про рівень функціональних можливостей, правильністю розподілу навантажень та інтервалів відпочинку. Здійснювати медико-педагогічний контроль за фізичним вихованням12