Презентація "Допомога дітям та підліткам в надзвичайних ситуаціях

Про матеріал
І. Поведінкові реакції дітей із посттравматичним стресовим розладом. ІІ. Ознаки і наслідки соціальної дезадаптації дітей-переселенців. ІІІ. Чинники, що впливають на адаптацію дітей до нової школи. IV. Складові успішної адаптації дитини до навчального закладу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

ДОПОМОГА ДІТЯМ ТА ПІДЛІТКАМ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ

Номер слайду 3

ЗМІСТІ. Поведінкові реакції дітей із посттравматичним стресовим розладом.ІІ. Ознаки і наслідки соціальної дезадаптації дітей-переселенців.ІІІ. Чинники, що впливають на адаптацію дітей до нової школи. IV. Складові успішної адаптації дитини до навчального закладу.

Номер слайду 4

Поведінкові реакції дітей із посттравматичним стресовим розладом. Травматичний стрес – це емоційна реакція людини на важкі події. Посттравматичний стресовий розлад (ПТСР) виникає як відкладена та/або затяжна реакція на стресову подію чи ситуацію (короткочасну або тривалу) надзвичайно загрозливого чи катастрофічного характеру.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Як справлятися із затяжним стресом ?У разі одномоментної травматичної події ми можемо переробити її наслідки набагато пізніше. А за тривалої кризи безпосереднє переживання та переробка травми відбуваються одночасно. У такій ситуації особливо важливою є психологічна стійкість. Ось кілька найпростіших способів її зміцнити. ДОТРИМУЙТЕСЯ РУТИНИДослідження показують, що елементарна підтримка порядку дня (підйом в той самий час, ранкові ритуали тощо) допомагають зберегти психологічну стійкість. По-перше, це дає можливість структурувати день і таким чином послабити відчуття невизначеності, яке спричиняє напади тривоги чи депресії. По-друге, знижує втому від прийняття дрібних рішень. ВІДНОВИТЬ ВІДЧУТТЯ ВЛАСНОЇ ЗНАЧИМОСТІПерше, що страждає від травми, – почуття власної гідності. Ми починаємо здаватися собі нікчемними та безпорадними. Щоб відновитись, можна використовувати техніку дерефлексії. ЗНАЙДІТЬ ТОГО, КОМУ ГІРШЕ, І ДОПОМОЖІТЬ ЙОМУ Є таке поняття – «ейфорія помічника»: коли ви допомагаєте ближнім, мозок виробляє ендорфіни, винагороджуючи вас за добрий вчинок емоційним піднесенням. Тому якщо у вас є можливість займатися волонтерством - займайтеся.

Номер слайду 7

ПОМІЧАЙТЕ ХОРОШЕТак, це важко. Негативний досвід фіксується у свідомості глибше ніж позитивний. Щоб бачити позитивні сторони життя, потрібно буквально докладати більше зусиль. Візьміть за правило ділитися з друзями та близькими не найгіршими, а найкращими враженнями дня. Це не означає закопувати голову в пісок. Так ви психологічно підтримаєте їх і себе.

Номер слайду 8

Ознаки та симптоми посттравматичного стресового розладу у дітей{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вікова категорія дітей Ознаки та симптоми. Діти молодшого віку (1–6 років)- Безсилля і пасивність, відсутність звичайних реакцій.- Генералізований страх.- Підвищена збудливість і незібраність.- Пізнавальна плутанина.- Складність говорити про цю подію.- Складність визначати почуття.- Нічні кошмари, інші порушення сну.- Страх розставання і «чіпляння» за близьку людину.- Регресивні симптоми (наприклад, повернення нічного нетримання сечі, втрата мови, рухових навичок).- Нездатність збагнути смерть як неминучість.- Тривога з приводу смерті.- Соматичні симптоми (болі в животі, головні болі тощо).- Посилена реакція на гучні звуки.- «Заморожування» (раптова нерухомість).- Метушливість, нехарактерний плач.- Уникання або тривога у відповідь на конкретні стимули, специфічно пов’язані з травмою, зокрема бачене та фізичні відчуття.

Номер слайду 9

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вікова категорія дітей. Ознаки та симптоми. Діти молодшого та середнього шкільного віку(6–11 років)- Почуття відповідальності та провини.- Повторювана травматична гра.- Відчуття тривоги під час згадування про подію.- Нічні кошмари, інші порушення сну.- Стурбованість щодо безпеки, думки про загрозу.- Агресивна поведінка, спалахи гніву.- Страх почуття болю, травми.- Пильна увага до тривоги батьків.- Ухиляння від школи.- Тривога/турбота про інших.- Поведінкові, емоційні, особистісні зміни.- Соматичні симптоми (скарги на тілесний біль).- Очевидна тривога/страх.- Схильність до усамітнення.- Конкретні пов’язані з травмою страхи, загальні страхи.- Віковий регрес (веде себе як молодша дитина).- Тривога розлуки.- Втрата інтересу до діяльності.- Плутанина думок, недостатнє розуміння травматичних подій.- Відсутність чіткого розуміння явища смерті, причини «поганих» подій.- Прогалини в недостатньому розумінні заповнюються «магічними» поясненнями.- Втрата здатності до концентрації в школі, зниження успішності.- Дивна або незвичайна поведінка.

Номер слайду 10

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вікова категорія дітей. Ознаки та симптоми. Підлітки(12–18 років)- Егоїстичність.- Небезпечна для життя поведінка.- Бунт удома або в школі.- Різкі зміни у стосунках.- Депресія, уникнення спілкування.- Зниження успішності в школі.- Спроба віддалитися і захиститися від почуття сорому, провини, приниження.- Надмірна активність з іншими людьми чи відсторонення від інших із метою врегулювання внутрішнього конфлікту.- Схильність до переживання нещасних випадків.- Бажання помсти, активність, пов’язана з відповіддю на травму.- Порушення сну і харчування, нічні кошмари.

Номер слайду 11

Ознаки і наслідки соціальної дезадаптації дітей-переселенців. Характерними ознаками соціальної дезадаптації дітей:- повне замикання в собі;- замикання в сім’ї або групі однолітків;- намагання включитися в життя суспільства та неспроможність це зробити через неадекватне сприйняття соціальних норм.

pptx
Додав(-ла)
Жарова Марина
Додано
14 квітня 2022
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку