Презентація "Доробок митців радянської доби,представники закарпатської школи. Народне мистецтво"

Про матеріал
Презентація до уроку мистецтва України, у якій містяться матеріали про доробок митців радянської доби О. Шовкуненка, Т. Яблонської, М. Глущенка, В. Зарецького, представників закарпатської школи А. Ерделі, Й. Бокшая, Ф. Манайла та народних мисткінь К. Білокур та М. Приймаченко. Створена за підручником Л. Масол.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Доробок митців радянської доби (О. Шовкуненко, Т. Яблонська, М. Глущенко, В. Зарецький); представники закарпатської школи А. Ерделі, Й. Бокшай, Ф. Манайло. Народне мистецтво (К. Білокур, М. Приймаченко)

Номер слайду 2

Після доби «розстріляного Відродження» панівною тенденцією в українському мистецтві став соціалістичний реалізм, який із 30-х років панував у СРСР, отже, і в УРСР. Цей єдиний офіційно дозволений стиль і творчий метод мав на меті оспівувати досягнення тогочасного державного устрою. Насправді, у мистецтві тієї доби реалістична складова не стала визначальною, радше воно було своєрідним переосмисленням класицизму. Відповідно до гасла «Мистецтво має бути зрозумілим народу» художники зображували трудові будні і щасливе життя людей, історико-героїчні сюжети, ідеалізуючи й романтизуючи дійсність. Цей метод перетворився на засіб нівелювання національної самобутності мистецтва. Проте навіть у цих умовах найкращі українські художники прагнули відійти від прямолінійного копіювання життя і зверталися до народних джерел, символічних образів, виразної декоративності. Це — Олексій Шовкуненко, Тетяна Яблонська, Іван-Валентин Задорожний, Феодосій Гуменюк, а також провідні митці закарпатської школи Адальберт Ерделі, Йосип Бокшай, Федір Манайло, Володимир Микита та інші художники.

Номер слайду 3

Український радянський художник автор портретів і краєвидів, радянський розвідник (псевдонім“ Ярема”). У 20-30 роках ХХ ст. проживав та працював у Берліні та Парижі. У 1923 році звернувся до Радянського посольства з проханням повернутись в Україну, але був завербований радянською розвідкою. У 1936 р. повернувся до СРСР, а з 1944 р. проживав у Києві. Народний художник України та СРСР, лауреат премії ім. Т. Г. Шевченка. Микола Петрович Глущенко (1901-1977) Спадщина живописця європейського масштабу Миколи Глущенка охоплює різні жанри: пейзажі, портрети, натюрморти. Під час навчання і тривалого життя за кордоном художник захоплювався імпресіоністичними та експресіоністичними пошуками

Номер слайду 4

М. Глущенко «Автопортрет із квіткою», 1923 р. Нічний Париж. Вечірня Венеція

Номер слайду 5

М. Глущенко. Осінній став. М. Глущенко. Травень. Перед дощем

Номер слайду 6

М. Глущенко. Рожева весна. М. Глущенко. Море увечері

Номер слайду 7

М. Глущенко. Прихід човна. М. Глущенко. Катер на Дніпрі

Номер слайду 8

М. Глущенко. Зима

Номер слайду 9

М. Глущенко. Березовий ранок. Микола Глущенко. Зима

Номер слайду 10

Народився 1884 року в сім’ї херсонського робітника. Окрім напруженої творчої роботи, Олексій Олексійович Шовкуненко багато часу віддавав педагогічній діяльності. Ім’ям митця названо Херсонський художній музей. Заслужений діяч мистецтв УРСР (1941); Народний художник СРСР (1944); дійний член АМ СРСР (1947); Лауреат Державної премії УРСР ім. Т. Г. Шевченка (1970). Олексій Олексійович Шовкуненко «Ленінградський етюд»

Номер слайду 11

Портрет С. А. Ковпака. Автопортрет. Портрет М. Т. Рильського. Портрет Н. Ужвій. Олексій Олексійович Шовкуненко

Номер слайду 12

О. Шовкуненко. Молдавія. Дворик

Номер слайду 13

О. Шовкуненко. Повінь. Конча-Заспа. О. Шовкуненко. Натюрморт із тюльпанами та бузком

Номер слайду 14

Тетяна Яблонська. Т. Яблонська. Автопортрет в українському костюміЗдобула освіту в Київському художньому інституті. Вчителем був Федір Кричевський. Теми материнства та праці у творчості цього видатного українського художника вразила і молоду Яблонську. Вона стала продовжувачем його традицій. Сільська тема у творчості Тетяни Нилівни – найглибша; найвідоміша її картина – “Хліб” (1949). Загалом, творчість художниці дуже різноманітна, але головне, що характерне для її мистецтва, – зображення людини з усіма її радощами та горем, труднощами та перемогами. 1917–2005

Номер слайду 15

Т. Яблонська. На віки - весна. Т. Яблонська. На лісовій галявині

Номер слайду 16

Т. Яблонська. Весілля Т. Яблонська. Ранок

Номер слайду 17

Т. Яблонська. Хліб Т. Яблонська. Літо

Номер слайду 18

Т. Яблонська. Життя триваєТ. Яблонська. У парку

Номер слайду 19

Художник-баталіст, графік. Працював у жанрі історичного живопису та книжкової і станкової графіки й журнальної ілюстрації. Микола Самокиш(1860-1944) Як художник демократичного напрямку, Самокиш намагався історично правильно змальовувати події. Двічі виїздив на театр воєнних дій: під час російсько-японської війни в 1904-1905 роках та на західний і кавказький фронти в 1915-у році.

Номер слайду 20

М. Самокиш. Погоня. Війна 1904-1905 рр. М. Самокиш. На сопці після штурму

Номер слайду 21

М. Самокиш. Бій Богуна з Чернецьким під Монастирищем у 1653 роціМ. Самокиш. Битва при Вафангові

Номер слайду 22

Багатогранний живопис Віктора Зарецького — станковий і монументальний — неможливо вписати у межі певного напряму. Самобутність його живописної мови незаперечна. Стиль митця нерідко порівнюють із творчістю Г. Клімта, акцентуючи витончене орнаментальне декорування картин, шляхетні риси жінок на портретах, фантастичність золотих кольорів. Проте митець спирається на колористику й орнаментику українського народного мистецтва. Віктор Зарецький(1925-1990)

Номер слайду 23

Віктор Зарецький – український “Густав Клімт” Дерево. Витоки мистецтва Портрет народної артистки УРСР Т. Цимбал Дівчина у блакитному

Номер слайду 24

Великий український модерніст, майстер пейзажу і жанрової картини, Віктор Зарецький був одним з унікальних художників, для яких головне було творити, не звертаючи увагу на деталі. В. Зарецький. Андріївський спуск. В. Зарецький. Осінь. Ранок у саду. В. Зарецький. Мальви

Номер слайду 25

Настя. Автопортрет. Діти. Зарецький Віктор Іванович

Номер слайду 26

В. Зарецький. Оксамитова ніч. Духи любовіВ. Зарецький. Поцілунок

Номер слайду 27

Представники закарпатської школи (А. Ерделі, Й. Бокшай, Ф. Манайло, В. Микита)

Номер слайду 28

Представники закарпатської художньої школи на чолі з Адальбертом Ерделі та Йосипом Бокшаєм активно розвивали жанри пейзажу, натюрморту, портрета. Адальберт Ерделі. Портрет А. С. Адальберт Ерделі. Автопортрет

Номер слайду 29

Адальберт Ерделі. Село біля річки. Адальберт Ерделі. Пейзаж із водою

Номер слайду 30

Ужгород. Будинок культури та друку

Номер слайду 31

Братки садовіНатюрморт з червоною чашкою. 1946

Номер слайду 32

Йосип Йосипович Бокшай. Старий міст. Базар в Ужгороді

Номер слайду 33

Йосип Бокшай «Біля потоку»Йосип Бокшай «Отара на полонині»

Номер слайду 34

Йосип Бокшай "Яблуні цвітуть"Йосип Бокшай «Осінь золота»

Номер слайду 35

Йосип Бокшай «Успіння Богородиці»Йосип Бокшай «Ужоцька церква»

Номер слайду 36

Федір Манайло ( 1910-1978) Як здібний та талановитий митець експонує свої роботи на виставці закарпатських художників у Празі в 1923р., серед них виділяється робота “Дідо -бідняк ” Відомі роботи: “Вересень” (1956), “Колочава”(1956), “Село в горах” (1958). Український живописець і график. Народний художник Украйни. Увесь свій талант живописця присвятив рідній землі, її талановитому і працьовитому народу, котрого до безтями любив і глибоко шанував.

Номер слайду 37

Ф. Манайло “Дідо-бідняк ”. 1932 Ф. Манайло «Молодий ліс»

Номер слайду 38

Ф. Манойло. Вересень. Ф. Манойло. Карпати

Номер слайду 39

Ф. Манойло. Пошта на полонину. Ф. Манойло. Мальви

Номер слайду 40

Ф. Манойло. Сім'я Ф. Манойло. Хлопчик з ягнятком

Номер слайду 41

Ф. Манойло. Містечко в горах. Ф. Манойло. Літний день

Номер слайду 42

Ф. Манойло. Золота осінь

Номер слайду 43

Обороги. 1975 р. Полотно, олія. Вільшанське озеро. 1974 р. Полотно, олія. Федір Манайло

Номер слайду 44

Поряд із професійним (академічним) живописом розвивається народне мистецтво, представлене блискучою плеядою талановитих майстрів.«Геніальною українкою» назвав Пабло Пікассо Марію Приймаченко (1909—1997), вражений її фантастичними мальовничими образами. З-поміж них більшість оптимістичні («Свято», «Весілля»), є і драматичні («Загроза війни»). Народне мистецтво. Уражає неповторністю стиль живопису видатної народної художниці Катерини Білокур (1900— 1961). Розмаїття форм і кольорів у її квіткових композиціях заворожує своєю гармонією і майже неземною красою.

Номер слайду 45

Три картини Білокур — «Цар-Колос», «Берізка» і «Колгоспне поле» — були включені до експозиції радянського мистецтва на Міжнародній виставці в Парижі (1954). Тут їх бачить Пабло Пікассо. Весь світ облітають його слова: «Якби ми мали художницю такого рівня майстерності, то змусили б заговорити про неї цілий світ!»Катерина Білокур1900-1961 Українська художниця, майстер народного декоративного живопису, представниця«народного примітиву» («наївного мистецтва»).

Номер слайду 46

Квіти за тином. Колгоспне поле

Номер слайду 47

Номер слайду 48

Марія Приймаченко – народна художниця України. Марія Приймаченко – народна художниця України, лауреат Державної премії України ім. Т. Г. Шевченка, своєю творчістю відкрила оригінальну сторінку самобутнього мистецтва світової культури. намалювала понад 800 картин, 650 з них зберігається в Київському музеї українського народного декоративного мистецтва.(1909—1997)

Номер слайду 49

Зелений слон (1936)Казкова птиця - павич (1936)

Номер слайду 50

Лісова птиця зі своєю дитиною (1961) Морська чайка у своєму гнізді (1965)

Номер слайду 51

Фантастичний звір (1936)Синій бик (1947)

Номер слайду 52

Їде осінь на коні (1984)Весілля (1971)

Номер слайду 53

Наведіть приклади творів різних жанрів в українському живописі: портрета, пейзажу, історичного, побутового, релігійного. Схарактеризуйте їх. Домашнє завдання. К. БІЛОКУР «ЩАСТЯ», 1951 Р. ЯГОТИНСЬКА КАРТИННА ГАЛЕРЕЯ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кравченко Любов Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Вальчишин Олена Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Шишко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
26 листопада 2020
Переглядів
7480
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку