полягає в тому, що церква є значною памяткою історії, освіти та культури Переяславщини другої половини ХІХ ст., є однією з небагатьох прикладів деревяної культової архітектури Переяславщини, яка збереглася до наших днів. Вивчення яких - є одним із надзвичайних завдань сучасної історичної науки.
Матеріали даного дослідження можуть бути використаними при підготовці та при створенні наукових публікацій, присвячених історії культової архітектури Переяславщини, при розробці навчальних посібників, присвячених історії та архітектурі рідного краю для загальноосвітніх навчальних закладів, на уроках київщинознавства, а також при створенні експозицій шкільних краєзнавчих музеїв, музеїв історії села та в подальшій науковій роботі.
розглянути матеріали наукових публікацій, де згадується чи розглядається дана церковна споруда; проаналізувати публікації у місцевій пресі, періодиці; виявити, записати та проаналізувати усні свідчення старожилів села Гайшин, які несуть у собі інформацію про історію та архітектуру церкви святого Іоанна Богослова; здійснити консультування та опрацювати матеріали наукових консультацій фахівців з історії архітектури Переяславщини; виявити місце церкви Іоанна Богослова в історії архітектури на Переяславщині.
У роботі використано «Матеріали наукового консультування старшого наукового співробітника НІЕЗ «Переяслав» Л.М. Набок» (рукопис); Спогади про історію церкви Іоанна Богослова, свідчення старожилів та корінних жителів села Гайшин, а також статті у пресі, наукові публікації, що стосуються даної проблеми.
Над вівтарною частиною зображено «Тайную вечерю», зроблену на тканині, оздоблену геометричним орнаментом, виготовлену у 50-х роках Кондратенком А.Г. Розпис церкви - не єдина його заслуга. Будучи в окрузі єдиним «богомазом», він писав ікони для нашого і навколишніх сіл. Тому його пам’ятають і дякують за шедеври, з яких у кожній хаті дивились на господарів вражаючі, всесильні і всебачачі Божі очі.
Якщо село розкинулося, на рівнинній місцевості, хати потопають у садках, а церква розташована на природному підвищенні і сама своїми верхами виструнчилась до неба, маючи при цьому пропорційні форми, - це вказує лише на те, що люди в цьому селі дружні, згуртовані, працьовиті, що духовне начало переважає над приземленістю почуттів.
Історія про гайшинську церкву, зібрана по крупинках від часу її заснування і до наших днів. Вона несе в собі інформацію про історію рідного села, архітектуру, зберігає культуру і духовні надбання українського народу. Всупереч часу і політичним віянням, вона вистояла і збереглася у своєму майже первинному вигляді. Доречно підкреслити, що така дерев'яна діюча культова споруда в районі – єдина. У будівництві нави і куполу примінено прийом розташування восьмерика на четверику. Ніде в Європі, окрім України, цей в прийом в архітектурі більше не застосовується.