Матеріал з вдосконалення ефективності навчально - виховного процесу засобами спеціально організованої навчально - виховної діяльності на уроках і модульних заняттях з використанням розвивального міні-підручника з української мови. Завдання досвіду:
•Показати використання програмно – методичного
забезпечення модульно – розвивального навчання;
• показати мету, структуру, зміст і ефективність використання розвивального міні – підручника у навчально– виховному процесі;
•показати особливості використання змісту напрямів виховної роботи школи на сторінках міні – підручника, зв'язок навчального матеріалу з позакласною виховною діяльністю вчителя і учнів на конкретних прикладах.
Тема досвіду вчителя початкових класів Куп’янської ЗОШ №11 Малєванчик Тетяни Костянтинівни Вдосконалення ефективності навчально - виховного процесу засобами спеціально організованої навчально - виховної діяльності на уроках і модульних заняттях з використанням розвивального міні-підручника
Завдання досвіду Показати використання програмно – методичного забезпечення модульно – розвивального навчання; показати мету, структуру, зміст і ефективність використання розвивального міні – підручника у навчально– виховному процесі;показати особливості використання змісту напрямів виховної роботи школи на сторінках міні – підручника, зв’язок навчального матеріалу з позакласною виховною діяльністю вчителя і учнів.
Провідна наукова ідея. Куп’янська ЗОШ № 11 розпочала впровадження модульно-розвивальної системи навчання з 1998-1999 н.р. під керівництвом професора, доктора психологічних наук, директора інституту експериментальних систем освіти Анатолія Васильовича Фурмана, який у 1994 році запропонував нову версію модульного навчання – модульно-розвивальну систему, яка здобула міжнародне визнання.
Модульно- розвивальне навчання спрямоване на розвиток особистості учнів і містить здобутки як вітчизняної, так і світової науки. Вона народжена з ідей, принципів, умов добре відомих в Україні педагогічних систем. найбільш відображає особистісно -орієнтований підхід до учня. спирається на закони психології, глибини знання, індивідуально-психологічних та вікових особливостей учнів.
МОДУЛЬ функціонально-автономний дидактичний вузол, який представляє собою одну тему. Кожний модуль закінчується підсумковим контролем. Модульне планування програмного матеріалу дозволяє кожній дитині побачити загальну картину курсу, усвідомити взаємозв’язок та ієрархічність курсу, що озброює учня науково-системним підходом до всього предметного циклу.
Граф - схемарозподіл навчального матеріалу на блоки, вказано кількість годин, відведених на вивчення кожного блоку, кількість міні-модулів в кожному блоці та кількість міні-модулів в кожному з 7 етапів, кожний блок закінчується проведенням контрольно-рефлексивного етапу, мета якого – здійснити контроль глибини розуміння вивченого,форма здійснення цього контролю теж вказується на граф-схемі.
Тема досвіду вчителя початкових класів Куп’янської ЗОШ №11 Малєванчик Тетяни Костянтинівни Вдосконалення ефективності навчально - виховного процесу засобами спеціально організованої навчально - виховної діяльності на уроках і модульних заняттях з використанням розвивального міні-підручника
Завдання досвіду Показати використання програмно – методичного забезпечення модульно – розвивального навчання; показати мету, структуру, зміст і ефективність використання розвивального міні – підручника у навчально– виховному процесі;показати особливості використання змісту напрямів виховної роботи школи на сторінках міні – підручника, зв’язок навчального матеріалу з позакласною виховною діяльністю вчителя і учнів.
Використання місцевого матеріалупізнавальних текстів, завдань про природу Слобожанщини, Куп’янщини;видатних людей рідного краю( Г. С. Сковорода);фотографій куточків природи рідного селища ( ліс, горобина, хвойні і листяні дерева); об’єктів (Будинок культури ім. В.І. Кошелєва); фотографій класного куточка, спільних справ учнів…
Результати. Теоретичні: досвід озброює знанням сучасної технології освіти. Практичні: усунення недоліків в організації традиційного навчання; дає можливість ефективного використання програмно – методичного забезпечення модульно – розвивального навчання, впровадження розвивальних міні – підручників на модульних заняттях; використання елементів модульно – розвивального навчання на традиційних уроках.