Презентація+виступ до теми "Досвід роботи над проблемою самоосвіти з предмету історія. У презентуванні власного досвіду показана участь у всіх новітніх "родзинках" сучасного освітнього процесу.
1
(Слайд 1.)Презентація досвіду роботи над проблемою самоосвіти
Рокитянська І.І.
(Слайд 2.)Учитель - основна дійова особа у реформуванні освіти. Перед ним поставлено важливе завдання: здійснювати розвиток гармонійної компетентної особистості. Змінюються орієнтири освіти - змінюється й сам учитель, змінюється мета і завдання його освітньої діяльності. Немає сумніву, що проблему результативності педагогічного процесу можна розв'язати лише за умови забезпечення професійної майстерності кожного педагога та його здатності до інноваційної діяльності. Від нього, залежить якість змін, які чекають школу.
(Сдайд 3.)Вагому роль у стимулюванні вчителя до інновацій має його самоосвітня діяльність, яка в особисто в моїй роботі як вчителя історії та правознавства організована за цільовими напрямами:
- визначення чітких особистісних цінностей;
-усвідомлення особливості педагогічної праці;
- підвищення своєї інформаційної культури;
- розвивиток здатності управляти собою;
- удосконалення навичок вирішення педагогічних проблем;
- розвиток свого творчого потенціалу;
(Слайд 4)Тому роботу свою я завжди на початку нового року починаю зі всебічного самоаналізу діяльності за підсумками попереднього навчального року та аналізу методичної активності. На основі цих спостережень формулюю завдання на новий навчальний рік, визначаю напрями роботи. Також я намагаюся оптимально використовувати особистісні якості, щоб розкрити творчий потенціал (у виховній роботі, в позаурочний час, у взаємному спілкуванні та взаємодопомозі, в організації відпочинку тощо).
(Слайд 5.)В план своєї самоосвітньої діяльність я включила:
• вивчення наукової, методичної та навчальної літератури;
• участь у колективних та групових формах методичної роботи;
• вивчення досвіду колег;
• практичну апробацію своїх матеріалів.
(Слайд 6.) Розробляючи план самоосвіти, я орієнтуюся на педагогічну діяльність як на процес постійного особистісного зростання та професійного самовдосконалення. Тому мій план включає такі основні компоненти: визначення методичної ппроблеми яка є темою для самоосвітньої діяльності; постановку мети її вивчення; відокремлення основних запитань, на які потрібно дати відповіді в процесі самоосвітньої діяльності; оформлення отриманих результатів у вигляді методичних розробок, презентацій, прийомів тощо.
(Слайд 7.) Практично ж моя робота над проблемою самоосвіти проявляється під час проведення уроків, де головною метою є запровадження інформаційно-комунікаційних технологій. І це не данина моді, а необхідність сьогодення, оскільки більшість дітей ознайомлюються з комп’ютером набагато раніше, ніж це їм може запропонувати школа. Тому мною була обрана методична проблема яка б стосувалася світу інновацій. «Використання ІКТ на уроках історії як засіб підвищення мотивації навчальної діяльності учнів» - так звучить проблема, над якою я працюю 4 рік і яка є темою моєї самоосвітньої діяльності і сьогодні поділюсь досвідом впровадження та реалізації її в освітній процес нашого навчального закладу.
При вивченні історії, виходячи з теми своєї самосвітної діяльності на уроках активно використовую ІКТ. І я як вчитель, і учні мають доступ до комп’ютера в кабінеті та комп’ютерів в кабінеті інформатики, що дає змогу проводити цікаві наповнені змістовним матеріалом уроки. Крім того в школі є мультимедійний проектор, який ми регулярно використовуємо при проведенні виховних загальношкільних заходів з історії, для перегляду навчальних фільмів.
(Слайд 8. )Можливості ІКТ, які я використовую на уроках історії та правознавства, зокрема для підвищення мотивації навчальних досягнень учнів з даного предмету є наступні:
(Слайд 15. )Ну і заключний етап організації самоосвітньої діяльності передбачає підведення підсумків, узагальнення спостережень, оформлення результатів самоосвітньої роботи та визначення подальших перспектив. На даний час такими результатами особисто в моїй діяльності є участь та перемога у фахових конкурсах та учнівських конкурсах (Срібні родзинки.
(Слайд 16.)Мультимедійний проект з історії),
(Слайд 17) власні методичні розробки уроків та презентацій (Гуманізм. Відродження 8 клас, всесвітня історія. Міфологія та релігія жителів Дворіччя. Епос про Гільгамеша, 6 клас), один із них був поданий до друку,
(Слайд 18)декілька презентацій були опубліковані на освітньому порталі Супер урок юа,
(Слайд 19.)початок роботи над збірником мотиваційних прийомів на уроках історії в 5 класі.
(Слайд 20)Таким чином система моєї самоосвітньої роботи здійснюється у три етапи (установчий, практичний, підсумковий) та включає: визначення індивідуальної теми самоосвіти, її мети, поточне та перспективне планування роботи; добір відповідної літератури, раціональних форм і методів засвоєння та збереження інформації; узагальнення набутих знань, спостережень; поступове освоєння методів практичної діяльності; оформлення результатів та визначення перспектив роботи. Тож можна зробити висновок, що самоосвіта вчителів посідає особливе місце в системі формування професійної компетентності педагогів. А закінчити свій вислів я хочу словами, які мені надзвичайно подобаються.