Країни Давнього Сходу Індія та Китай. (Узагальнюючий урок у 6 - му класі у формі гри ).

Про матеріал

Тема. Країни Давнього Сходу Індія та Китай. (Узагальнюючий урок у 6 - му класі у формі гри ).

Автор розробки: вчитель історії Колісник Олександр Васильович,

Ольшаницька ЗОШ І-ІІІ ступенів, Рокитнянський район, Київська область

Форма: урок-гра з використанням елементів командної гри та індивідуальних відповідей учнів.

Перегляд файлу

Конспект уроку

Предмет. Історія України. Всесвітня історія. Інтегрований курс.

Клас: 6 клас

Розділ. Цивілізації Давнього Сходу

Тема.  Країни Давнього Сходу Індія та  Китай. (Узагальнюючий урок у 6 - му класі  у формі гри ).

Автор розробки: вчитель історії Колісник Олександр Васильович,

Ольшаницька ЗОШ І-ІІІ ступенів, Рокитнянський район, Київська область

Форма: урок-гра з використанням елементів командної гри та індивідуальних відповідей учнів.

Мета уроку. Закріпити та узагальнити знання учнів про стародавню історію Індії та Китаю.

Цільові завдання уроку:

  1. Створити цілісне уявлення про розвиток індійської та китайської цивілізацій у давні часи;
  2. Вчити учнів дивитися на події очима сучасника;
  3. Порівняти основні моменти процесу державотворення в Давніх Індії та Китаї;
  4. Вчити учнів характеризувати особливості суспільного, господарського та релігійного життя індійського і китайського народів;
  5. Підкреслити значимість внеску Давніх Індії та Китаю у загальносвітовий культурний розвиток;

6. Повторити та закріпити вивчені на попередніх уроках поняття і терміни.
Тип уроку: узагальнення та систематизація вивченого матеріалу

Обладнання: карта Індії та Китаю, презентація, ноутбук, картки з завданнями.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Учні попередньо поділені на три команди.

 Метод «Асоціація» використовуємо для визначення права команді  відповідати першій.                                                                                   

 

Метод  «Асоціація»

    Ми вивчали з вами Індію та Китай. Зараз пропоную вам дати відповіді на запитання перед вами картинки, а ви повинні сказати до якої країни їх віднести. (Слайд 2)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

На сьогоднішньому уроці ми перевіримо наскільки добре ви засвоїли навчальний матеріал, а зробимо це у формі гри.

ІІІ. Оголошення (представлення) теми, мети (очікуваних навчальних результатів).

Правила гри:

  1. Весь клас розбивається на три  команди.
  2. Весь навчальний матеріал розділено за тематичними напрямками.
  3. По черзі представник кожної команди  відкриває одне із запитань.
  4. Правильна повна відповідь оцінюється в 1 бал.
  5. Якщо не знає відповідь чи відповідь неповна – право відповіді передається  комусь із членів другої команди..

6.Якщо і у членів другої команди немає правильної відповіді, право відповіді передається  комусь із членів третьої команди. (Слайд 3)

І тур

І Географічне положення та природа.

ІІ Господарство.

ІІІ найдавніші цивілізації.

ІV Населення.

Запитання до І тематичного напрямку: «Географічне положення та природа».

  1. У якій країні: на півночі найвищі у світі гори Гімалаї, на півдні півострів омивають води  океану, протікають  дві річки Інд і Ганг.(Індія).  (Слайд 4)
  2. Цю країну  називають  Піднебесною або Серединним царством , бо вважали, що вона лежить посеред чотирьох морів (Китай) (Слайд 5)
  3. Річка, яка називалася  «бичем Китаю» або «річкою, що надриває серце»?(р.Хуанхе) (Слайд 6)

Запитання до ІІ тематичного напрямку: «Господарство».

1.Заняття індійців на долинах  річок  ….(землеробством)

2. Про що йдеться: «Ця культура вирощувалася селянами у болоті» (Рис)

3.Про що йдеться: «Черв’ячки, які живляться листям, вони обмотуються тоненькими ниточками і утворюють кокон,  його розмотували і ткали з цієї пряжі тканину» (Шовківництво)

Запитання до ІІІ тематичного напрямку: «Найдавніші цивілізації».

1.Назвіть відомі найдавніші індійські цивілізації (Хараппаі Мохеджо-Даро)

2.Хто такий Цінь Ші-Хуанді? ( «Перший імператор Цінь»). (Слайд 7)

 3. За правління якого імператора виник Великий шовковий шлях (У Ді (140-87 рр. до н.е.)) (Слайд 8)

Запитання до  ІV тематичного напрямку: «Населення» .

1. Що таке варни?

(Варни-замкнені групи людей, що різнилися між собою соціальним станом і належність до яких визначалась народженням)

2. Хто такі арії? (Арії- племена кочівників і скотарів. Арії - означає «шляхетні», «благородні люди»)

3. Гробницю якого китайського  імператора було знайдено в 1974р.? (Імператор Цінь Ші-Хуанді) (Слайд 9)

ІІ тур «Культура»

І Писемність і література

ІІ Вірування і релігія

ІІІ Практичні знання і звичаї

Запитання до І тематичного напрямку:  «Писемність і література»

  1. Священні книги аріїв, написані санскритом. Назва їх означає «знання». Таких книг 4. (Веди) (Слайд10)
  2. Якою мовою розмовляли арії? (Санскрит).(Слайд 11)
  3. Назва письмових знаків  у Китаї? (Ієрогліфи) (Слайд 11)

Запитання до ІІ тематичного напрямку: «Вірування і релігія»

1.Хто є автором даних слів: «Правитель -  вітер, підлеглі – трава, куди вітер віє, туди трава й хилиться?» (Конфуцій) (Слайд 12)

2. Ім’я  якого філософа,  в перекладі означає «старий філософ» (Лао Цзи)

                                                                                                              (Слайд 13)

3.Який бог в Індії був покровителем домашнього вогнища? (Агні). (Слайд 14)  

 

Запитання до ІІІ тематичного напрямку: «Практичні знання і звичаї»

  1. Де розташувалися кишені у китайському одязі? (В рукавах)
  2.  Що у Китаї означає жест – стиснутий кулак, піднесений до лоба? (вітання)
  3. Чому так: цифри, якими ми користуємося, винайшли стародавні індійці, а ми їх називаємо арабськими? (Араби їх запозичили у індійців, а ми у арабів)

ІІІ тур  Колаж-шарада «Впізнай архітектурну памятку »

               1.Довжина цієї пам’ятки становить -6700км, а висота 10м. Цю памятку навіть видно з місяця.  (Велика Китайська стіна) (Слайд 15)

2.  Найбільший палацовий комплекс у світі, Включений ЮНЕСКО до числа найбільших у світі зібрань збережених стародавніх дерев'яних будівель. Храм цього міста містить 9999 кімнат.(заборонене місто).(Слайд 16 )

3.  Цей величезний мавзолей розташований у Агрі й побудований із білого мармуру за наказом імператора моголів Шаха Джахана на згадку про його кохану дружину. (Тадж- Махал). (Слайд17)

Підраховуються бали, для того щоб визначити,  які з команд пройшли до фіналу.

Фінал «Чарівні пазли»

Кожна команда отримує  5 запитань, за кожну правильну відповідь вони отримують літеру до слів-відповідей  (Індія,  Китай).

  1. Скільки офіційних мов записано в Конституції Індії? (21).
  2. Коли в Китаї зародилась цивілізація? (6000до.н.е.).
  3. Який колір символізує щастя в Китаї (червоний).
  4. Що означає Дхарма (закон істини).
  5. Яка релігія утвердилася за правління Ашока? (буддизм).
  6. Фарбою якого кольору випростовували індійські художники для зображення Богів та царів (білою фарбою).
  7. Що давні китайці вважали верховним божеством (небо).
  8. Ким вважали Конфуція? (Богом)
  9. У якому віці  імператор Шіхуанді помер (48 років).
  10.  Хто винайшов перший компас (китайці)

ІV підведення підсумків. Оцінювання учнів.

V Оголошення домашнього завдання.

Підготувати кросворд про Індію та Китай.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Країни Давнього Сходу Індія та Китай. (Узагальнюючий урок у 6 - му класі у формі гри). Автор презентації: вчитель історії Колісник Олександр Васильович, Ольшаницька ЗОШ І-ІІІ ступенів, Рокитнянський район, Київська область

Номер слайду 2

«Асоціація»

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Гори ГімалаїРічки: Інд і Ганг

Номер слайду 5

Китай

Номер слайду 6

Річка Хуанхе

Номер слайду 7

Імператор Цінь

Номер слайду 8

Імператор У Ді

Номер слайду 9

Гробниця імператора Цінь Ши Хуанді

Номер слайду 10

Священні книги Веди

Номер слайду 11

СанскритІєрогліфи

Номер слайду 12

Конфуцій

Номер слайду 13

Лао Цзи

Номер слайду 14

Агні - покровитель сімейного вогнища

Номер слайду 15

Колаж-шарада«Впізнай архітектурну пам’ятку»

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Фінал «Чарівні пазли»Кожна команда отримує 5 запитань, за кожну правильну відповідь вони отримують літеру до слова-відповіді. Скільки офіційних мов записано в Конституції Індії? Коли в Китаї зародилась цивілізація? Який колір символізує щастя в Китаї ? Що означає Дхарма? Яка релігія утвердилася за правління Ашока?Фарбою якого кольору випростовували індійські художники для зображення Богів та царів ? Що дівні китайці вважали верховним божеством ?Ким вважали Конфуція?. У якому віці імператор Шіхуанді помер? Хто винайшов перший компас. ?

Номер слайду 19

Підведення підсумків. Домашнє завдання. Підготувати кросворд про Індію та Китай.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Калашник Тетяна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
12 січня 2019
Переглядів
1853
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку