Тема. Країни Давнього Сходу Індія та Китай. (Узагальнюючий урок у 6 - му класі у формі гри ).
Автор розробки: вчитель історії Колісник Олександр Васильович,
Ольшаницька ЗОШ І-ІІІ ступенів, Рокитнянський район, Київська область
Форма: урок-гра з використанням елементів командної гри та індивідуальних відповідей учнів.
Конспект уроку
Предмет. Історія України. Всесвітня історія. Інтегрований курс.
Клас: 6 клас
Розділ. Цивілізації Давнього Сходу
Тема. Країни Давнього Сходу Індія та Китай. (Узагальнюючий урок у 6 - му класі у формі гри ).
Автор розробки: вчитель історії Колісник Олександр Васильович,
Ольшаницька ЗОШ І-ІІІ ступенів, Рокитнянський район, Київська область
Форма: урок-гра з використанням елементів командної гри та індивідуальних відповідей учнів.
Мета уроку. Закріпити та узагальнити знання учнів про стародавню історію Індії та Китаю.
Цільові завдання уроку:
6. Повторити та закріпити вивчені на попередніх уроках поняття і терміни.
Тип уроку: узагальнення та систематизація вивченого матеріалу
Обладнання: карта Індії та Китаю, презентація, ноутбук, картки з завданнями.
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань
Учні попередньо поділені на три команди.
Метод «Асоціація» використовуємо для визначення права команді відповідати першій.
Метод «Асоціація»
Ми вивчали з вами Індію та Китай. Зараз пропоную вам дати відповіді на запитання перед вами картинки, а ви повинні сказати до якої країни їх віднести. (Слайд 2)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
На сьогоднішньому уроці ми перевіримо наскільки добре ви засвоїли навчальний матеріал, а зробимо це у формі гри.
ІІІ. Оголошення (представлення) теми, мети (очікуваних навчальних результатів).
Правила гри:
6.Якщо і у членів другої команди немає правильної відповіді, право відповіді передається комусь із членів третьої команди. (Слайд 3)
І тур
І Географічне положення та природа.
ІІ Господарство.
ІІІ найдавніші цивілізації.
ІV Населення.
Запитання до І тематичного напрямку: «Географічне положення та природа».
Запитання до ІІ тематичного напрямку: «Господарство».
1.Заняття індійців на долинах річок ….(землеробством)
2. Про що йдеться: «Ця культура вирощувалася селянами у болоті» (Рис)
3.Про що йдеться: «Черв’ячки, які живляться листям, вони обмотуються тоненькими ниточками і утворюють кокон, його розмотували і ткали з цієї пряжі тканину» (Шовківництво)
Запитання до ІІІ тематичного напрямку: «Найдавніші цивілізації».
1.Назвіть відомі найдавніші індійські цивілізації (Хараппаі Мохеджо-Даро)
2.Хто такий Цінь Ші-Хуанді? ( «Перший імператор Цінь»). (Слайд 7)
3. За правління якого імператора виник Великий шовковий шлях (У Ді (140-87 рр. до н.е.)) (Слайд 8)
Запитання до ІV тематичного напрямку: «Населення» .
1. Що таке варни?
(Варни-замкнені групи людей, що різнилися між собою соціальним станом і належність до яких визначалась народженням)
2. Хто такі арії? (Арії- племена кочівників і скотарів. Арії - означає «шляхетні», «благородні люди»)
3. Гробницю якого китайського імператора було знайдено в 1974р.? (Імператор Цінь Ші-Хуанді) (Слайд 9)
ІІ тур «Культура»
І Писемність і література
ІІ Вірування і релігія
ІІІ Практичні знання і звичаї
Запитання до І тематичного напрямку: «Писемність і література»
Запитання до ІІ тематичного напрямку: «Вірування і релігія»
1.Хто є автором даних слів: «Правитель - вітер, підлеглі – трава, куди вітер віє, туди трава й хилиться?» (Конфуцій) (Слайд 12)
2. Ім’я якого філософа, в перекладі означає «старий філософ» (Лао Цзи)
(Слайд 13)
3.Який бог в Індії був покровителем домашнього вогнища? (Агні). (Слайд 14)
Запитання до ІІІ тематичного напрямку: «Практичні знання і звичаї»
ІІІ тур Колаж-шарада «Впізнай архітектурну пам’ятку »
1.Довжина цієї пам’ятки становить -6700км, а висота 10м. Цю пам’ятку навіть видно з місяця. (Велика Китайська стіна) (Слайд 15)
2. Найбільший палацовий комплекс у світі, Включений ЮНЕСКО до числа найбільших у світі зібрань збережених стародавніх дерев'яних будівель. Храм цього міста містить 9999 кімнат.(заборонене місто).(Слайд 16 )
3. Цей величезний мавзолей розташований у Агрі й побудований із білого мармуру за наказом імператора моголів Шаха Джахана на згадку про його кохану дружину. (Тадж- Махал). (Слайд17)
Підраховуються бали, для того щоб визначити, які з команд пройшли до фіналу.
Фінал «Чарівні пазли»
Кожна команда отримує 5 запитань, за кожну правильну відповідь вони отримують літеру до слів-відповідей (Індія, Китай).
ІV підведення підсумків. Оцінювання учнів.
V Оголошення домашнього завдання.
Підготувати кросворд про Індію та Китай.