Презентація досвіду роботи по темі: "Формування мовно-творчої особистості молодшого школяра на уроках української мови та літературного читання"

Про матеріал
Презентація досвіду роботи над методичною проблемою «Формування мовно-творчої особистості молодшого школяра на уроках української мови та літературного читання». У розробці хочу привернути вашу увагу до методики роботи "за серією малюнків" і "за картиною", використовуючи методику ТРВЗ. (2-4кл. НУШ)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація досвіду вчителя початкових класів Літовищенського НВКЯцюк Наталії Віталіївни. Освіта - вища. Педагогічний стаж – 23 роки. Кваліфікаційна категорія – вища

Номер слайду 2

Девізом педагогічної діяльності є слова Пола Еллера:« Щоб щось робити інакше, потрібно уміти й бачити інакше...." Тому намагаюся творчо, по-новому розв'язувати актуальні завдання сучасної освіти.

Номер слайду 3

Моє педагогічне кредо:“Найдосвідченіший педагог ніколи не повинен спинятися на досягнутому, бо якщо нема руху вперед, то неминуче починається відставання” В. О. Сухомлинський

Номер слайду 4

Формування мовно-творчої особистості молодшого школяра на уроках української мови та літературного читання Тема :«Вчити творчості необхідно не для того, щоб зростити юних поетів, а для того, щоб збагатити юне серце» (В. О. Сухомлинський)

Номер слайду 5

Для досягнення поставленої мети використовую: Інтерактивні технологіїІКТТехнології критичного мислення. Проектнітехнології ТРВЗ

Номер слайду 6

Проблема. Актуальність. Шляхи вирішення. Розвиток творчих здібностей молодших школярів на уроках української мови та літературного читання. Суспільству потрібні творчі люди з високим рівнем мовної культури і духовності, здатні до саморозвитку, перетворення власного життя та життя країни на краще. Організація змісту та структури навчальної діяльності молодших школярів з метою розвитку їхнього творчого потенціалу

Номер слайду 7

Модель формування мовно-творчої особистості молодшого школяра І етап- організаційний ІІ етап – діяльніснийІІІ етап – творчий

Номер слайду 8

І етап організаційний. Спостереження за образністю мовлення у художніх текстах з елементами аналізу. Редагування й вдосконалення висловлювань. Доповнення віршів словами, що римуються. Відтворення прослуханих або прочитаних текстів різних типів із творчим завданням. Порівняння текстів різних типівІгрові методи. Робота над синонімією

Номер слайду 9

ІІ етап – діяльнісний. Вибіркові, творчі диктанти. Розвиток творчої уяви. Трансформані розширення, редагування тексту. Вправляння у вербалізації уявлень. Творчі вправи на основі емоційного впливу художніх текстів,творів образотворчого і музичного мистецтва

Номер слайду 10

ІІІ етап – творчий. Продукування власних текстів різних типів і стилів в усній і письмовій форміНаписання текстів. Написання есе. Створення уявних образів за словесним описом. Складання римованих віршів на тему

Номер слайду 11

Гра «Детективи»

Номер слайду 12

Гра: «Підзорна труба»Метою гри «Підзорна труба» є навчити дітей розумових дій, що ведуть до перерахування зображеного на картині. Дітям дається малюнок чи картина для розгляду і альбомний аркуш паперу для імітації підзорної труби. Тоді пропоную навести вічко підзорної труби на один об’єкт і назвати його. І так перелічити якнайбільше об’єктів на картині.

Номер слайду 13

Гра: «Підзорна труба»

Номер слайду 14

Крок 1 «Знайди спільних героїв на картинках»Мета: навчити дітей знаходити основних героїв і спільні об’єкти на всіх картинках серії.Ігрова дія: запропонувати знайти наскрізних героїв і предмети, які зображені на всіх картинках.

Номер слайду 15

Крок 2«Знайди місце, у якому відбуваються події»Мета: навчити дітей визначати місце дії на кожній картинці й установлювати взаємозв’язки між ними на основі аналізу місця розташування героїв й об’єктів.Ігрова дія: запропонувати дітям, дивлячись на картинки, визначити на кожній місце дії.

Номер слайду 16

Крок 3 «Визнач час подій»Мета: навчити дітей визначати час подій, що відбуваються на картинках.Ігрова дія: запропонувати дітям визначити пори року або частини доби на кожній картинці.

Номер слайду 17

Крок 4 «Назви дії героїв»Мета: навчити дітей виявляти наскрізних героїв на кожній картинці, називати їхні дії й робити умовні виводи про мету їхньої дії.Ігрова дія: запропонувати дітям установити логічний ланцюжок на кожній картинці: об’єкт — дія — ціль дії. Учитель ставить запитання: «Хто зображений?», «Що він робить?» й «Навіщо це робиться?» Аналогічно обговорюються всі наскрізні герої.

Номер слайду 18

Крок 5 «Склади розповідь»Мета: учити дітей складати зв’язну розповідь на основі послідовно викладеної серії картинок.Ігрова дія: запропонувати дітям скласти розповідь за картиною, використовуючи таку модель: Одного ___________ («Коли?») __________ («Де?») __________ («Хто?») _________ («Що робив?») __________, щоб (?!) ___________Потім цей же герой (розповідь за другим малюнком, третім) робив (дія й мета дії)?! ___________У результаті («Що вийшло?») __________, тому можна сказати, що цей герой («Який?») ___________

Номер слайду 19

Крок 6 «Згадаємо, як грали з картинками»Мета: навчити дітей виділяти послідовність дій, необхідну для складання логічно правильної серії картинок.Ігрова дія: запропонувати дітям згадати, в які ігри грали з картинкамиі які дії при цьому виконувалися.

Номер слайду 20

Гра «Хто про що говорить?» Мета цієї гри – учити дітей складати діалоги від імені об’єктів на картині чи малюнку.

Номер слайду 21

Етап підготовки до написання твору за картиною Крок 1 – 1-2 дні;Крок 2 – 2 дні;Крок від 3-7 – по 1дню;Крок 8 – 1 урок.

Номер слайду 22

Крок 1. Виділення об’єктів, зображених на картині Ігри: «Підзорна труба» «Бінокль» «Телескоп»«Аукціон» «Полювання за частинами»«Хто найуважніший?» «Знайди друзів»

Номер слайду 23

Крок 2. Встановлення взаємозв’язків між об’єктамина картині фізичного зв’язку (ростуть над…, літають над…, сховався під…, біжить між…, шелестить про …., пливуть по…);на рівні емоційного зв’язку (подобається – не подобається, піклується, не любить, сумує за…, мріє про … та ін..); на рівні родинного зв’язку (брат-сестра, мати-діти та ін.).

Номер слайду 24

Крок 3. Опис на основі можливого сприйняття об’єктіврізними органами чуттівІгри з чарівниками: «Я нюхаю», «Я слухаю»,«Я відчуваю на дотик»,«Я відчуваю на смак»Що на картині можна «понюхати»?• Які звуки можна почути?• Що можна відчути на дотик? Що можна відчути на смак?

Номер слайду 25

Крок 4. Складання загадок і метафор за змістом картини Алгоритм{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Формула. Наприклад:1. Що? (Обрати об’єкт) Річка2. Що робить? (Назвати дії об’єкта) Яка?Протікає. Блакитна.3. На що схоже? На стрічку4. Де?Між берегів 2+3 метафора (іменник + прикметник)Блакитна стрічка

Номер слайду 26

Крок 5. Перетворення об’єктів у часіІгри з чарівниками часу • Картина — це мить, яка зупинилася.• Вийти за межі зображеного. Люди, тварини. МайбутнєМинуле. В межах доби. Рослини. В межах пір року. Об’єкти рукотворного світу. Хто робив?Як використовуватив майбутньому?

Номер слайду 27

Крок 6 . Складання розповідей з різних точок «Ігри-перетворення»Складання розповіді від імені«Я — образ»:• Я — будинок...• Я — озеро...• Я — дерево...• Я — ліс...• Я — вікно»Також можна використати прийом емпатії. Суть прийому: дитина називає себе об’єктом і «входить» у його емоційний стан або приймає рису характеру; детально описує його стан, відношення з навколишнім світом та проблеми, які виникають.

Номер слайду 28

Крок 7 . Смислова характеристика картини. Алгоритм розумових дій1. Підбір прислів’їв, приказок, крилатих висловів.2. Вивести мораль чи пояснити зміст картини крізь призму одного з обраних прислів’їв чи приказки.3. Пояснити причини, чому цим прислів’ям, крилатим висловом чи приказкою можна назвати картину

Номер слайду 29

Крок 8 . Написання твору за змістом картини Робота над учнівським твором будь-якого виду й жанру включає такі основні етапи:1. Вибір теми твору.2. Визначення основної думки.3. Добір і систематизація матеріалу.4. Підготовчі вправи.5. Складання плану.6. Робота з чернеткою.7. Написання твору.8. Доопрацювання і редагування.

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Жан-Жак Руссо: «Нудні уроки тільки й можуть викликати ненависть до викладача і до того, що викладається»

pptx
Додано
31 грудня 2022
Переглядів
299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку