Алгоритм активізації пізнавальної діяльності ВМІННЯОтримання знань про мету і зміст способу навчальної роботи;Фіксування цих знань у вигляді схеми;Закріплення дій щодо аналогічних історичних фактів;Закріплення дій на новому історичному матеріалі;Багаторазове повторення;Перенесення засвоєних дій на нові обєкти самостійно і творчо.
Навички – дії, складові частини яких у процесі формування стають автоматичними. Починаючи з 5 класу необхідно вивчати інтелектуальні здібності учнів, які в наступних класах стануть опорними співучасниками творчо-пізнавальних діалогів, навчити учня вільно орієнтуватись в підручнику, формувати початкові вміння структурувати текст, знаходити в ньому головну думку, складати простий план, читати історичну карту, давати елементарні навички ведення робочого зошиту.
У 6 класі закріплюється вміння працювати з підручником, учні вчаться працювати з історичними документами. На цьому етапі розвитку історично-логічного мислення учням дається початкова схема оцінки історичних осіб. Слід мати на увазі, що формуючи певні уміння і навички, необхідно врахувати вікові особливості учнів та рівень компетентності кожного класу. Системну роботу по формуванню вмінь і навичок я починаю з 7 класу.