Презентація досвіду роботи з впровадження технології розвитку критичного мислення

Про матеріал

Роль навчально-виховного процесу полягає у створенні сприятливих умов для самопізнання та саморозвитку учнів. Проте зусиллями лише вчителя цю проблему вирішити неможливо. Її розв'язання потребує активної участі учня в цьому процесі. Тому завдання навчити дитину мислити кри­тично є особливо актуальним. Критичне мислення – це складний процес, що починається із засвоєння інформації і закінчується прийняттям рішення. Його ще можна назвати спрямованим мисленням, адже воно має на меті одержання бажаного результату.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Застосування технології розвитку критичного мислення на уроках хімії та біології Презентація педагогічного досвіду вчителя біології та хімії філії -Дружелюбівський НВК КЗ «Добровеличківське НВО» Борщевської Людмили Володимирівни

Номер слайду 2

Актуальність: З кожним роком світ стає дедалі складнішим. Обсяг інформації, яку засвоюють учні збільшується. Молодь як ніколи потребує вміння розв’язувати складні проблеми, критично оцінювати обставини, порівнювати альтернативні точки зору та приймати зважені рішення. Тому завдання навчити дитину критично мислити є особливо актуальним.

Номер слайду 3

Критичне мислення (КМ) – це мислення вищого порядку, яке спирається на інформацію, усвідомлене сприйняття власної інтелектуальної діяльності та діяльності інших Технологію розроблено науковцями Центру розвитку етики та виховання особистості Бостонського університету

Номер слайду 4

Мета технології : розвиток необхідних не лише у навчанні, а й у повсякденному житті розумових навичок учнів: приймати рішення, працювати з інформацією, впевнено вести дискусію, формувати власну точку зору, оцінювати свої ідеї з позиції іншого.

Номер слайду 5

Учень повинен уміти: •   порівнювати, протиставляти, ви­значати незрозуміле; •    висловлювати ставлення до того, що бачить, спостерігає, робить; •  шукати літературу з питань, які цікавлять; •  проводити аналіз висновків з інформації; •    розробляти систему доказів на підтримку від­повідної точки зору; • приймати рішення, яке ґрунтується на доказах.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Епіграфи до уроків: - «Дихання – це пасовище життя» - «Будь-які перетворення речовин у навколиш­ньому світі можна описати певними хімічни­ми рівняннями» -«О, кров! Ти – дарувальниця життя! О, кров! Життя ти рятівниця!» - «Людина позбавлена пам’яті, по суті перестає бути людиною»

Номер слайду 10

Метод «Кластер» - це спосіб графічної організації матеріалу, що дозволяє зробити наочними ті розумові процеси, які відбуваються при зануренні в ту чи іншу тему (“Асоціативний кущ”, “Гронування”, “Логічне дерево”, “Піраміда роздумів”,”Листи у малюнках”, “Фішбоун”)

Номер слайду 11

Метод «Кластер»

Номер слайду 12

Правила виконання : Записуйте все, що спаде на думку; Не зупиняйтесь доки є ідеї; Встановіть якомога більше зв’язків

Номер слайду 13

Метод: «Обери зайвого» (визнач зайвий вираз і поясни свій вибір) Тема «Алотропні видозміни» (Оксиген, Карбон) - Утворюється в результаті фотосинтезу, без запаху, отруйний - Дуже твердий, виготовляють коштовності, залишає слід Тема: «т.Членистоногі» - Три пари ходильних ніг, одна пара вусиків, павутині бородавки - Клешні, хеліцири, хітиновий панцир Тема: «Вуглеводні» - Насичені, подвійний зв’язок, суфікс «ен» - Циклічна будова, реакція полімеризації, приємний аромат. Тема: «Органічні речовини» - Біокаталізатори, мономери моносахариди, пептидний зв’зок - Мономери амінокислоти, не розчинні у воді, воски

Номер слайду 14

Метод «Поміч» (система позначок на полях) відоме Підтверджує інформацію

Номер слайду 15

Метод «Поміч»

Номер слайду 16

Метод «Поміч»

Номер слайду 17

Метод «Джексоу» (ажурна пилка) - Клас ділю на групи(головне, щоб кількість груп і кількість учнів у кожній групі була однакова). Кожен учень у «домашній» групі працює над певним текстом. - Потім учні об’єднують за однаковою темою. Обговорюють її , аж поки не переконаються у повному розумінні її кожним учнем. - Далі учні повертаються у свою «домашню» групу і пояснюють один одному вивчене.

Номер слайду 18

Метод «Джексоу»

Номер слайду 19

Метод «Проектів»

Номер слайду 20

Ц. Гриби В оболонці хітин Необмежений ріст Клітинна будова -- =-Гетеротрофи Запасають глікоген Ц. Рослини В оболонці целюлоза Містять пластиди Автотрофи Запасають крохмаль Ц. Тварини Переміщуються в просторі Обмежений ріст Не мають оболонки «Діаграма Венна»

Номер слайду 21

Метод «Сенкан» Критичне мислення. Спрямоване, осмислене, активне. Розвиває, спонукає, обґрунтовує, об’єднує. Вчить учнів самостійно навчатися. Інтерактивне навчання.

Номер слайду 22

Висновок : Критичне мислення – це складний процес, що починається із засвоєння інформації і закінчується прийняттям рішення. Його ще можна назвати спрямованим мисленням, адже воно має на меті одержання бажаного результату.

ppt
Пов’язані теми
Хімія, Матеріали до уроків
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
3719
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку