ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: повторимо та узагальнимо матеріал про другорядні члени речення; удосконалимо вміння конструювати речення з другорядними членами, робити їх синтаксичний аналіз, доцільно вживати у мовленні; продовжимо розвивати творчі здібності, спостережливість та уяву; формуватимемо почуття прекрасного, позитивного ставлення до світу.
Синя хмара до городу В решеті носила воду. Що із річки набере В решето своє старе – Те й проллється в болота З дірявого решета. Кожній квітці і травинці Наливала по краплинці. Хмара синя – Дуже добра господиня. Дякуємо щедрій хмарі За небеснії нектари. Ніна Горик Назвіть означення, використані в тексті вірша.
ІЗ ПОЕЗІЇ НІНИ ГОРИК ВИПИШІТЬ ОБСТАВИНИ. ПАРАСОЛЬКИ Прилетів до нас на хмаринці І спустився на брук без калош По драбинці, як павутинці, Босоногий веселий дощ. Парасолька раділа кожна, Приміряла своє вбрання: - Скільки сонцю палити можна? Хай цей дощик проллє з півдня! І поважно виходили з дому Парасольки то тут, то там, І кивали своїм знайомим, Й зацвітали від привітань. - Мокрий день Вам! Я Вас десь бачив!.. – Придивлявся зустрічний плащ, - Ах, пробачте, я необачно Зачепив капелюшок ваш. - Чи давно ви були на ринку? Що там є і в якій ціні? - Зупинялися на хвилинку Парасольки прості й складні. І люб'язні слова звучали, Й, нагулявшися досхочу, Парасольки бігцем прощались: - До наступного дощу!
ЛІНГВІСТИЧНА РОЗМИНКА Час настав всім відпочити, трішки сили відновити. Отже, діти, дружно встали, усміхнулись й пригадали Зараз всі без заперечення другорядні члени речення. Каже нам обставина: - Руки вгору підняли, потім опустили, Нахилились трішки вниз й ними потрусили. А додаток просить всіх, щоб лунав у класі сміх. До сусіда доторкніться, йому щиро посміхніться. Пита всіх означення: - 5-А – хороший клас? Дружний? Покивати час. Раз – нагнулись. Два – присіли. Хай міцніє ваше тіло. Я питаю: „Відпочили? Ну, тоді тихенько сіли“.
САМООЦІНЮВАННЯ (ВІД 0 ДО 4 БАЛІВ ЗА КОЖНИЙ ПУНКТ) 1. Я був(-ла) активним(-ою) на уроці, висловлювався(-лась) чітко, доречно і правильно. 2. Я виконував(-ла) творчу роботу, складав(-ла) сенкан, працював(-ла) у групі. 3. Я узагальнював(-ла) почуте та побачене на уроці, робив(-ла) висновки.