Презентація " Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами"

Про матеріал
Мета: формувати загальнонавчальні компетентності: поглиблювати знання учнів про однорідні члени речення, узагальнююче слово при однорідних членах речення; формувати вміння ставити розділові знаки при узагальнюючих словах у реченнях з однорідними членами; формувати комунікативні компетентності: збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів; розвивати логічне та образне мислення, комунікативні навички; вдосконалювати писемні навички учнів; формувати загальнокультурні компетентності: виховувати наполегливість у навчанні, бажання застосовувати отримані знання, вміння та навички при виконанні практичних завдань; розвивати пам'ять, мислення, увагу;
Зміст слайдів
Номер слайду 1

 Двокрапка і тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. Восьме квітня. Класна робота

Номер слайду 2

Прочитайте. У реченнях першої колонки визначте однорідні члени речення. У реченнях другої колонки визначте слова або словосполучення, які об’єднують ці члени речення під однією назвою. Зібралися мати, двоє синів, дві доньки. Бабуся дістала любисток, материнку, чорнобривці. Зібралася родина: мати, двоє синів, дві доньки (А. Пашкевич). Бабуся дістала зілля: любисток, материнку, чорнобривці (Г. Квітка-Основ’яненко)

Номер слайду 3

Узагальнювальне слово – це слово із загальним значенням щодо перелічуваних однорідних членів речення, воно є їхньою об’єднувальною назвою У небо піднялися різнокольрові кульки: сині, зелені, червоні.

Номер слайду 4

Узагальнювальні словавиражаютьсяіменникамиприкметникамизайменникамиприслівниками. Ми садили ліс у полі: і дубочки, і тополі, і осику, і ліщину, і червону горобину. У північних районах країни переважають хвойні ліси: соснові, ялинкові, піхтовіТрави, кущі, дерева – усе зазеленіло навесніІ у школі, і у дитячому садку – скрізь майстрували годівнички для птахів

Номер слайду 5

Узагальновальним може бути не тільки слово, а й словоосполучення З України у теплі краї щоосені відлітають перелітні птахи: граки, дикі качки, лебеді

Номер слайду 6

Узагальнювальне слово є тим самим членом речення, що й однорідні члени речення, яких воно стосується Із лісу ми повернулися з повними кошиками грибів: боровиків, маслюків, опеньок

Номер слайду 7

Двокрапка. Тире. Двокрапка і тире. Якщо перед ними стоїть узагальнююче слово: УС: О, О, О. Усе бачить співець у широкім роздоллі: і небо, і море, красу світову. (Л. Українка). Якщо після них стоїть узагальнююче слово: О, О, О – УС. На пустирях, на рівчаках та неглибоких балках – скрізь росте ця невибаглива рослина. Якщо перед ними стоїть узагальнююче слово і вони знаходяться в середині речення: УС: О, О, О - … . Усе: жито, пшениця й овес – разом поспіло і висипало зерно.

Номер слайду 8

Відредагуйте речення1. І барвінком, і рутою і рястом – квітчає весна землю, мов дівчину в зеленім гаї.2. Лози, кручі, ліс, все – блищить і сяє на сонці.3. Усе в чеканні – спілі краплі рос, земля і місяць, вишні і тополі.4. На городі вродили овочі, картопля, помідори,і цибуля.5. У саду ростуть дерева: вишні, троянди, горіхи.

Номер слайду 9

Домашнє завдання Вивчити правила на с.199-201 Впр. 465 (достатній рівень) Написати міні-твір про красу весняного пейзажу, використовуючи речення з однорідними членами та узагальнюючими словами (високий рівень)

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.2
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Аннабердієва Лариса Борисівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бачурська Наталія Володимирівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
11 квітня 2021
Переглядів
14107
Оцінка розробки
4.2 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку