Презентація "Дж.Оруелл. «Скотоферма». Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця".

Про матеріал
Презентація до уроку містить відео, режим доступу https://www.youtube.com/watch?v=-0Fgl9Tsf0g
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники. Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903 – 1950). «Скотоферма». Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця

Номер слайду 2

Пригадуємо!Пригадайте, що таке утопія?Сформулюйте визначення «антиутопії». АНТИТЕЗА - зображення у художній літературі небезпечних наслідків, пов'язаних із експериментами над людством задля його «поліпшення», певних, часто принадливих, соціальних ідеалів, антитеза утопії.

Номер слайду 3

«Усі тварини рівні, але деякі рівніші за інших»«Старший брат стежить за тобою»«Немає нічого твого, окрім декількох кубічних сантиметрів в черепі»«Холодна війна»Афоризми Орвелла

Номер слайду 4

 Повість-антиутопія, написана у 1943—1944 роках, вперше видана 17 серпня 1945 р. Одного разу (я жив тоді в маленькому селі) я побачив хлопчика років десяти, який правив конем, запряженим у величезний віз, і бив його батогом щоразу, коли той намагався звернути з вузького шляху. Мені спало на думку, що, якби коні знали про свою силу, ми би не мали над ними влади і що взагалі люди експлуатують тварин, як багатії експлуатують пролетаріат»Дж. Орвелл. З історії створення книги

Номер слайду 5

Мета твору:«Мені важливо, щоб люди на Заході і в Європі побачили радянський режим таким, яким він є. Вже починаючи з 30-х років я не бачу жодної ознаки, що СРСР дійсно будує соціалізм, натомість я бачу багато ознак того, що керівники нічим не відрізняються від панівного класу. На жаль, робітники та інтелігенти Англії не розуміють, що СРСР сьогодні зовсім інший як у 1917 році, бо, з одного боку, їм хочеться вірити що соціалізм все-таки існує, з іншого – їхнє мирне і відносно вільне життя робить тоталітаризм для них незрозумілим. Після повернення з Іспанії мені спало на думку виступити проти радянського строю, використавши казкову форму, доступну майже кожному читачеві.»

Номер слайду 6

Тест

Номер слайду 7

Анкета твору. Жанр: сатиричний роман-притча, антиутопія, казка (за версією автора). Тема: показ духовної деградації людей за умов тоталітарної системи. Проблема: як відбувається перетворення мислячої людини на істоту, яка здатна тільки виконувати вимоги режиму.Ідея: протест проти насильства, захист прав людини.

Номер слайду 8

Правила, встановлені на фермі1. Усяка двонога істота — ворог.2. Усяка чотиринога істота чи птах — друг.3. Тварина ніколи не носить одяг.4. Тварина ніколи не спить у ліжку (пізніше додали: з простирадлами).5. Тварина не п’‎є спиртного (пізніше додали: надміру).6. Жодна тварина не вбиває іншої тварини (пізніше додали: без причини).7. Усі тварини рівні (пізніше додали: та деякі рівніші за інших).

Номер слайду 9

Обговорюємо сюжет. Де відбуваються події твору?Яким був господар ферми?Що призвело до змін на фермі? Яким стало життя на фермі після того, як господаря прогнали? Хто став «лідером революції»? Розкажіть про те, як ці «лідери» управляли фермою.

Номер слайду 10

Які «яскраві» події описує автор у творі?Чим завершується твір? Які історичні аналогії ми можемо пригадати? Кого з відомих історичних осіб упізнаємо за образами героїв твору?

Номер слайду 11

Герої твору. Ферма «Панський двір» (Російська імперія)Містер Джонс – Микола ІМ-р Калмінгтон (В. Черчилль)М-р Пітер (А. Гітлер)

Номер слайду 12

Прийом алегорії, карикатури гіперболи

Номер слайду 13

Опрацюйте статтю. Причини та витоки антиутопії. Процеси, що впливають на розвиток антиутопії. Три головні ознаки антиутопії як жанру. Найвідоміші творці антиутопій.

Номер слайду 14

Домашнє завдання1 варіант. Записати, який внесок у боротьбу з рабською покірністю зробили звірі.2 варіант. Дослідити динаміку образу Наполеона.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Лариса Вадимівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Масловська Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
21615
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку