Чи помічали ви, що люди в однакових життєвих ситуаціях чинять по-різному? Як ви вважаєте, що на це впливає? Що є чинником поведінки різних людей в однаковій ситуації?
Номер слайду 2
Поясніть слово «екстремальний». Наведіть приклади із прочитаних вами творів.
Номер слайду 3
Словникова робота. Екстремальний (франц.) – дуже значний, надзвичайний за своїм виявом, силою, величиною.
Номер слайду 4
Тема уроку: Джек Лондон «Жага до життя». Сильний людський характер в екстремальній ситуації
Номер слайду 5
Словникова робота. Екстремальний (франц.) – дуже значний, надзвичайний за своїм виявом, силою, величиною.
Номер слайду 6
Людину, яка не здається, перемогти не можна. Е. Хемінгуей
Номер слайду 7
ДЕ І КОЛИ НАРОДИВСЯ ДЖЕК ЛОНДОН?КОЛИ БУЛО НАПИСАНО ТВІР «ЖАГА ДО ЖИТТЯ»?ЧОМУ АВТОРА ЦІКАВИЛА ТЕМА «ЗОЛОТОЇ ЛИХОМАНКИ»? ЧИМ НАМ, УКРАЇНЦЯМ, ЯКІ ЖИВУТЬ В 21 СТОЛІТТІ, ЦІКАВИЙ ЦЕЙ ТВІР?
Номер слайду 8
Переклади: Софії Куликівни, Сергія Вільхового (Титаренка), Андрія Ніковського, Ніни Дубровської, Катерини Джунківської та І. Попова, Дмитро і Марія Лисиченки, Катерина Джунківська, Іван та Максим Рильські, Катерина Корякіна та Вероніка Гладка, Вероніка Черняхівська, Лідія Всеволжська та Пантелеймон Ковальов, Марія Візьмітина, Федір Яцина, Володимир Троцина, Костянтин Шмиговський, Ольга Косач-Кривинюк, Ганна Касяненко, Ніна Дубровська та Галина Яр, Ада Магніс і Сергій Зеленецький, Іван Волинець , Миколи Іванова,Марії Рябової .
Номер слайду 9
Ключове питання: ЯКІ УРОКИ З ТВОРУ МИ ВІЗЬМЕМО ІЗ СОБОЮ В ЖИТТЯ?
Номер слайду 10
Малюнки до твору
Номер слайду 11
Скільки персонажів діє у творі? Чи досягли вони своєї мети, працюючи разом? Чому?
Номер слайду 12
Порушена послідовність. Встановіть вірну послідовність подій у творі: Зрада Білла. Помилка рибалки. Поєдинок з вовком. Боротьба з голодом. Зустріч з ведмедем. Фінал життя Білла. На китобійному судні
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Чому після того, як Білл залишив героя, той відчув страх?
Номер слайду 15
Доведіть, що надія рятує героя від відчаю і допомагає перемогти.
Номер слайду 16
Розкажіть, як герой беріг свої сірники. Що значить вогонь для мандрівника?
Номер слайду 17
Як бореться герой із голодом? Як у пошуках їжі проявляються риси сильної людини? Чому він примушує себе їсти навіть тоді, коли не відчуває гострого почуття голоду?
Номер слайду 18
Що допомогло знесиленій, напівжившій людині перемогти грізного звіра? Зачитайте. Чому вовки обминали його? Чому хижі звірі сприймали героя як «дивну», «загадкову» істоту, яка буде дряпатись і кусатись? Розкажіть про епізод бійки безіменного героя з вовком.
Номер слайду 19
Як ви думаєте, герою просто було відмовитись від золота, яке він з такою впертістю ніс? Чи відразу він це зробив? Зачитайте. Чи можна вважати відмову героя від золота проявом його сили? Торбинка із золотом «була невелика..., та важила 15 фунтів – це приблизно 7 кг. Чому герой викинув золото і залишив «решту речей», а не навпаки? Що для нього значили рушниця, ніж, відерце, залишки ковдр?
Номер слайду 20
Зачитайте епізод зустрічі героя з кістками Білла.
Номер слайду 21
Чому Білл зрадив друга? Як він поплатився за зраду? Чому герой оповідання не взяв золото «друга»? У чому різниця між цими персонажами? Доведіть, що втративши все, герой зберіг дві найголовніші речі: силу духу, яка не скорялася смерті, і людську сутність.
Номер слайду 22
Які якості характеру не дали героєві загинути? Чому, на вашу думку, автор не дав імені своєму героєві? Який із варіантів перекладу оповідання – «Жага до життя» чи «Любов до життя»? – здається вам таким, що більш влучно розкриває головну думку твору?
Номер слайду 23
Рефлексія: Мені було цікаво дізнатися…Я навчився…Які уроки з твору я візьму із собою в життя…
Номер слайду 24
Домашнє завдання: Знайти в тексті описи природи й визначити, які кольори домінують в цих описах.Індивідуальні завдання:І група: написати листа головному герою оповідання, який буде починатись такими словами «Дякую, що дали приклад, як варто боротися за життя»ІІ група: розробити тести до оповідання ( 8 запитань, які матимуть по 3 варіанти відповіді)