Фізика 9 клас
Світлові явища.
Джерела і приймачі світла.
Швидкість поширення світла
Мета уроку:
´ знанєва: привести учнів до розуміння суті світлові явища; увести поняття оптика, джерела світла, приймачі світла, швидкість світла;
´ діяльнісна: розвивати пам’ять,увагу, кмітливість;
´ ціннісна: виховувати інтерес до вивчення фізики, зацікавленість у пізнанні фізики.
Це випромінювання , але тільки та його частина , яку сприймає око, тому світло називають ще видимим випромінюванням
Учення про світло і світлові явища називають оптикою
Джерела світла
´ Джерелами світла називають тіла, що випромінюють світло.
´ Джерела світла бувають:
´ - природні;
´ - штучні;
´ - теплові;
´ - люмінісцентні;
´ - точкові;
´ - протяжні.
Теплові джерела світла – це нагріті тіла, що випромінюють світло.
Люмінісцентні джерела світла – це тіла, що світяться за температури близької до кімнатної
Точкові джерела світла – це джерела світла, розмірами якого за конкретних умов можна знехтувати
Протяжні джерела світла – це джерела світла, які не можна вважати точковими
´ -очі;
´ -кіно-, фотоплівка;
´ -світлочутлива матриця цифрового фотоапарату чи відеокамери;
´ -фотопапір; ´ -сонячні батареї;
´ -зелені листки рослин.
´-Оле Ремер;(Данія)
´-Альберт
Майкельсон;(Америка)
´-Жан Фуко;(Франція) ´-Домінік Араго.
Алгоритм Цицерона
´-Що?
´-Хто?
´-Де?
´-Коли?
´-Навіщо?
Запитання та завдання для самоперевірки:
1. Що таке джерела світла?
2. Які бувають джерела світла?
3. Наведіть приклади природних і штучних джерел світла.
4. Які ви знаєте теплові джерела світла?
Рефлексія:
-Що нового я дізнався на
уроці?
- Що мені сподобалося на уроці?
-Що мені незрозуміле на уроці?
- Про що я хотів би дізнатися детальніше?
Домашнє завданння:
´ 1) Прочитати §9 с.45-50.
´ 2) Підготувати повідомлення про:
-Оле Ремера;
´ -Альберта Майкельсона;
´ -Жана Фуко;
´ -Домініка Араго.
´ 0)