Суб’єкт - ініціатор спілкування. Суб’єкт - партнер, якому адресована ініціатива. Норми – визначають як організується спілкування. Цілі - те, що планують участники спілкування. Ситуація – де здійснюється взаємодія. Спілкування. Кожен акт спілкування являє собою алгоритм взаємопов’язаних комінікативних дій.
Вербальна комунікація - здійснюється за допомогою слів. Процес двостороннього мовного обміну інформацією. Мова – це сукупність слів і систем для їх використання, загальних для людей одного і того самого мовного співавторства. Невербальна комунікація - засобом передачі інформації є несловесні знаки (пози, жести, міміка обличчя, інтонації, погляди, рухи, просторове розташування, а також парамова – невербальне звучання повідомлень, манера передачі інформації). Обмін невербальними сигналами, які супроводжують мовні повідомлення. Зазвичай невербальні сигнали (засоби) однаково інтерпретуються в певній культурі або мовному співтоваристві. ЗАСОБИ СПІЛКУВАННЯ
ФУНКЦІЇ СПІЛКУВАННЯЗадоволення потреби в спілкуванніУточнення уявлення про себе. Демонстра-ція поваги до іншого. Розбудова стосунків. Обмінінформа-цією. Впливна інших. Усі люди – соціальні істоти. Ми маємо потребу в інших людях, в людському спілкуванні. За допомогою комунікації ми дізнаємося, якими ми є та як люди реагують на нашу поведінку. Ми показуємо, що вирізняємо людину серед інших, коли при зустрічі говоримо «Привіт!», «Як справи?». Не говорячи нічого, ми можемо заслужити ре-путацію нетак-товної людини. Через спілку-вання ми знайо-мимося з іншими людьми, встановлюємо нові стосунки, які можуть або розвиватися або псуватися і заморожуватися. Частину інформації ми отримуємо шляхом спосте-режегня, читан-ня, перегляду ТВ, а частину – через пряме спілкування з людьми – обмін повідомлення-ми, отримання порад тощо. Навряд чи ми не намагаємося впливати на чиюсь поведін-ку – переконати друзів в чомусь, змусити близьку людину кинути палити або умовити вчителя поставити нам кращу оцінку.