Презентація "Конфлікт"

Про матеріал
Матеріал створено на основі підручника Бакки Тамари Володимирівни, Марголіної Любові Валеріївни, Мелещенко Тетяни Володимирівни «Громадянська освіта» (рівень стандарту) 10 клас
Зміст слайдів
Номер слайду 1

конфлікт. Матеріал впорядковано вчителем Савочкою Ю. О.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Пригадаємо: Толерантністьінклюзія(Паралімпійський рух)ми всі різні, але права в нас однакові

Номер слайду 4

Конфлікт. Конфлікт — це зіткнення сторін, поглядів, сил.

Номер слайду 5

Негативне – вибір способу розв’язання інколи шкодить учасникам і не тількипозитивне – свідчить про наявність проблеми

Номер слайду 6

Рівні конфліктів за учасниками• внутрішньоособистісний — конфлікт усередині особистості. Такий конфлікт виникає між інтересами або потребами особистості, наприклад, між бажанням піти в кіно та необхідністю виконувати домашнє завдання; • міжособистісний, тобто такий, що виникає між людьми через відмінність їхніх цілей або інтересів; • між особою та групою, коли особа займає позицію, відмінну від усієї групи; • міжгруповий, учасниками якого виступають соціальні групи. До цієї групи можуть належати міжетнічні й міжконфесійні конфлікти.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Ситуації та причини1.     Молодший брат постійно розкидає свої речі по кімнаті, а старшому доводиться прибирати за ним.2.     Ви з сусідом / сусідкою по парті отримали один підручник для занять на уроці.3.     Ви хочете піти ввечері з друзями у кіно, а ваша молодша сестричка просить відвезти її на каток.4.     Компанія молодих людей надто голосно поводиться у громадському транспорті та заважає іншим.5.     Ваші сусіди розкидають сміття біля будинку. Розподіл ресурсів       Невдоволення певної особи чи групи людей своєю часткою ресурсів. Взаємозалежність      Одна людина є залежною від іншоїВідмінності в меті       Сторони конфлікту мають різні інтереси. Відмінності в уявленнях і цінностях  Різні  люди по-різному сприймають і розуміють  світ, мають  різні  ціннісні орієнтири. Відмінності в манері поведінки    У людей бувають  різні  темпераменти, характери, потреби. Проблеми у комунікації Неповне або неточне передання інформації у ході спілкування

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Моделі поведінки під час конфлікту. Співпраця — зорієнтована на виграш обох сторін конфлікту. Цей варіант можливий, якщо сторони здатні прийняти інтереси супротивника та шляхом переговорів знайти оптимальний шлях виходу з конфлікту. До боротьби (суперництва) вдаються люди, які прагнуть за будь-яку ціну довести свою правоту. В особистих стосунках такий стиль може викликати лише відчуження, тому в цьому разі до нього краще не вдаватися. Консенсус (згода) — це свідома участь усіх сторін конфлікту в його вирішенні, загальна думка без серйозних і принципових заперечень, до якої прийшли під час спільного обговорення. Прикладом консенсусу може бути такий: школярі беруть участь в облаштуванні класної кімнати і пропонують свої проекти. На класних зборах представлено три проекти. Враховуючи аргументовані доводи, колектив приймає оптимальний варіант, оскільки всі його члени зрозуміли, що цей варіант є кращим, і вони не мають заперечень проти нього. Можна сказати, що всі прийшли до консенсусу, погодившись діяти запропонованим методом. Компроміс — це орієнтація на взаємні поступки чи перемир’я. Тут обом сторонам конфлікту доводиться робити поступки. Наприклад, ви з другом чи подругою хочете пограти у свою улюблену гру на комп’ютері, а він чи вона хочуть, щоб ви пограли в шахи, оскільки гра не дуже до вподоби. Ви приймаєте рішення й доходите згоди, що годину ви будете грати в шахи, а годину — у вашу комп’ютерну гру. Пристосування, або поступливість, означає згоду однієї сторони беззаперечно прийняти рішення іншої, що не завжди влаштовує першу, але й не занадто турбує. Ухиляння — ситуація, коли одна зі сторін конфлікту взагалі ухиляється від розв’язання конфлікту, оскільки результат для неї не має важливого значення й вона не бажає витрачати на це зайві сили. Така стратегія не приводить до розв’язання проблеми, яка із часом може поглибитись.

Номер слайду 11

медіація. Конфлікт не завжди є відхиленням від нормального перебігу подій чи є шкідливим і деструктивним. Зазвичай конфлікт є необхідною формою оновлення певної системи, рушієм прогресу.це процес, під час якого зустрічаються дві або більше сторін за присутності третьої нейтральної сторони — медіатора.

Номер слайду 12

Питання для обговорення в «кімнатах»1. В якості домашнього улюбленця собаки кращі за котів.2. Влітку канікули цікавіші, ніж взимку.3. Всі дорослі не розуміють проблем підлітків4. Гроші краще заощаджувати вдома, ніж в банку

Номер слайду 13

Ми звикли думати, що, заперечуючи комусь, ми неминуче починаємо з цією людиною конфлікт, який обов’язково повинен виявити переможця і переможеного або ущемити чиєсь самолюбство. Розумний шукає вихід з конфлікту, а дурень — вхід. Народна мудрість    

pptx
Додано
25 грудня 2023
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку