Зволікати не можна, навчатися! Зволікати, не можна навчатися!

Про матеріал
Мета: виявити фактори, що впливають на виникнення труднощів у навчанні підлітків; сприяти створенню умов спрямованих на підвищення мотивації; обговорити прийоми взаємодії, які сприяють зниженню тривожності та формуванню позитивної самооцінки; обґрунтувати важливість впливу батьків на освітній процес та формування особистості дитини.
Перегляд файлу

Тема.   Зволікати не можна, навчатися!

            Зволікати, не можна навчатися!

Цільова аудиторія: батьки, вчитель

Мета: виявити фактори, що впливають на виникнення труднощів у навчанні підлітків; сприяти  створенню умов спрямованих на підвищення мотивації досягнення; обговорити прийоми взаємодії, які сприяють зниженню тривожності та формуванню позитивної самооцінки; обґрунтувати важливість впливу батьків на освітній процес та формування особистості дитини.

Обладнання: результати анкетування учнів, картки із завданнями, папір, ручки, проектор.

Хід заняття

Привітання.

Формулювання теми зборів та окреслення очікуваних результатів

Вправа «А що у чорному ящику?»

Завдання: Витягнути зі ящика картку з малюнком. Потрібно поміркувати, чому саме вам випав цей малюнок і пов’язати асоціацію з сім’єю, сімейними відносинами.

-         Давайте ще раз розглянемо усі ілюстрації вкупі і спробуємо сформулювати тему нашої зустрічі. (батьки висловлюють свої думки)

-              Сьогодні ми з вами поговоримо про труднощі у навчанні наших школярів, освітні втрати та що це за собою веде і як з цим впоратися. І тема нашо заняття звучить так:

Зволікати не можна, навчатися!    Зволікати, не можна навчатися!

 Маю надію, що по завершенні нашої розмови кожен для себе вирішить де правильніше буде поставити кому!

-         А зараз попрошу усіх перейти за посиланням (https://www.mentimeter.com/ ) та словом або словосполученням описати, які результати ви хотіли б отримати по завершенні нашої роботи.

Аналіз тижневого навантаження учнів.

Аналіз опитування, яке учні виконали на передодні (перелік запитань можна змінювати, залежно від обставин та потреб)

  1. Чи відчуваєш ти якісь труднощі під час навчання? Які саме?
  2. Скільки часу ти витрачаєш на виконання домашніх завдань?
  3. Як ти вважаєш, твоє навчальне навантаження (кількість уроків) є (перевантеженим, недостатнім, мене все влаштовує).
  4. Чи відчуваєш ти, що через Covid-19, війну та дистанційне навчання рівень твоїх навчальних досягнень змінився?
  5. Якщо ти відчуваєш, що маєш освітні втрати ( прогалини у знаннях), то як на твою думку їх потрібно подолати?
  6. Знання із яких навчальних предметів ти точно використаєш у своєму житті? (перерахуй назви предметів)
  7. Знання із яких навчальних предметів ти точно НЕ використаєш у своєму житті? (перерахуй назви предметів)
  8. Щоб ти змінив (ла) б в навчальному процесі?

Вправа “Серветка”

Завдання: Взяти з купи стільки серветок, скільки хочеться. Мамі, яка взяла багато серветок пропонується написати стільки гарних слів, скільки вона взяла серветок. Потім пропонується батькам відірвати кут від серветки, зігнути та ще раз відірвати, потім зігнути і ще відірвати. Дивлячись на серветки усіх учасників або учасниць, бачимо, що всі вони різні, бо не було чіткої інструкції як відривати. Отже, і всі діти чують вчителя по різному, хоча він пояснює однаково.

 

Робота в групах

Батьки об'єднуються в 3 робочі групи. Кожна група обговорює одне із питань і записує поради щодо його розв'язання.

1 група. Що означає «вміти вчитися»?

2 група. Які можливі причини трудностей школяра у навчанні?

3 група. Якою є участь батьків у формуванні уміння вчитися?

Через 3 хвилини представник від кожної групи доповідає про результати своєї роботи. Решта учасників можуть доповнювати відповіді чи надавати власні коментарі. Після виступу кожної робочої групи класовод надає короткий коментар-узагальнення та акцентує увагу на питаннях, які потребують уваги. 

 

Орієнтовний перелік питань для обговорення до першого питання:

  1. Якість виконання домашніх завдань – використання ГДЗ та академічна доброчесність.
  2. Фабінг – шкідлива звичка чи спосіб життя.

 

Орієнтовний перелік питань для обговорення до другого питання:

  1. Розвиток мотивації
  2. Зниження рівня тривожності
  3. Формулювання позитивної самооцінки

 

Орієнтовний перелік питань для обговорення до третього питання:

Опрацювання ст.55 Закону України «Про освіту»

Рефлексія та підбиття підсумків

Вправа «Правило руки»

Малюємо руку / обводимо свою праву руку, тримаючи олівець / ручку в лівій руці.

Пишемо:

 

у великому пальці – що дуже сподобалося;

у вказівному – чи досяг(ла) очікуваних результатів;

у середньому – що точно взяв (ла) для впровадження;

у безіменному – що потрясло емоційно;

у мізинці – чого було мало, хочеться дізнатися.

Підсумки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

 

  1. https://ukrdeti.com/vprava-na-refleksiyu-pravilo-ruki/
  2. https://naurok.com.ua/diagnostika-ta-korekciya-trudnoschiv-u-navchanni-uchniv-seredno-lanki-183492.html
  3. https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/%D0%9F%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B0_%D1%82%D0%B0_%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%B2%27%D1%8F%D0%B7%D0%BA%D0%B8_%D0%B1%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%BA%D1%96%D0%B2_%D0%B7%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%83%D0%B2%D0%B0%D1%87%D1%96%D0%B2_%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8
  4. https://naurok.com.ua/batkivski-zbori-znannya---ce-gist-a-rozum---ce-gospodar-137499.html
  5. https://cusu.edu.ua/ua/psykholohichna-dopomoha/14721-emotsiine-vyhorannia-u-studentiv-iak-vchasno-pomityty-ta-poperedyty
  6. https://tustan.school.org.ua/6-vpravtreningiv-dlya-vdalogo-provedennya-batkivskih-zboriv-21-30-16-24-10-2018/

 

docx
Додано
29 грудня 2023
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку