«Ефективна педагогічна взаємодія та психологічна компетентність»Психолого-педагогічний семінар. Практичний психолог ЕНВК «ЗНЗ-МНВК»Бовтута А. С.
Номер слайду 2
Професійна компетентність Компетентність (лат.competens – відповідний, здібний) означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід. Професійна компетентність вчителя – це сукупність його особистісних якостей, загальної культури та кваліфікаційних знань, умінь, методичної майстерності, гармонійна інтеграція яких в педагогічній діяльності дає оптимальний результат.
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Психологічна компетентність. Психологічна компетентність – максимально адекватна, пропорційна сукупність професійних, комунікативних та особистісних якостей педагога, котрі забезпечують не тільки загально професійну підготовленість, а й високий рівень професійної самосвідомості, уміння керувати своїм психічним станом.
Номер слайду 5
Компоненти психологічної компетентностіціннісно-мотиваційний ( мотивація досягнень , мотивація до оволодіння психологічними знаннями, ціннісні орієнтації педагога);рефлексивний (усвідомлення сприйняття себе суб’єктами освітнього процесу з метою вибору стилю взаємодії, управління, тактики спілкування);організаторський (передбачає організацію професійної діяльності з метою підвищення її ефективності);управлінський (передбачає прийняття рішень у повсякденних і екстремальних умовах професійної діяльності, аналіз та врахування альтернатив, контроль за перебігом діяльності, оцінка діяльності учасників педагогічного процесу);
Номер слайду 6
Компоненти психологічної компетентностікогнітивний (являє собою комплекс професійних знань, а також загальної, соціальної, вікової, педагогічної психології, які є необхідними в професійній діяльності педагога);емоційно-вольовий ( комплекс знань про афективну сферу суб’єктів педагогічного процесу, вміння застосовувати ці знання у своїй діяльності, вміння керувати своїми власними емоційно-вольовими станами, емпатійність);самоактуалізуючий (включає самоконтроль, саморегуляцію та самовдосконалення особистості педагога).