Фаховий мультимедійний проект Ефективність використання інтерактивних технологій для розвитку творчого мислення учнів Вчителя української мови та літератури Красносільської ЗОШ І-ІІІступенів Комінтернівської райради Одеської області Шестопалової Марини Володимирiвни с. Красносілка 2014р.
Завдання школи – грамотність учнів Вправи, які використовую для засвоєння теми: вибіркові диктанти; словникові диктанти; гра “ Хто більше ”; “ Незакінчене речення ”; “ Дерево рішень ”; добери синоніми, антоніми; знайди “ зайве ”; редагування текстів; складання схем, опорних конспектів.
Діти – дзеркало життя. Як у краплині води відображається сонце, так у дітях – вся система навчально-виховної роботи вчителя. Якщо підтримувати, стимулювати перші паростки самостійності, творчості, самовираження, то цілком можливо, що наші вихованці стануть успішними, творчими особистостями, здатними пізнавати і творити навколишній світ і своє життя. Тож робімо все, щоб наша школа була успішною, навчання - якісним, а діти - щасливими.
Відгадай «колір» слова. Зима – біла, срібляста, молочна. Літо – барвисте, різнокольорове, яскраве. Осінь – жовтогаряча, золота, руда, різнобарвна. Весна – зелена, блідо-голуба, смарагдова. Метелик – різнобарвний, плямистий, райдужний. Відшукай «цікаві» слова. Колючі – їжак, троянда, кактус, голка, чагарник, каштан. Круглі – сонце, місяць, яблуко, апельсин, м’яч. Духмяні – квітка, абрикос, банан, сіно, м’ята, чорнобривці, полин.
Відгадай загадки Під одною шапкою чотири брати стоять. (Стілець) Має роги і ноги, а держиться підлоги. (Стіл) Не звір, а з ногами, не птах, а з пір’ям, не людина, а в одязі. (Ліжко) Що за віконце чарівне, яке мені показує мене? (Дзеркало) Гладить все, чого торкнеться, а торкнеш – кусається. (Праска) Оце так будинок: одне вікно, у вікні – кіно. (Телевізор) Метод "Броунівський рух» Метод, який дозволяє кожному учневі виступити у „ролі учителя", передаючи свої знання однокласникам. Використання „Броунівського руху" дає можливість багаторазового повторення одним учнем „своєї частини навчального матеріалу", ознайомлення з іншими і систематизації загальної картини теми.
« Велике коло » Учні сидять по колу і по черзі висловлюються з приводу певного питання. « Мікрофон » Це різновид великого кола. Учні швидко, по черзі висловлюються з приводу проблеми, передаючи один одному уявний «мікрофон». « Незакінчені речення» Ускладнений варіант великого кола: відповідь учня – це продовження незакінченого речення типу «можна зробити такий висновок…», «я зрозумів, що…» . «Домашня пошта» • Влаштувати пошту (домашнє завдання у конвертах…) « Я — репортер » Учні беруть інтерв'ю у родичів чи знайомих на подану тему. Напишіть нарис або зробіть колаж на подану тему.
Розподіліть слова у два стовпчики (назви істот та неістот): дідусь, верба, хлопчик, сніг, стіл, зозуля, жаба, окунь, джміль. Поясніть свій вибір. Складіть речення. Підкресліть слова - назви предметів. 1. Українці, вишивку, люблять, дуже. 2. Оселях, в, побачити, українських, все, вишиті, рушники, скатерті, та. Дібрати антоніми до поданих слів: згадай (забудь), заборони (дозволь), пригадайте (забудьте), сядьмо (встаньмо), пишайтесь (соромтесь), засни (прокинься), заперечуй (стверджуй), погодьтесь (відмовтесь)… Дібрати синоніми до поданих слів: алфавіт (азбука), антракт (перерва), дисципліна (порядок), дефект (недолік), аргумент (доказ), голкіпер (воротар), індустрія (промисловість), експеримент (дослід), сумний (невеселий), гарний (чарівний)…