Про матеріал
Наш заклад працює за державною Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку "Українське дошкілля", яка передбачає зміни підходів до організації життєдіяльності дітей і еколого-природничої в тому числі. Ці зміни забезпечуються шляхом насичення цікавим змістом буття дітей спільно з дорослим у спеціально створеному природничому розвивальному середовищі.
Тобто освітній природньо-екологічний процес має домірно включати у себе різні види дитячої діяльності, адекватні віку вихованців, зокрема:
- організовану ігрову діяльность - шляхом проведення дидактичних, рухливих, конструкторсько-будівельних ігор, драматизацій тощо;
- організовану навчально-пізнавальну діяльность - через заняття, а також гурткову, індивідуальну роботу, спостереження та екскурсії у природу й соціум, пізнавально-розвивальні бесіди, дидактичні ігри, елементарні екологічні досліди й дитяче експериментування;
- організовану трудову діяльность - у формі індивідуальних і групових трудових доручень, чергувань, колективної праці та ін.;
- організовану художню діяльность - через образотворчі, музичні, літературні заняття та з художньої праці, розваги, свята, гуртки природничо-художньо-естетичного циклу, індивідуальну роботу та ін.;
- організовану комунікативно-мовленнєву діяльность - за допомогою спеціальних мовленнєвих занять, бесід, розмов на особистісні та спільні теми, створення й розв’язання певних ситуацій спілкування, індивідуальної роботи у повсякденні, цілеспрямованого залучення дітей до спілкування під час всіх форм екологічного змісту;
- організовану рухову діяльность - шляхом залучення до участі у піших переходах та туристичних походах до парків, водних об’єктів, екскурсії у природне і соціальне довкілля, спостереження у повсякденні.
Будь-яка екологічно-природнича діяльність повинна бути заздалегідь продумана, організована вихователем, обґрунтувана на засадах партнерства, співробітництва педагога з підгрупою та окремою дитиною, дітей одне з одним з урахуванням їхніх вікових, індивідуальних можливостей і потреб розвитку.