Ознайомити учнів з життєвим та творчим шляхом письменника, основними засадами натуралізму; вдосконалювати усне мовлення учнів, уміння складати конспект; виховувати інтерес до творчості письменника.
15.03.18 Класна робота Золя – французький письменник, теоретик натуралізму
Номер слайду 2
Романіст усього лише фіксатор фактів… його твір стає ніби безособовим, здобуває характер протоколу дійсності. Е. Золя
Номер слайду 3
Теорія літератури. Натуралізм (франц. nаturаlіsmе, від лат. nаturа — природа, naturalis — природний, натуральний) – напрям в європейській та американській літературі. Час утвердження - остання третина ХІХ століття.
Номер слайду 4
ОЛС “Риси натуралізму”Сцієнтизм. Життєподібність. Об’єктивність. Відсторонена позиція автора. Теорія середовища. Детермінізм. Принцип соціал-дарвінізму Матеріалістичне тлумачення природи людини. Створення образів-типів
Номер слайду 5
Теорія літератури. Дарвінізм – вчення про закони історичного розвитку органічного світу, про причини різноманіття видів організмів та закономірності пристосування їх до навколишніх умов. Соціал-дарвінізм – течія у суспільних науках в 19 – 20 ст., що зводить закони розвитку суспільства до біологічних закономірностей природного добору, до виживання найбільш пристосованих, до установок теорій інстинкту, спадковості. Позитивізм – філософське вчення, що проголошує єдиним джерелом правдивого, дійсного знання практичне дослідження й заперечує пізнавальну цінність філософських знань, теоретичного мислення загалом.
Номер слайду 6
ОЛС “Представники натуралізму в літературі”Франція: Еміль Золя, Гі де Мопассан, Альфонс Доде, Поль Алексіс, Жоріс Карл Гюїсманс, Едмон і Жуль Ґонкури. США: Теодор Драйзер,Стівен Крейн, Френк Норріс, Джек Лондон. Росія: Д. Мамін-Сибіряк, О. Писемський, П. Боборикін, О. Амфітеатров Іспанія: Е. Пардо Басам і А. Паладсіо Вальдеса. Україна: Іван Франко "Ріпник", "Борислав сміється"; В. Винниченко
Номер слайду 7
ОЛС “Жанри натуралізму”Серії романів: Е. Золя “Ругон-Маккари", “Жерміналь", “Чрево Парижа”, “Гроші" (Франція). Романи: К. Лемоньє “Мрець", “Кінець буржуа" (Бельгія); Ф. Норріс “Спрут” (Америка);брати Гонкур “Рене Мопрен”, “Жерміні Ласерте” (Франція). Повість: С. Крейн “Червоний знак доблесті”(Америка). Новела: С. Крейн. Психологічні новели (Америка); А. Хольц і Й. ІІІлаф “Батько Гамлет” (Німеччина). Лірика: А. Хольц “Книга часу”. Драма: М. Гауптман “Перед сходом сонця”, “Перед заходом сонця” (Німеччина). Драма-казка: М. Гауптман “Потоплений дзвін". Комедія: М. Гауптман "Боброва шуба”.
Номер слайду 8
ОЛС “Новаторство натуралізму”- переглянули «проблему табу» у літературі.- розширили коло тем, які дозволяли описувати в книгах, - називали себе першовідкривачами нового виду мистецтва, пов’язаного лише з фактом. - вважали, що мистецтво повинне служити істині. - цікавилися різними психічними і соціальними відхиленнями, - мали спільні риси з декадентами, - розробляли імпресіоністичний стиль.- натуралізм — це основа для майбутніх письменників-модерністів.
Номер слайду 9
“Портрет письменника”Ознайомлення з біографією Е. Золя та створення інформаційного грона( ст. 282 – 288)
Номер слайду 10
Творче завдання. Створити карту пам’яті “Життя та творчість Е. Золя”
Номер слайду 11
Вправа “Незакінчене речення”Відображає…Зближує…Відтворює…Підкреслює…Зображує…Відмовляється…Мотивує…Тяжіє…Створює…За ключовими словами визначити принципи натуралізму.
Номер слайду 12
Домашнє завдання. Підручник: ст. 282 – 288. Повідомлення за романами Золя з епопеї “Ругон- Маккари”.*Творче завдання: реклама роману “Кар’єра Ругонів” або створити карту пам ’яті “Натуралізм”.