Презентація "Емоційний інтелект"

Про матеріал
Цікавий матеріал для ознайомлення з поняттям "Емоційний інтелект", практичні завдання для роботи з педагогами.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Емоційний інтелект (EQ): поняття, шляхи формування та розвитку. Підготувала Практичний психолог. Опорного навчального закладу. Веселинівської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Григор'єва Марія Миколаївна20.11.2018 р.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

«Канва» розвитку учня

Номер слайду 4

Уміння конструктивно керувати емоціями, застосовувати емоційний інтелект

Номер слайду 5

Емоційний інтелект – EQ – це показник нашої здатності до спілкування, вміння усвідомлювати свої емоції та розуміти почуття інших людей.

Номер слайду 6

EQ вважається емоційним еквівалентом пізнавального інтелекту (IQ). Якщо IQ відбиває здатності лівої півкулі нашого мозку, що відповідає за логіку і раціональне мислення, то EQ вимірює правопівсферне інтуїтивне мислення, емоційність.

Номер слайду 7

Пітер Саловей. Джон Д. Майєр. Термін емоційний інтелект було застосовано в 1990 році

Номер слайду 8

Емоційний інтелект – це сукупність чотирьох навичок:► Точність оцінки і вираження емоцій. Це здатність визначити емоції по фізичному стану і думкам, за зовнішнім виглядом та поведінкою. Крім того, воно включає в себе і здатність точно виражати свої емоційні потреби.

Номер слайду 9

► Використання емоцій у розумовій діяльності. Це розуміння того, як можна думати більш ефективно, використовуючи емоції. Керуючи емоцією, людина може міняти й своє сприйняття, бачити світ під різним кутом і більш ефективно вирішувати проблеми.

Номер слайду 10

► Розуміння емоцій. Це вміння визначити джерело емоцій, класифікувати емоції, розпізнавати зв'язки між словами і емоціями, інтерпретувати значення емоцій, що стосуються взаємовідносин, розуміти складні (амбівалентні) почуття, усвідомлювати переходи від однієї емоції до іншої і можливий подальший розвиток емоції.

Номер слайду 11

► Управління емоціями. Це вміння використовувати інформацію, яка передається через емоції, викликати емоції або усуватися від них в залежності від їх інформативності або користі; управляти своїми і чужими емоціями.

Номер слайду 12

Емоційний інтелект включає в себе комбінацію компетенцій, котрі дозволяють виражати, розуміти та контролювати власні емоції, бачити і розуміти емоції інших людей, та використовувати для власного і загального успіху

Номер слайду 13

Деніель Гоулман1995 рік

Номер слайду 14

…значне місце належить емоційному інтелекту, який сприяє особистісному зростанню, ефективності професійної діяльності та кар'єрі людини

Номер слайду 15

Емоційний інтелект, на думку Гоулмена, це те, як ми поводимося з самим собою і нашими взаєминами. Він виділяє чотири головних складових EQ: 1. Самосвідомість (self-awareness) 2. Самоконтроль (self-management)3. Емпатія (empathy) 4. Навики відносин (relationship skills).

Номер слайду 16

В. Сухомлинський зазначав про необхідність єдності емоційного й інтелектуального, емоційного й естетичного, емоційного й морального.

Номер слайду 17

В. Сухомлинський у своїх працях зазначав, що у сприйманні навколишнього дитиною «переважає емоційний елемент, вона більше пізнає серцем, аніж розумом»

Номер слайду 18

У педагогічній спадщині В. Сухомлинського є оригінальна методика, відома методичними прийомами створення емоційних ситуацій, опори під час виховання на "подорожі" у світ краси і добра, розвитку художньо-естетичної творчості, "виховання" почуття любові до праці.

Номер слайду 19

…почуття здивування перед таємницями природи і переживання радості своєрідного їх першовідкриття стають рушійною силою, поштовхом, який збуджує й активізує дітей. Це пов'язано з тим, що емоційні імпульси (почуття радісної збудженості, подиву і здивування) нібито будять дрімаючі клітини кори, активізують їх діяльність.

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Люди з низьким рівнем емоційного інтелекту часто відчувають. Самотність Почуття провини Спустошеність Депресивність. Неврівноваженість Зобов’язаність Залежність Злість Почуття жертви. Образу Незадоволеність Відчуття неуспіху

Номер слайду 22

Люди з високим рівнем емоційного інтелекту, як правило, відчувають здоровий емоційний баланс таких почуттів: Мотивація. Дружба. Зосередження уваги. Самоконтроль. Задоволеність собою. Зосередженість. Душевний спокій. Свобода. Зв'язок з оточуючими. Задоволення. Автономність. Вдячність

Номер слайду 23

Шляхи формування та розвитку EQ1. Розвиток самосвідомості та вміння керувати емоціями. Не надавати надмірної важливості ситуації, пам'ятати про те, що ваше самовідчуття не завжди являється правильним, тому не варто перейматися

Номер слайду 24

2. Формування здатності усвідомлювати і оцінювати свої емоції та їх інтенсивність, починаючи з базових станів (радість, страх, смуток, злість), сприймати навколишній світ з різних точок зору3. Навчитися визначати джерело емоції і ступінь інтенсивності емоції4. Розширення діапазону емоцій5. Відвідування тренінгів, які проводять спеціалісти у цій сфері

Номер слайду 25

ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА

Номер слайду 26

ВПРАВА «РОЗКРИТИ КУЛАК СУСІДА»

Номер слайду 27

ВПРАВА «СЛОВНИК ЕМОЦІЙ ТА ПОЧУТТІВ»УСВІДОМЛЕННЯ ПОЧУТТІВ У ВСІЙ ЇХ ПОВНОТІ Й РОЗМАЇТТІ НЕ ТІЛЬКИ ЗБАГАЧУЄ ЖИТТЯ, А Й СЛУГУЄ ПЕРШИМ КРОКОМ ДО ЇХ ВИРАЖЕННЯ

Номер слайду 28

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Гнів Роздратування Ворожість Обурення Лють Ненависть Страх Паніка Тривожність. Стурбованість Горе Злість Обережність. Озлобленість. Переляк Жах Сум Побоювання. Розпач Туга Апатія Пригніченість. Безсилля Втома Нудьга Байдужість. Виснаження Огида Нетерпіння. Задоволеність Відраза Зневага Скептицизм Презирство. Цинічність Зухвалість Втіха Зарозумілість. Співчуття Оптимізм Вдячність Безтурботність Захищеність Рішучість Довіра Розслабленість. Розгубленість Скутість Словник емоцій та почуттів

Номер слайду 29

Вправа «Любов і лють»

Номер слайду 30

ВПРАВА «ФАНТОМ»Все змінюється, але ніщо не пропадає. ОВІДІЙ

Номер слайду 31

Висока Нейтральна Низька Шкала активності

Номер слайду 32

Номер слайду 33

ВПРАВА «ОБІЙМИ»

Номер слайду 34

ДЯКУЮ ЗА УВАГУrrrr

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 10
Оцінки та відгуки
  1. Козубай (Kozubye) Людмила Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Хомига Анна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Хомига Анна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Хомига Анна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Хомига Анна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Хомига Анна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Кириченко Наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Богдан Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Савченко Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Ярова Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 7 відгуків
pptx
Додано
3 березня 2021
Переглядів
12149
Оцінка розробки
5.0 (10 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку