Презентація до уроку зарубіжної літератури в 11 класі «Ернест Хемінгуей. «Старий і море» - повість-притча про людину. «Життєподібний» сюжет і філософсько-символічний зміст твору»
навчальна: проаналізувати повість Е.Хемінгуея «Старий і море»: познайомити з історією створення, розкрити жанрові особливості (повість – притча), визначити проблематику, сюжет, систему образів; розвивальна: розвивати навички аналізу літературного твору, образу, образне мислення, творчу уяву, активізувати пізнавальні інтереси учнів; виховна: виховувати високий гуманізм, увагу до людини та її проблем, формувати моральні цінності та ідеали, свідоме ставлення до життя.
Номер слайду 3
Людина не для того створена, щоб терпіти поразки. Людину можна знищити, але її не можна перемогти. Е.М.Хемінгуей Епіграф:
Номер слайду 4
Урок-занурення
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Робота в парах: Порівняння Сантьяго та інших звичайних рибалок Аспекти порівняння Звичайні рибалки Сантьяго 1.Портрет, фізичні якості 2.Поведінка, особливості життя та роботи 3.Ставлення до моря 4.Ставлення до тварин 5.Сенс риболовлі 6.Зміст буття 7.Вміння рибалити 8.Ставлення до невдач 9.Мрії
Номер слайду 9
« Геть усе в ньому було старе, крім очей, а вони мали колір моря і блищали весело і непереможно»
Номер слайду 10
В море виходить один Товаришує з хлопчиком
Номер слайду 11
Море – це жінка, що може подарувати велику радість і позбавити її
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Мужньо сприймає невдачі, сподівається на краще
Номер слайду 14
Головне в людині – це сила духу і її моральні якості
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Номер слайду 19
«Старий і море»
Номер слайду 20
«Встановити відповідність». ОБРАЗИ - СИМВОЛИ В ПОВІСТІ 1. Старий. 1. Успіх, перемога. 2. Море. 2. Майбутнє. 3. Риба. 3. Досвід людини 4. Велика риба. 4. Мрії про щастя, відновлення життєвих сил. 5. Акули. 5. Життя. 6. Хлопчик. 6. Володіння світом. 7. Леви. 7. Невблаганність і верховна влада природи.
Номер слайду 21
Звіримо відповіді ОБРАЗИ - СИМВОЛИ В ПОВІСТІ 1. Старий 3. Досвід людини 2. Море 5. Життя 3. Риба 1. Успіх, перемога 4. Велика риба 6. Володіння світом 5. Акули 7. Невблаганність і верховна влада природи. 6. Хлопчик 2. Майбутнє 7. Леви 4. Мрії про щастя, відновлення життєвих сил (Ключ: 1-3, 2-5, 3-1, 4-6, 5-7, 6-2, 7-4).
Номер слайду 22
Робота в групах 1 група: «Прочитати» морально-філософський зміст повісті, розкривши значення пар символів: 1. Людина і море (... властиве бажання ...). 2. Море і старий (в ... людина набуває ...). 3. Старий і риба (... допомагає людині домагатися ...). 4. Старий і велика риба (... обмежений, коли людина прагне до ...). 5. Велика риба і акули (бажання ... тягне ...). 6. Старий і хлопчик (..., якого потребує ..., наповнює життя людини сенсом). 7. Людина і леви (у людини завжди залишається ..., яка надає йому ...).
Номер слайду 23
2 група: Скласти сенкан Алгоритм створення сенкану 1 Одне слово: іменник Тема 2. Два слова: прикметники Опис теми 3. Три слова: дієслова Опис дій за темою 4. Фраза з чотирьох слів Відношення до теми 5. Одне слово: синонім до першого слова.
Номер слайду 24
Сантьяго ПЕРЕМОЖЕЦЬ ? ПЕРЕМОЖЕНИЙ
Номер слайду 25
Бажаю вам у боротьбі з життєвими стихіями завжди бути гідними переможцями, як старий Сантьяго із повісті Е. Хемінгуея. Будьте оптимістами і борцями ! Успіхів вам і віри у свої сили!
Номер слайду 26
1. Чи важко бути переможцем? 2. Сантьяго – переможець чи переможений? 3. У чому сила людини?