Презентація "Есе як вид роботи з розвитку творчих здібностей учнів

Про матеріал
Презентація містить історію виникнення есе як жанру, його відмінність від твору як різновиду літературної творчості, структуру есе,а також методичні рекомендації до написання есе.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Есе як вид роботиз розвитку творчих здібностей учнів

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Різниця між есе та твором Есе – це жанр, який лежить на перетині художньої та публіцистичної (часом, науково - популяризаторської) творчості. Тож, есе – художньо – публіцистичний жанр або вид творчої роботи з довільною композиційною побудовою. Формі есе властиво суб'єктивне міркування з елементами аналізу. Заключна частина есе не завжди містить висновок. Твір – творча робота на задану тему, що має чітку структуру з обов'язковим вступом, змістовною частиною і висновком. У творі тема піддається об'єктивному аналізу.

Номер слайду 8

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вільне Формальне Ознаки:невеликий обсяг (7-10 речень);вільна форма і стиль викладу;довільна структура;обов’язкова вимога: наявність позиції автора. Ознаки:дотримання структури тексту, наявність відповідних компонентів (тези, аргументи, приклади, оцінювальні судження, висновки);обґрунтування (аргументування) тези. Види есе

Номер слайду 9

Вільне есе обмежене в часі (5 – 10 і 10 – 15 хв.). До нього доцільно вдаватися на кожному уроці й на різних етапах його: цілевизначення, закріплення, рефлексії тощо. Для написання формального есе виділяють більше часу: від 20 до 45-ти хвилин. Види формального есе:інформаційне (есе-розповідь, есе-визначення, есе-опис);критичне; есе-дослідження (порівняльне есе, есе-протиставлення, есе причини-наслідку, есе-аналіз). Вимоги до формального есе. Обсяг – 1 – 2 сторінки тексту (800 – 1000 слів). Есе повинно сприйматися як цілісний твір, ідея якого зрозуміла й чітка. Кожен абзац есе розкриває одну думку. Необхідно писати стисло і ясно. Есе не повинно містити нічого зайвого, має нести лише інформацію, необхідну для розкриття ідеї есе, власної позиції автора.

Номер слайду 10

Класифікація есе. З точки зору змістуфілософські;літературно – критичні;історичні;художні;художньо – публіцистичні;духовно – релігійні.

Номер слайду 11

Форми есе Есе – рецензія. Лірична мініатюра. Нотатки. Сторінки із щоденника

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Зверніть увагу! Довільна композиція есе дозволяє використовувати в побудові фраз різні прийоми:інверсію;антитезу;асоціативні ряди;метафоричні узагальнення;іронію. В есе доречне вживання припущень, неповних, питальних та окличних речень, риторичних питань, фразеологізмів.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Приклади есе Будь- яка проблема – це досвід та шанс змінитися на краще На мою думку, будь-яка проблема – це випробування, а різні люди неоднаково долають їх. Для одних це змога змінитися на краще, стати сильнішим, упевненішим. Для інших певне випробування долі стає фатальним. Не вірячи у власні сили, вони або й не намагаються розв’язати проблему, або після кількох невдалих спроб занепадають духом, опускають руки, не шукають іншого шляху подолання перешкод. Прикладом того, як під тягарем нерозв’язаних життєвих проблем людина може поступово деградувати, перетворитися на «пропащу силу», може слугувати герой роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панаса Мирного та Івана Білика Чіпка Вареник. Втративши землю та зневірившись у справедливості влади, Чіпка пішов злочинною дорогою. Взірцем подолання випробувань долі, загартування характеру є життя та творчість української поетеси Лесі Українки. Борючись із недугою, вона довела всьому світові, що будь-які труднощі можна подолати. Лесі допомагало в цьому життєве кредо, яке вона пронесла, як свічку, дорогою життя: Так! я буду крізь сльози сміятись, Серед лиха співати пісні, Без надії таки сподіватись, Буду жити! – Геть думи сумні! На прикладі з власного досвіду я переконалася, що людина, гідно долаючи складні проблеми, стає сильнішою, більше вірить у свої сили, глибше відчуває підтримку людей. Так, моя мама, ще не повністю одужавши після аварії, почала вести активний спосіб життя: через півроку повернулася на роботу, до своїх учнів та колег, які їй в усьому допомагали. Отже, кожна проблема – це можливість змінитись. Якими будуть зміни, залежить у першу чергу від самої людини: якщо вона сильна духом, то зміни будуть на краще, а якщо ж слабка – на гірше.

Номер слайду 23

Проблеми – це досвід Ми часто стикаємося з проблемами у своєму житті. Дехто може легко впоратись із випробуваннями (бо саме цим і є проблеми), інші, на жаль, занепадають духом і «пливуть за течією». Я переконана, що боротися з труднощами й невдачами потрібно, бо це – стимул і можливість стати кращим. Через лінощі й слабкодухість люди не розвиваються, а, навпаки, деградують. Так з’являються особи з «тонкими» душами (їх не можна нервувати) та істеричними характерами (кожна проблема – це стрес, тож: «Пожалійте мене! Зробіть усе за мене»). Це неправильно! Людина мусить і повинна шукати в собі сили, щоб подолати життєві випробування, – тільки так можна вдосконалити себе й довколишній світ. Людство знає безліч таких прикладів. Взірцем є життя Лесі Українки, яка знаходила мужність протистояти недузі й творити. Завдяки наполегливості, наперекір болю, за свій короткий вік вона встигла зробити стільки, що вистачило б на кількох. Усі Лесині твори насичені внутрішньою силою, яка особливо потужноо струменить із поезії «Contra spem sperо!». Великим випробуванням для людини є також нерозуміння її близькими. Особливо важко, коли родина не підтримує тебе у втіленні покликання, у дорозі до мети. Катерина Білокур – художниця від Бога – мусила пройти це випробування. Родина не схвалювала її захоплення, мовляв, головне призначення селянки – працювати в полі. Однак вона витримала всі образи, розвивала свій талант і досягла успіху. Її полотна на виставці українського мистецтва в Парижі високо оцінені майстром пензля Пабло Пікассо! Отже, як бачимо, будь-яка проблема дає нам можливість стати кращими, однак її не можуть реалізувати ледачі й слабкодухі, це під силу тільки сміливим і наполегливим людям, здатним до праці й боротьби.

Номер слайду 24

Написання есе за епіграфом

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Приклади завдань на формування навичок у початковій школі

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

Раджу скористатися такими джерелами: інструкція “ Як правильно писати есе? “ ( на сайті “ Знай як? “); рекомендації з сайту “ Освіта і наука “; прийоми написання успішного есе з сайту “ Підготовка до ЗНО української мови та літератури “

Номер слайду 34

Творчеству научить нельзя?«Эссе — жанр спонтанный, неожиданный, а значит, и оригинальный. Для умеющих думать и обладающих эрудицией… Не часто встретишь человека, умеющего мыслить спонтанно и оригинально. Надежный способ понять, что такое эссе — читать, „вычитывая“ из текста личность пищущего. А творчеству научить нельзя», — утверждает Людмила Григорьевна Кайда – исследователь стилистики русского языка в книге «Эссе. Стилистический портрет».

pptx
Додано
21 березня 2020
Переглядів
11507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку