Виховати естетичний смак, вміти «прочитувати» художній твір, розуміти мову мистецтва – ці задачі ставить собі вчитель практично кожного уроку Ця презентація допоможе вчителю на уроці навчити розуміти не лише особисту мову митця, а й культуру, до якої він належить
Філософія картин Марка Шагала
День народження, 1915
Що зображено на цьому полотні?
Чому чоловік летить?
Чому у чоловіка немає рук?
В самій назві картини криється відповідь. Ми бачимо дівчину з букетиком квітів, яка збентежена приготуванням до святкування. На столі урочистий пиріг, це її день
народження. Хлопець та дівчина закохані, тому втрачають гравітацію і парять в просторі маленької кімнати. Нам цікаво розглядати дрібнички: килимок-хустка на стіні, за вікном – Вітебськ, червона підлога та ослінчик як крапочка, що утримує рівновагу двох фігур.
• МАРК ШАГАЛ або Мовша Шагалов народився у Ліозно поблизу Вітебська (1887 р.) у єврейській сім’ї.
Невеличке містечко з переважно єврейським населенням.
У 16-19 ст. євреям було заборонено жити у великих містах. Євреям не дозволялось право на власність землі. Саме тому вони були гарними ремісниками: взуттярями, портними, музиками, малярами, набійниками, комерсантами…
В єврейській традиції пізнання Бога пов'язане із відчутним світом речей, які оточують людину. Якщо в єврейському домі запалюють свічки, готують святковий обід , накривають плетені булки серветками – знай, готуються до святкування суботи. В єврейські культурі візуального мистецтва відсутнє реалістичне зображення людей,тварин.
Художник має відтворювати їх духовний зміст,а не копіювати зовнішнє.
«Якщо б я не був би євреєм(в тому сенсі, як я це розумію ), я не був би художником — або був би іншим художником.»
Марк Шагал почав малювати з раннього дитинства. Відчуття в собі художника давало йому впевненість в своїй художній манері. Через це вчителям так «не щастило» з учнем.
Серед великої кількості художників французьких майстерень він створив свою мову зображення , яка не знайшла аналогу в мистецтві. Особливістю його художньої мови є поетичність та живописність
Корова з парасолькою
«Для меня як для художника корова та жінка рівнозначні — на картині вони лише елементи композиції…образи жінки та корови відрізняються за пластикою, але поетична цінність цих образів споріднена.»
Бела велика , а я маленький