Презентація " Фізичні властивості солей"

Про матеріал
Тема: «Фізичні властивості середніх солей. » Мета: вивчити фізичні властивості солей; сформувати уявлення про значення солі у природі та житті людини; удосконалювати вміння і навички характеризувати властивості солей за допомогою дослідів, аналітичного мислення, вміння робити висновки, познайомитися з українськими традиціями, прислів’ями та приказками пов’язаними із сіллю. Тип уроку: урок хімії з українознавчим компонентом. Обладнання: мультиплікаційний фільм «Як козаки сіль купували», слайди, підручники, зразки солей. Хід уроку Епіграф Хліб і сіль!.. барвінок і калина... Рушники, мов птиці - на стіні... Це - моя барвиста Україна Вишита на білім полотні!.. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. Доброго дня! Сідайте. Я прошу вас бути уважними і зібраними під час уроку, оскільки багато при вивченні теми буде залежати саме від вас. Демонстрація фрагменту мультиплікаційного фільму « Як козаки сіль купували» Сьогодні я пропоную нам відправитися у подорож за сіллю разом із козаками. Але шлях наш буде не простий, тому що на нас чекає дуже багато зупинок. І зупинка - Актуалізація опорних знань 1.Де знаходиться сіль на Землі? 2.Де ми використовуємо сіль? 3.Яка формула кухонної солі? ІІ зупинка - Українські традиції пов’язані із сіллю Розповідь вчителя. Вітали гостя, звичайно, хлібом з сіллю. Хліб висловлював побажання багатства і благополуччя, а сіль важалась оберегом, здатним захистити людину від ворожих сил і впливів. Нарізати і подати хліб з сіллю мав сам господар. Тим самим між гостем і господарем мало встановитися ставлення довіри. Відмова покуштувати хліб-сіль розцінювалася як образа. Крім обрядових церемоній з обов'язковим приготуванням їжі, як то родини, весілля, поховання, сіль використовувалася й при будівництві житла. Посередині майбутньої хати на столику або стільці, застеленому рушником, клали хрест (який потім, при зведенні хати, переносили на покутній стовп), хліб, сіль і залишали яку-небудь посудину з водою. Подекуди для більшої вірогідності воду ставили біля кожного кілка чи камінця. Наступного ранку до схід сонця перевіряли, в якому стані були хліб, зерна, сіль та вода. Якщо все лишалося незачепленим, а кількість води навіть побільшала, то це було доброю ознакою. Такий обряд інколи повторювали дві-три ночі підряд. ІІІ зупинка - Вивчення нового матеріалу Розповідь вчителя Ми добре знаємо кухонну сіль. Сіль – обов’язкова складова морської води, у тілі дорослої людини її міститься більше 200 г. Нестача солі в їжі впливає на наше здоров’я. Та це лише кухонна сіль. Але ж є багато інших. Солі бувають білого, синього, червоного, зеленого кольорів. Демонстрація зразків солей. Солі можуть розчинятися у воді й бути нерозчинними. Серед них є корисні, а є й отруйні для людини. То ж сьогодні об’єктом нашого вивчення буде ще один клас неорганічних сполук - солі. Склад і назви солей Солі – складні речовини, що складаються з атомів металу й кислотного залишку. Їх можна розглядати як продукт заміщення атомів Гідрогену в кислоті на атоми металічних елементів. Складаючи формули солей, слід пам’ятати, що валентність кислотного залишку зберігається і в солях, а сума одиниць валентності металу повинна дорівнювати сумі одиниць валентності кислотного залишку. Назви солей складаються із двох слів: перше слово – назва металічного елемента ( у називному відмінку ), друге – назва кислотного залишку. Деякі солі, що широко використовуються в побуті, мають побутові ( традиційні назви ). Наприклад, NaCl - кухонна сіль, Na2CO3 – сода. Завдання№1 Інтерактивна вправа «Ланцюжок» (Учні по черзі виходять до дошки і записують формули солей. ) Напишіть формули солей, утворених металами – натрієм, кальцієм, алюмінієм та кислотними залишками: а) хлоридної кислоти; б) сульфатної кислоти; в) ортофосфатної кислоти. Розповідь вчителя Фізичні властивості солей Солі мають немолекулярну будову, тому всі солі, за звичайних умов, тверді кристалічні речовини з високими температурами плавлення. Солі можуть мати різний колір. Багато з них добре розчинні у воді, але багато і таких, що у воді практично не розчиняються. Щоб дізнатися про розчинність тієї чи іншої солі у воді, можна скористатися таблицею розчинності. Робота в парах Лабораторний дослід. Дослідження фізичних властивостей солей. Дослідіть деякі фізичні властивості запропонованих солей. На основі своїх досліджень заповніть таблицю: Назва солі Формула Колір Агрегатний стан Розчинність у воді NaCl CuSO4×5H2O CaCO3 ІVзупинка - Закріплення вивченого Завдання№2 Інтерактивна вправа «Естафета»: 1.Назвіть солі склад яких виражається наведеними нижче формулами, передаючи естафету від одного до іншого. Зверніть увагу на те, що ряд металічних елементів має змінну валентність. Формули солей: 1. K2SO4, Cr(NO3)3, MgCl2, AgNO3, ZnSO4, BaCl2. 2. Al2(SO4)3, KCl, Mg(NO3)2, CaI2, FeCl3, Na3PO4. 2.Складіть формули солей: 1. кальцій хлорид, магній нітрат, ферум (II) сульфат, літій карбонат. 2. кальцій нітрат, барій хлорид, алюміній йодид, ферум (ІІІ) карбонат. Завдання№3 робота у групах Користуючись додатковим матеріалом та матеріалом підручника з’ясуйте поширеність солей у природі,відповідь подайте у вигляді таблиці. V зупинка - Перевірка домашнього завдання Про сіль складено не одну приказку та прислів’я. Домашнім завданням вам було підготувати приказки та прислів’я про сіль. (відповідь учнів) VІ зупинка - Узагальнення знань (робота у парах) Дітям пропонується скласти синкан відповідно до теми уроку. VІІ зупинка - Підведення підсумків уроку Інтерактивна вправа «Мікрофон» Які речовини називають солями? Як скласти формулу солі? Що при цьому потрібно пам’ятати? Як правильно скласти назву солі? Яке значення мають солі в нашому житті? Домашнє завдання: Читати §26, виконати письмово у зошиті №197 та №198. Оцінювання навчальних досягнень учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Фізичні властивості солей»Урок з хіміїу 8 класіпідготувала: вчитель хіміїГребенюк В. С.

Номер слайду 2

Мета: вивчити фізичні властивості солей; сформувати уявлення про значення солі у природі та житті людини; удосконалювати вміння і навички характеризувати властивості солей за допомогою дослідів, аналітичного мислення, вміння робити висновки, познайомитися з українськими традиціями,прислів'ями та приказками пов'язаними із сіллю.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Карта маршруту уроку2345671ї

Номер слайду 5

Карта маршруту уроку2345671І зупинка Актуалізація опорних знань

Номер слайду 6

І зупинка - Актуалізація опорних знань 1. Де знаходиться сіль на Землі? 2. Де ми використовуємо сіль? 3. Яка формула кухонної солі?

Номер слайду 7

Карта маршруту уроку2345671їІ зупинка Актуалізація опорних знаньІІ зупинка - Українські традиції пов’язані із сіллю

Номер слайду 8

ІІ зупинка Українські традиції пов’язані із сіллю

Номер слайду 9

Карта маршруту уроку2345671їМи знаємо все!І зупинка Актуалізація опорних знаньІІ зупинка - Українські традиції пов’язані із сіллюІІІ зупинка - Вивчення нового матеріалу

Номер слайду 10

ІІІ зупинка Вивчення нового матеріалу. Калій хромат. Натрій хлорид. Калій перманганат Кобальт(ІІ) хлорид. Купрум (ІІ) сульфат. Манган (ІІ) сульфат. Нікель (ІІ) сульфат

Номер слайду 11

Солі – складні речовини, що складаються з атомів металу й кислотного залишку. Їх можна розглядати як продукт заміщення атомів Гідрогену в кислоті на атоми металічних елементів. Складаючи формули солей, слід пам’ятати, що валентність кислотного залишку зберігається і в солях, а сума одиниць валентності металу повинна дорівнювати сумі одиниць валентності кислотного залишку.

Номер слайду 12

Назви солей складаються із двох слів: перше слово – назва металічного елемента ( у називному відмінку ), друге – назва кислотного залишку. Деякі солі, що широко використовуються в побуті, мають побутові ( традиційні назви ). Наприклад, Na. Cl - кухонна сіль, Na2 CO3 – сода.

Номер слайду 13

Завдання№1 Напишіть формули солей, утворених металами – натрієм, кальцієм, алюмінієм та кислотними залишками:а) хлоридної кислоти;б) сульфатної кислоти;в) ортофосфатної кислоти.

Номер слайду 14

Фізичні властивості солей Солі мають немолекулярну будову, тому всі солі, за звичайних умов, тверді кристалічні речовини з високими температурами плавлення. Солі можуть мати різний колір. Багато з них добре розчинні у воді, але багато і таких, що у воді практично не розчиняються. Щоб дізнатися про розчинність тієї чи іншої солі у воді, можна скористатися таблицею розчинності.

Номер слайду 15

Лабораторний дослід. Дослідження фізичних властивостей солей. Дослідіть деякі фізичні властивості запропонованих солей. На основі своїх досліджень заповніть таблицю: Назва соліФормула. Колір. Агрегатний стан. Розчинність у воді Na. Cl    Cu. SO4×5 H2 O    Ca. CO3   

Номер слайду 16

Карта маршруту уроку2345671їМи знаємо все!І зупинка Актуалізація опорних знаньІІ зупинка - Українські традиції пов’язані із сіллюІІІ зупинка - Вивчення нового матеріалуІVзупинка - Закріплення вивченого

Номер слайду 17

ІVзупинка Закріплення вивченого. Завдання№2Інтерактивна вправа «Естафета»: 1. Назвіть солі склад яких виражається наведеними нижче формулами, передаючи естафету від одного до іншого. Зверніть увагу на те, що ряд металічних елементів має змінну валентність. Формули солей: K2 SO4, Cr(NO3)3, Mg. Cl2, Ag. NO3, Zn. SO4, Ba. Cl2.

Номер слайду 18

2. Складіть формули солей: кальцій хлорид, магній нітрат, ферум (II) сульфат, літій карбонат.

Номер слайду 19

Завдання№3 робота у групах. Користуючись додатковим матеріалом та матеріалом підручника з’ясуйте поширеність солей у природі,відповідь подайте у вигляді таблиці.

Номер слайду 20

Карта маршруту уроку2345671їМи знаємо все!І зупинка Актуалізація опорних знаньІІ зупинка - Українські традиції пов’язані із сіллюІІІ зупинка - Вивчення нового матеріалуІVзупинка - Закріплення вивченого. V зупинка - Перевірка домашнього завдання

Номер слайду 21

V зупинка Перевірка домашнього завдання

Номер слайду 22

Карта маршруту уроку2345671їМи знаємо все!І зупинка Актуалізація опорних знаньІІ зупинка - Українські традиції пов’язані із сіллюІІІ зупинка - Вивчення нового матеріалуІVзупинка - Закріплення вивченого. V зупинка - Перевірка домашнього завдання. VІ зупинка - Узагальнення знань

Номер слайду 23

VІ зупинка Узагальнення знань (робота у парах) Складіть сенкан відповідно до теми уроку. Алгоритм складання сенкану:1. Іменник (тема).2. Два прикметники (яке воно?)3. Три дієслова (що воно робить?)4. Фраза-висновок з чотирьох слів.5. Іменник-синонім до теми ( висновок, асоціація ).

Номер слайду 24

Карта маршруту уроку2345671їІ зупинка Актуалізація опорних знаньІІ зупинка - Українські традиції пов’язані із сіллюІІІ зупинка - Вивчення нового матеріалуІVзупинка - Закріплення вивченого. V зупинка - Перевірка домашнього завдання. VІ зупинка - Узагальнення знань VІІ зупинка - Підведення підсумків уроку

Номер слайду 25

VІІ зупинка Підведення підсумків уроку

Номер слайду 26

Бліц - опитування. Які речовини називають солями?Як скласти формулу солі? Що при цьому потрібно пам’ятати?Як правильно скласти назву солі?Яке значення мають солі в нашому житті?

Номер слайду 27

Домашнє завдання: Читати §26, виконати письмово у зошиті №197 та №198.

pptx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
21 січня 2020
Переглядів
2288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку