Презентація "ФІЗИЧНІ ЯКОСТІ ТА МЕТОДИКА ЇХ ВИЗНАЧЕННЯ"

Про матеріал
Дану презентацію можна використати вчителям фізичної культури та вчителям-реабілітологам при перевірці рівня розвитку фізичних якостей своїх вихованців. У презентації викладено теоретичний матеріал з розуміння фізичних якостей людини та методика їх визначення (у вигляді тестів).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ФІЗИЧНІ ЯКОСТІ ЛЮДИНИПРЕЗЕНТАЦІЯТА МЕТОДИКА ЇХ ВИЗНАЧЕННЯ

Номер слайду 2

3-4. Поняття про фізичні якості. Взаємозв’язок фізичних якостей. 5-6. Вікові періоди для розвитку фізичних якостей. 7. Поняття фізичної підготовки. 8-9. Поняття Методики. СХЕМА Методик. И розвитку рухових якостей.10-13. Сила. ТЕСТИ НА ВИЗНАЧЕННЯ СИЛИ.14-15. Швидкість. ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ ШВИДКОСТІ.16-18. Швидкісно - силові якості. ТЕСТ НА ВИЗНАЧЕННЯ ШВИДКІСНО-СИЛОВИХ ЯКОСТЕЙ.19-20. Витривалість. ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ ЗАГАЛЬНОЇ ВИТРИВАЛОСТІ.21-23. Гнучкість. ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ ГНУЧКОСТІ.24-25. Спритність. ТЕСТ НА ВИЗНАЧЕННЯ СПРИТНОСТІ,26-27. Координація рухів. ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ КООРДИНАЦІЇ РУХІВ.28. Точність.29. Ви. ЗНАЧЕННЯ РІВНЯ СВОГО ЗДОРОВ’Я.30-31. ВИЗНАЧЕННЯ СТАНУ ДИХАЛЬНОЪ СИСТЕМИ. 32-33. Визначення ТИПУ СТАТУРИ.34-35. ІНДЕКС РУФ’є.36. імт (Індекс маси тіла)37. ІМТ (ІНДЕКС КЕТЛЄ).38-43. ПОНЯТТЯ СОМАТОТИПУ. ЕКТОМОРФ (АСТЕНІК). ЕНДОМОРФ (ПІКНІК). МЕЗОМОРФ(АТЛЕТИК).44. ХТО ТИ ПО БУДОВІ ТІЛА?45-46. ВИССНОВОК.47. Використана література. 48. Автор презентації. ЗМІСТ

Номер слайду 3

ПОНЯТТЯ ПРО ФІЗИЧНІ ЯКОСТІЩо таке фізичні якості?ФІЗИЧНІ ЯКОСТІ – це розвинуті у процесі фізичного виховання і цілеспрямованої підготовки рухові задатки людини, які визначають її можливості успішно виконувати певну рухову дію. Термін „фізична якість” віддзеркалює рухові можливості людини в основі яких лежать її природні задатки.

Номер слайду 4

ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙПеренос фізичних якостей. Позитивний. Негативний. З однієї групи м’язів на іншу. З однієї рухової якості на іншу. З однієї фізичної вправи на іншу. Між фізичними якостями існує тісний взаємозв’язок, який у спортивній літературі прийнято називати „переносом”. На початкових етапах тренування зростання максимальної сили позитивно діє на прояв швидкості в циклічних рухах. При розвитку гнучкості збільшується не тільки рухливість у суглобах, але і сила м'язів, які піддаються розтягуванню. Витривалість, котра розвинена в бігу, буде сприяти покращанню результатів у лижних перегонах. Розвиток загальної витривалості веде до підвищення спеціальної витривалості, яка, у свою чергу, сприяє збільшенню сили м'язів.

Номер слайду 5

ВІКОВІ ПЕРІОДИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙВіковий період від 9-10 до 16-17 років характеризується найбільш високими темпами приросту абсолютної сили м’язів. Швидкісно-силові якості мають найбільш високі темпи приросту від 10-11 до 13-15 років. Найвищі темпи приросту амплітуди рухів (гнучкість) спостерігаються в період з 11-13 років, рухливість хребта зростає від 13 до 15 років (Б. В. Сермеєв).

Номер слайду 6

ВІКОВІ ПЕРІОДИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}РУХОВІ ЯКОСТІ Частка вправ, розвиток рухових спрямованих на якостей, %Середній шкільний вік. Старший шкільний вік. ХлопціДівчата. Загальна витривалість202525 Швидкісна витривалість151515 Статична силова витривалість1055 Динамічна силова витривалість51010 Швидкість151510 Абсолютна сила555«Вибухова» сила151520 Гнучкість5 Спритність101010(Спрямованість розвитку фізичних якостей за В. А. Романенко, 1998)

Номер слайду 7

ПОНЯТТЯ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИПроцес розвитку фізичних якостей називають фізичною підготовкою. Фізична підготовка – методично грамотно організований процес рухової активності людини для оптимізації розвитку його фізичних якостей.

Номер слайду 8

МЕТОДИКА РОЗВИТКУ РУХОВИХ ЯКОСТЕЙМетодика – це сукупність методів, методичних прийомів, засобів, цілей і завдань, форм організації занять з метою вирішення конкретного педагогічного завдання в окремому занятті чи системі тренувань.

Номер слайду 9

СХЕМА МЕТОДИКИ РОЗВИТКУ РУХОВИХ ЯКОСТЕЙ Алгоритм побудови: 1. постановка педагогічного завдання (яку якість розвивати) і видів потреб (оздоровчі, спортивні); 2. вибір відповідних вправ; 3. добір адекватних методів вправи; 4. визначення місця вправ в окремому занятті; 5. визначення тривалості періоду та необхідної кількості тренувальних занять; 6. визначення загальної величини тренувальних навантажень та їх динаміки у відповідності із закономірностями адаптації до тренувальних навантажень.

Номер слайду 10

СИЛАСИЛА – здатність людини долати опір або протидіяти йому за рахунок м’язових напружень. Наприклад: піднімання штанги.

Номер слайду 11

ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ РОЗВИТКУ СВОЇХ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ Рухові (фізичні) якості визначають фізичний розвиток людини. ТЕСТ 1. Визнач свою силу завдяки кількості відтискань від підлоги (дивану). Виконай згинання та розгинання рук в упорі лежачи: хлопчики – від підлоги, дівчатка – від лави (дивану). Результати подивись у наведеній нижче таблиці. ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ СИЛОВИХ ЯКОСТЕЙ

Номер слайду 12

РЕЗУЛЬТАТИ ВІДТИСКАНЬ (хл.- від підлоги, дівч. – від лави (дивану), (кількість разів){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}КЛАСВисокий рівень. Достатній рівень. Середній рівень. Початковий рівень хл дів хл дів хл дів хл дів1 КЛАС 127 105 63 422 КЛАС 138 126 84 633 КЛАС 149 137 105 744 КЛАС 1510 148 11 6 855 КЛАС 1611 158 126 946 КЛАС 1712 169 13 7 10 57 КЛАС 1813 17 10 148 11 68 КЛАС 2014 18 11 15 9 12 79 КЛАС 2515 20 12 1711 13810 КЛАС 3016 25 13 20 12 14 911 КЛАС 3517 30 15 22 14 1510

Номер слайду 13

ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ М’ЯЗОВОЇ СИЛИТЕСТ 2. ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ М’ЯЗОВОЇ СИЛИ М’язову силу кисті можна визначити за допомогою ручного динамометра. Щосили стиснувши динамометр почергово правою і лівою рукою, отримаєш показник сили в кг. Оціни свій результат по таблиці 2. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}М’язова сила. Дуже висока. Висока. Помірна. Низька. Дуже низька. Дівчата. Більше 4038-4025-3722-24 Менше 22 ХлопціБільше 7062-7048-6141-47 Менше 41

Номер слайду 14

ШВИДКІСТЬШВИДКІСТЬ – здатність людини здійснювати рухи за мінімальний час. Наприклад: біг на 30 м.

Номер слайду 15

ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ РОЗВИТКУ СВОЇХ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ Рухові (фізичні) якості визначають фізичний розвиток людини. ТЕСТ 3. Визнач частоту рухів під час бігу на місці. Для цього потрібно зігнути руки в ліктях та притиснути лікті до тулуба, а долоні направити вниз. Під час бігу торкатися колінами долонь та підрахувати кількість кроків за 5 секунд. (РЕЗУЛЬТАТ: від 1 до 12 балів. Кількість разів = кількості торкань колінами долонь). ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ ШВИДКОСТІ

Номер слайду 16

ШВИДКІСНО - СИЛОВІ ЯКОСТІШВИДКІСНО-СИЛОВІ ЯКОСТІ – здатність виконувати рухи на контролюючих швидкостях і з контролюючим ступенем силових напружень. Наприклад: стрибок у довжину з місця.

Номер слайду 17

ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ РОЗВИТКУ СВОЇХ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ Рухові (фізичні) якості визначають фізичний розвиток людини. ТЕСТ 4. Визнач свої швидкісно-силові якості за допомогою стрибка у довжину з місця. Стань перед лінією, ноги на ширині плечей. Виконай стрибок у довжину з місця. Заміряй рулеткою або метром свій стрибок від лінії (від носків ніг) до п’яток. Результати подивись у наведеній нижче таблиці. ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ ШВИДКІСНО-СИЛОВИХ ЯКОСТЕЙ

Номер слайду 18

РЕЗУЛЬТАТИ СТРИБКА У ДОВЖИНУ З МІСЦЯ (у сантиметрах){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} КЛАСвисокийдостатнійсереднійпочатковий хл дів хл дів хл дів хл дів1 КЛАС 110 100 100 90 95 85 85 75 2 КЛАС 115 105 105 95 100 90 90 853 КЛАС 125 110 110 100 105 95 100 904 КЛАС 140 120 120 115 110 105 105 1005 КЛАС 170 145 145 125 125 115 110 1056 КЛАС 175 155 155 135 135 125 120 1107 КЛАС 185 165 165 145 145 130 130 1208 КЛАС 190 170 175 150 155 135 140 1259 КЛАС 205 180 185 155 165 140 155 13010 КЛАС 215 185 205 170 200 160 185 14511 КЛАС 225 180 215 170 205 150 190 135 ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ ШВИДКІСНО-СИЛОВИХ ЯКОСТЕЙ

Номер слайду 19

ВИТРИВАЛІСТЬВИТРИВАЛІСТЬ – здатність організму долати втомлюваність та зберігати інтенсивність, точність, маневреність та швидкість протягом тривалого періоду. Наприклад: кросовий біг на 1000 м.

Номер слайду 20

ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ ЗАГАЛЬНОЇ ВИТРИВАЛОСТІТЕСТ 5. ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ ЗАГАЛЬНОЇ ВИТРИВАЛОСТІ За допомогою тесту «Сходинки» визначимо загальну витривалість. Витривалість – це здатність організму боротися із втомою. Методика проведення тесту: 1. Протягом 3 хв піднімайся на сходинку і опускайся з неї так, щоб за 5 сек зробити 2 підйоми. 2. Через 3 хв зупинись і сядь на стілець. 3. Через 1 хв порахуй свій пульс за 30 сек і результат множимо на 2. 4. Оціни свою витривалість за таблицею 5.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Загальнавитривалість. Дуже висока. Висока. Помірна. Низька. Дуже низька. Дівчата. Менше 8282-9092-9698-102 Більше 102 ХлопціМенше 7272-7678-8284-88 Більше 88

Номер слайду 21

ГНУЧКІСТЬ ГНУЧКІСТЬ – здатність людини виконувати рухи в суглобах з великою амплітудою. Гнучкість залежить від рухливості суглобів. Хороша гнучкість — це запорука успіху в акробатиці, спортивній чи художній гімнастиці, фігурному катанні.

Номер слайду 22

ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ ГНУЧКОСТІТЕСТ 6. ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ ГНУЧКОСТІОдним із показників гнучкості є здатність нахилятися вперед з положення сидячи. Перед виконанням тесту зроби розминку (нахили вперед-назад, повороти тулуба).   Методика проведення тесту: Поклади на підлогу коробку, а на неї лінійку, так щоб позначка 0 (нуль) була на краю коробки, що ближче до тебе. Сядь так, щоб стопи торкалися підлоги, ноги в колінах не згинай. Повільно витягни руки як найдалі вперед кінчиками пальців торкнись лінійки і затримайся в цьому положенні на 3 сек. Запам’ятай цифру на лінійці, до якої тобі вдалося дотягнутися. Твій результат – найкращий з трьої спроб (не намагайся поліпшити результат за рахунок різких рухів чи ривків).

Номер слайду 23

ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ ГНУЧКОСТІ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Гнучкість. Дуже висока. Висока. Помірна. Низька. Дуже низька. Дівчата. Більше 2825-2815-235-12 Менше 52 ХлопціБільше 2520-258-183-5 Менше 3

Номер слайду 24

СПРИТНІСТЬСПРИТНІСТЬ – це здатність швидко й точно виконувати рухові завдання різного характеру, особливо, ті, які виникають несподівано. Хороша координація та висока точність рухів характеризують спритність. Наприклад: «човниковий» біг 4х9 м, «човниковий» біг 3х10 м, «човниковий» біг 10х10 м.

Номер слайду 25

ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ СПРИТНОСТІТЕСТ 7. ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ СПРИТНОСТІДля самооцінки спритності виконайте наступну вправу. Методика проведення тесту: Правою рукою поплескайте себе по голові, а лівою погладьте коловими обертами живіт. Це нескладно, виконуйте ці різні рухи обома руками одночасно. Оцініть свій результат спритності самостійно за 5-ти бальною шкалою.

Номер слайду 26

КООРДИНАЦІЯ РУХІВКООРДИНАЦІЯ РУХІВ – це здатність людини виконувати складно-координаційні вправи без порушення ритму їх виконання, рівноваги та взаємо-узгоджено. Це раціональна узгодженість та послідовність виконання вправи.

Номер слайду 27

ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ РОЗВИТКУ СВОЇХ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ Рухові (фізичні) якості визначають фізичний розвиток людини. ТЕСТ 8. Встаньте на одну ногу, другу відведіть назад, руки в сторони («ластівка») – закрийте очі і порахуйте скільки секунд ви протримаєтеся на одній нозі. (РЕЗУЛЬТАТ: відмінно – 12-30 сек., добре – 8-12 сек., посередньо – 5-6 сек.). ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ КООРДИНАЦІЇ РУХІВ

Номер слайду 28

ТОЧНІСТЬТОЧНІСТЬ – це відповідність рухів оптимальним вимогам до просторових, часових і силових характеристик. Наприклад: кидок м’яча у кошик на влучність (у баскетболі), подача м’яча на точність у вказану зону (у волейболі)

Номер слайду 29

ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ РОЗВИТКУ СВОГО ЗДОРОВ’Я Рухові (фізичні) якості визначають фізичний розвиток людини. ТЕСТ 9. «МОЄ ЗДОРОВ’Я». Для виконання цього тесту, потрібно набрати повітря в рота (вдихнути на повні груди) і затримати дихання на час. РЕЗУЛЬТАТ: понад 40 секунд – здоров’я в нормі; від 20 до 39 секунд – здоров’я ослаблене; менше ніж 20 секунд – є захворювання. ТЕСТ НА ПРЕВІРКУ ДИХАЛЬНОЇ СИСТЕМИ

Номер слайду 30

ВИЗНАЧЕННЯ СТАНУ ДИХАЛЬНОЇ СИСТЕМИ ТЕСТ 10. ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ ДИХАЛЬНОЇ СИСТЕМИЩоб перевірити стан дихальної системи, поставте перед собою запалену свічку і постарайтеся задути її. Тепер відсуньте свічку подалі і зробіть ще одну спробу. Зафіксуйте мінімальну відстань, на якій вам вдалося задути свічку. (Пам’ятайте про дотримання правил техніки безпеки!) Результати подивись у наведеній нижче таблиці .

Номер слайду 31

ВИЗНАЧЕННЯ СТАНУ ДИХАЛЬНОЇ СИСТЕМИ {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Результати: Біологічний вік 2 метра15-16 років 1,7 метра17 років 1,5 метра18 років 1,2 метра20 років 1,0 метр30 років 0,8 метра40 років 0,7 метра50 років менше 0,7 метра60 років

Номер слайду 32

ВИЗНАЧЕННЯ ТИПУ СТАТУРИ ТЕСТ 11. ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ ТИПУ СТАТУРИ (ІНДЕКС ПІНЬЄ)Для проведення підрахунку індексу Піньє (перевірка типу статури) потрібно знати масу свого тіла (кг), свій зріст (см) та виміряти окружність (обвід) грудної клітини (см). Потім, за формулою зробити обчислення.Індекс Піньє = h – (m + l) де: m – маса тіла (кг), h – довжина тіла (см), l – обвід грудної клітки (см). Результати подивись у наведеній нижче таблиці .

Номер слайду 33

ІНДЕКС ПІНЬЄ (ТИП СТАТУРИ){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Індекс ПіньєСтатура. Тип конституціїХарактеристика типуконституціїМенше 10 Дуже міцна (ДМ)Гіперстенік, пікнічний тип. Надмірна маса тіла10-15 Міцна (М)Нормальна16-20 Нормальна (Н)Нормостенік,будова21-25 Середня (С)атлетичний тип26-30 Слабка (Сл)тіла. Більше 30 Дуже слабка (ДСл)Гіпостенік, атлетичний тип. Худорлява будова тіла

Номер слайду 34

ВИЗНАЧЕННЯ РЕАКЦІЇ СЕРЦЕВО-СУДИННОЇ СИСТЕМИ на НАВАНТАЖЕННЯ ТЕСТ 12. ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ РЕАКЦІЇ СЕРЦЕВО-СУДИННОЇ СИСТЕМИ НА ФІЗИЧНЕ НАВАНТАЖЕННЯ (ІНДЕКС РУФ’Є)Методика проведення тесту (індекс Руф’є): 1. Сядьте на стілець чи лаву і 5 хв відпочиньте.2. Заміряйте ЧСС в положенні сидячи за 1 хв (Р1).3. Присядьте 20 разів за 30 сек і відразу підрахуйте ЧСС у положенні стоячи за 10 сек, результат помножте на 6 (Р2).4. Присядьте і через 1 хв знову підрахуйте ЧСС за 10 сек, результат помножте на 6 (Р3). За формулою виконайте підрахунки: Р1+Р1+Р3-200 = 10 Результати подивись у наведеній нижче таблиці

Номер слайду 35

ІНДЕКС РУФ’Є (ВИЗНАЧЕННЯ РЕАКЦІЇ СЕРЦЕВО-СУДИННОЇ СИСТЕМИ){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Результати: Функціональний стансерцево-судинної системи. Менше 0 Відмінно. Від 0 до 5 Добре. Від 5 до 10 Посередньо. Від 10 до 15 Погано. Від 15 і більше. Дуже погано

Номер слайду 36

ВИЗНАЧЕННЯ ІМТ ТЕСТ 13. ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ ІНДЕКСУ МАСИ ТІЛА (ІМТ) Для оцінки складу тіла застосуємо метод індексу маси тіла (ІМТ). Досліджено, що люди, які мають дуже низький або дуже високий ІМТ, частіше хворіють.  Для визначення ІМТ: - визнач свій зріст (м) і масу тіла (кг); - підстав дані та обчисли за формулою: Результати подивись у наведеній нижче таблиці {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}(ІМТ) Від 18,5 до 24,9 Від 25 до 29,9 Більше 30 Менше 15 Нормальна маса тіла для здоров’я. Надлишкова маса тіла Зайва вага тіла (ожиріння)Недостатня маса

Номер слайду 37

ВИЗНАЧЕННЯ ІМТ (ІНДЕКС КЕТЛЄ) ТЕСТ 14. ТЕСТ НА ПЕРЕВІРКУ ІНДЕКСУ МАСИ ТІЛА (ІМТ). (ІНДЕКС КЕТЛЕ)Нормальна вага — це зріст у сантиметрах мінус 100 та мінус 10 — так вважає більшість. Сьогодні науково доведена помилковість такого розрахунку. Ближчим до істини є показник зросту мінус 100, який допускає коливання на 2-3 кг у той або інший бік залежно від конституції, віку та статі. Проте, спеціалісти роблять більш точні підрахунки за допомогою індексу Кетлє (також відомого, як індекс маси тіла - МТ):  вага ділиться на квадрат зросту у метрах. ІМТ = вага (кг) / (зріст (м))2 Для жінок оптимальним вважається коефіцієнт від 19 до 23,8; для чоловіків — 20-25. Індекс, вищий за 28 - говорить про виражене ожиріння. Втім, цей розрахунок не дає відповіді на головне питання — про нормальне, а, значить, і здорове, співвідношення м'язів та жиру. Критерії ІМТ: Менше 18 — дефіцит ваги.18-20 — нормальна вага, худнути не потрібно.20-25 — нормальна здорова вага.25-30 — надлишок ваги.30-40 — ожиріння. Більше 40 — ожиріння тяжкої ступені.

Номер слайду 38

ПОНЯТТЯ СОМАТОТИПУСоматотипи У. Шелдона АСТЕНІК НОРМОСТЕНІК ГІПЕРСТЕНІКТІЛОСКЛАДЕННЯ ЛЮДИНИ

Номер слайду 39

ВИЗНАЧТЕ СВІЙ ТИП ТІЛОСКЛАДЕННЯ

Номер слайду 40

ЕКТОМОРФ МЕЗОМОРФ ЕНДОМОРФ АСТЕНІК НОРМОСТЕНІК ГІПЕРСТЕНІК

Номер слайду 41

ЕНДОМОРФ Ендоморф — це людина із безмірно розвиненими внутрішніми органами і зайвою вагою за рахунок жирового шару. Але це не коричневий жир, який корисний для організму і допомагає захистити тіло від холоду або, навпаки, від прегрівання. Це шкідливий жир, який не приносить користі здоров’ю. Таким людям легко набрати вагу, а в комплексі з хорошим фізичним навантаженням, маса рівномірно розподілиться по тілу. Ендоморфи невисокі і мають кругле тіло. Знизити вагу таким людям складно, так як у них повільний метаболізм. Вони швидко прибавляють у вазі. Щоб позбавитися від зайвого жиру, необхідно займатися кардіонавантаженнями і вживати багато білкових продуктів. Але із їжі не всі білки засвоюються, тому прийдеться вживати спеціальне спортивне харчування. Ендоморфи-чоловіки виглядають «круглими», з повними руками, ногами і животом. У жінки-ендоморфа – повні руки (але не завжди), є невеликий живіт.

Номер слайду 42

МЕЗОМОРФМезоморфи — це щасливі люди від природи. У них красиве спортивне тілоскладення, атлетичний тип фігури і майже відсутній підшкірний жир. Про таких людей говорять: «Хороша спадковість і швидкий метаболізм». У чоловіків і жінок з таким типом тілоскладення – пропорційне тіло, довгі руки і ноги. Також у них довгий тулуб, широка грудна клітина і прекрасно розвинена мускулатура в плечовій області. Таким людям не тяжко схуднути або накачати м’язову масу.

Номер слайду 43

ЕКТОМОРФЕктоморфи — це астеніки. У них жир ніколи не відкладється під шкірою. Також ці люди відрізняються поганим апетитом і тому занадто худі. Щоб набрати масу (вагу тіла), їм потрібно збільшити кількість калорій, які потрібно вживати за добу. М’язи ектоморфа потребують відпочинку, тому не рекомендується займатися спортом щодня. Для успішного набирання ваги, потрібно притримуватися режиму харчування із вживанням складних вуглеводів за годину до тренування. Спортом краще займатися через день, з відпочинком між етапами і 15-ти хвилинною розминкою.

Номер слайду 44

ХТО ТИ ПО БУДОВІ ТІЛА?Як дізнатися, зрозуміти, хто ти – ектоморф, мезоморф, ендоморф: визначення по зап’ястю. Самий простий спосіб дізнатися, хто ти по будові тіла — це виміряти обхват зап’ястя. Алее у цього способу є одна умова: вік повинен бути більш ніж 16 років. Справа в тім, що у дітей будова тіла зовсім інша, ніж у дорослих.І так, як дізнатися, зрозуміти, хто ти - ектоморф, мезоморф, ендоморф ? Визначаємо по зап’ястю: Важливо знати: Виміри проводяться у самому наувужчому місці зап’ястя. Якщо обхват зап’ястя 16 см і менше — це ектоморф. Обхват рівний від 16 до 18 см — мезоморф. Обхват від 18 см і більше — ендоморф. Також є ще один спосіб виміру зап’ястя — це обхват його великим і среднім пальцями іншої руки. Якщо пальці торкаються один одного — це мезоморф, якщо ні — ендоморф. Якщо торкаються і ще є запас — це ектоморф.

Номер слайду 45

ВИСНОВОК Якщо ви научитеся самостійно визначати свій тип тілоскладення (тілобудови), то вам буде легше схуднути або набрати вагу. Якщо це зробити не виходить, тоді краще звернутися до професійних фітнес-тренерів. Вони складуть програму занять і харчування, враховуючи всі ваші параметри, і ви зможете швидко (від 1-го до 3-х або 6-ти місяців) добитися бажаних результатів. Якщо у вас слабо розвинені певні фізичні якості – то вперед до тренувань, все у ваших руках! Розвинути фізичні якості не складно, головне – бажання!

Номер слайду 46

Пам’ятайте: «РУХ – ЦЕ ЖИТТЯ!» і «У ЗДОРОВОМУ ТІЛІ - ЗДОРОВИЙ ДУХ!»

Номер слайду 47

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА1. Бобровник С.І. Формування мотивації старшокласників до занять фізичною культурою та спортом / С.І. Бобровник // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 15, Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт): [зб.наук.пр.]. – Київ, 2014. – Вип. 2(43). – с. 4-6.2. Боднар І. Р. Оцінювання рівня фізичної підготовленості учнів старших класів з урахуванням показників фізичного розвитку / Боднар І. Р., Стефанишин М. В., Петришин Ю. В. // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2016. - №6. – С. 9-17.3. Дубенчук А.І. Зошит з фізичної культури /За редакцією М. Д. Зубалыі. - Рівне: ППФ “Прінт-Експрес”, - 2005. – 80 с.4. Левшинов А. «Главные инструменты обретения здоровья”. – СПб.: “Издательство” “прайм-ЕВРОЗНАК”, 2004. – 352 с.5. Лучшие психологические тесты для профотбора и профориентации // Отв. Ред. А. Ф. Кудряшов. Петрозаводск: Петроком, 1992.6. Линець М. М. Основи методики розвитку рухових якостей : навч. Посібник / М. М. Линець. – Л. : Штабар, 1997.7. Теорія і методика фізичного виховання : [підруч. для студ. вищ. навч. закл. фіз. виховання і спорту] : у 2 т. / за ред. Т. Ю. Круцевич. – К. : Олімпійська література, 2008. – Т. 1. – 391 с. ; Т. 2. – 366 с.8. Романенко В. А. Двигательные способности человека. – Донецк, 1999. – 336 с.9. Шиян Б. М. Теорія і методика фізичного виховання школярів : [підруч. для студ. вищ. навч. закл. фіз. виховання і спорту] : у 2 ч. / Б. М. Шиян. – Т. : Навчальна книга – Богдан, 2004. – Ч. 1. – 272 с. ; Ч. 2. – 248 с.

Номер слайду 48

Автор презентації: ЧИЖ Вікторія Василівна Учитель фізичної культури, стаж – 32 роки. Другорозрядниця з лижних гонок (3 км, 5 км); з бігу на 2000 м; третій розряд зі стрільби з пневматичної гвинтівки, з баскетболу, з конькобіжного спорту на 400 м. Експерт в таких областях, як фітнес, тренінг, здорове харчування, теорія та практика фізичної культури, практичний нумеролог, вчитель-реабілітолог з інклюзивними дітьми. БАЖАЮ ЗДОРОВ’Я!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Билоконь Виталий
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Фізична культура, Інші матеріали
Інкл
Додано
10 червня 2021
Переглядів
20396
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку