Епіграф уроку
„Той, хто серйозно прямує до пізнання істини, не повинен
займатися якоюсь однією наукою, бо всі вони взаємозв’язані”
/Рене Декарт/
Мета уроку:
1.Математична компетентність: закріпити навички, уміння учнів розв’язувати визначений інтеграл, домогтися засвоєння формули Ньютона -Лейбніца
2.Ключові компетентності:
спілкування державною мовою – доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію; уміння вчитися впродовж життя – усвідомлювати цінність нових знань і вмінь
1. Що називається визначеним інтегралом?
Визначеним інтегралом від a до b неперервної функції у = f(х), визначеної на проміжку [ a; b] , називається приріст первісної F(x) для цієї функції
Яка існує формула для обчислення визначеного інтегралу?
b f (x)dx = F(x)ba = F(b)−F(a) a |
Як називаються числа а, b? f(x) -?
Визначений інтеграл
Визначеним інтегралом від a до b неперервної функції y = f (x) , визначеної на проміжку , називається a;b приріст первісної для цієї функції, тобтоF(x)
b f (x)dx = F(x)ba = F(b)−F(a) a |
Формула
Ньютона-Лейбніца
Числа а і b називаються нижньою і верхньою межами інтегрування; f(x) – підінтегральна функція.
Портрети яких відомих вчених подано? Який вони внесли вклад в задачі на інтегрування?
І. Ньютон К. Лейбніц
29.01.2022 http://aida.ucoz.ru 7
Який геометричний зміст інтегралу?
За допомогою визначеного інтегралу визначаємо площу криволінійної трапеції
Який фізичний зміст інтегралу?
Знаходимо шлях (переміщення) матеріальної точки
29.01.2022 http://aida.ucoz.ru 8
Основні правила і властивості визначеного інтеграла b b
1) f (x)dx = f (t)dt;
a a a
2) f (x)dx = 0;
a
b b
3)Cf (x)dx = C f (x)dx;
a a
b b b
4)(f (x) g(x))dx = f (x)dx g(x)dx;
a a a
b a
5) f (x)dx =− f (x)dx;
a b
b c b
6) f (x)dx = f (x)dx + f (x)dx,ca;b;
a a c
bkx+ p = t,kb+p
7)a f (kx+ p)dx = kdx =dtdt, = k1 ka+pf (t)dt.
dx =
k
Відповідь
Відповідь
Обчислити
Відповідь
Обчисліть
Відповідь
0
= - cos + cos0 = 0 + 1 = 1
ВіДПОВІДЬ:
Обчислити
https://learningapps.org/view14763774
Підсумок уроку
1. Над яким процесом працювали на уроці?
2. Де застосовується даний процес?
3. Що було найважче на уроці?
4. Що сподобалося тобі на уроці?
§2п11 (опрацювати)
№8,9 ст.67 – виконати письмово