Формувальне оцінювання:-дозволяє відстежити процес поглиблення знань, розвиток вмінь та ставлення учнів;-допомагає формувати ключові компетентності учнів;-є одним із найефективніших методів відстеження розвитку соціальних та громадянських компетентностей;-це процес пошуку та розуміння, тлумачення даних для того, щоб вирішити важливі питання.
Номер слайду 2
Формувальне оцінювання передбачає двосторонній процес, у якому учень виступає рівноправним учасником навчання і оцінювання. Індивідуальна зорієнтованість такого процесу створює умови для формування адекватної самооцінки на основі пізнавальних досягнень, перетворення процесу контролю у навчання. Таке оцінювання дає можливість учням усвідомлювати й відслідковувати особистий прогрес та планувати подальші кроки з допомогою вчителя. Для педагога формувальне оцінювання означає бути поруч із учнем і вести його до успіху. Системне залучення учнів до збирання та перевірки інформації про своє навчання допомагає їм ставати відповідальними й самостійними.
Номер слайду 3
Оцінювання має:-тривати весь період навчання (процесуальне); -включати самооцінювання, взаємооцінювання, вчительське оцінювання, демонстрацію портфоліо (комплексне); -бути прозорим, узгодженим, аргументованим, відповідальним, чесним, заперечувати усі види соціальної і культурної нерівності та дискримінації (демократичне); -передбачати демонстрацію вмінь у різних видах діяльності (багатоаспектним).
Номер слайду 4
Техніки формувального оцінювання: Сигнали рукою. Вікторина. Шкалування. Карта думок. Журнал записів. Кубування. Вимірювання температури. Портфоліо. Павутина. Літаючий аркуш. Техніка «Ілюстрація»
Номер слайду 5
Техніка “Ілюстрація” / “Ескіз” / “Скетч” / “Комікс” / “Скрайбінг” Різновиди цієї техніки полягають у використанні візуальних зображень для встановлення зв’язків та їх пояснення. Створюючи ілюстрації, учні не просто демонструють уміння перетворювати інформацію з одного виду в інший, а й надають зворотний зв’язок щодо засвоєння нового. Для створення коміксів можна скористатися такими інструментами, як Pixton або Comic Master. А можна малювати від руки паперові комікси.
Номер слайду 6
Техніка “Сигнали рукою” Учитель пропонує учням показувати сигнали, що позначають рівень розуміння матеріалу (під час пояснення понять, принципів, процесу тощо). Попередньо потрібно домовитися з учнями про використання таких сигналів, наприклад: • Я розумію і можу пояснити (великий палець руки спрямовано вгору). • Я все ще не розумію (великий палець руки спрямовано убік). Я не зовсім упевнений у певних деталях (помахати рукою).