Наказ Міністерства освіти і науки України від 13.07.2021 № 813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти»:«Результат оцінювання особистісних надбань учня/учениці у 1-4 класах рекомендуємо виражати вербальною оцінкою, а об'єктивних результатів навчання учня/учениці у 1-2 класах - вербальною оцінкою, у 3-4 класах – або вербальною оцінкою, або рівневою оцінкою за вибором закладу загальної середньої освіти на підставі рішення його педагогічної ради».
Мета формувального оцінювання:формування в дитини впевненості в собі, в своїх можливостях;акцентування уваги на сильних сторонах, а не на помилках;діагностування досягнення на кожному з етапів навчання;адаптування освітнього процесу до здатностей дитини;стимулювання бажання вчитися; запобігання побоюванням помилитися.
Навчання грамоти. Читаннязвуко-буквений аналіз слів;поділ слова на склади, визначення наголосу в слові;вивчення літер;читання складів, слів, речень;аналіз текстів;інсценізація казок. Письмописьмо малих і великих рукописних літер;диктант букв, складів, слів, речень;списування з друкованого тексту.
В процесі оцінювання якості читання враховується:особливості читання – школяр/школярка читає по складах чи вимовляє слово повністю;виразність читання – дитина повинна розуміти, де потрібно зробити логічні паузи і як поставити наголоси в кожному слові;кількість помилок – першокласник повинен чітко вимовляти кожен звук і кожну букву;усвідомлення – школяр/школярка повинен розуміти прочитане (важливо, щоб діти розуміли суть прочитаної інформації). Першокласник /першокласниця повинні з легкістю аналізувати вчинки головного героя і другорядних персонажів.
Джерела:https://www.ed-era.comhttps://imzo.gov.ua/2021/07/15/nakaz-mon-vid-13-07-2021-813-pro-zatverdzhennia-metodychnykh-rekomendatsiy-shchodo-otsiniuvannia-rezul-tativ-navchannia-uchniv-1-4-klasiv-zakladiv-zahal-noi-seredn-oi-osvity/https://smartum.com.ua/about_us/blog/obuchenie-chteniyu/skol-ko-dolzhen-chitat-rebenok-v-pervom-klasse/https://nus.org.ua/articles/rankova-zustrich-shho-tse-i-navishho/