Оцінювання здійснюється відповідно до: Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4-х класів закладів загальної середньої освіти(наказ МОН № 813 від 13.07.2021 року)Методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6-х класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти(Наказ МОН № 289 від 01.04.2022 року)
Традиційне Формувальне Оцінити рівень навчальних досягнень. Учитель Знання Результат навчання з іншими учнями конкуренція. Самооцінювання, взаємооцінювання, учитель. Уміння, навички, компетенціїПроцес навчання з попередніми досягненнями учня. Співпраця, співтворчість Оптимізація освітнього процесу для розвитку особистості
Різні техніки формувального оцінювання допоможуть досягненню таких цілей: мотивувати учнів, формувати позитивну самооцінку; визначити рівень індивідуального чи групового поступу в навчанні; діагностувати зони росту; ідентифікувати слабкі місця; виміряти емоційну атмосферу класу тощо.
Перевірте себе, чи проводите ви в класі «оцінювання для навчання»: У класі більше цінуються ідеї, висловлені учнями, а не готові відповіді. Учні знають очікувані результати навчання та критерії успіху. Учні готові ризикувати, їх не лякають і не зупиняють помилки. Учні вміють критикувати, надавати й отримувати відгуки. Учні відповідають за своє навчання. Учитель — не єдине джерело знань. Учні вміють користуватися принципом «Запитай у трьох, перш ніж запитати в мене». Учитель є фасилітатором у класі: він розуміє, як допомогти дітям працювати в групі, досягати результатів за допомогою настанов чи зворотного зв’язку.
1. Наталія Зима. 5 швидких способів провести формувальне оцінювання у 7-11 класахhttps://www.youtube.com/watch?v=U7m1 FFW7jg. Y2. Лілія Талан. Прийоми та підходи до здійснення формувального оцінювання в початковій школі https://www.youtube.com/watch?v=1l00kq. T6 J4 I&t=21s3. Людмила Бондаренко. Формувальне оцінювання в НУШ: сьогодення та перспективиhttps://www.youtube.com/watch?v=r. Gfa. Qqv-bv84. Формувальне оцінювання від теорії до практикиhttps://www.youtube.com/watch?v=lju8 Q7 Z74l85. Найцікавіші прийоми формувального оцінюванняhttps://www.youtube.com/watch?v=Sw3 J3uu. Xa. VU6.Інструменти формувального оцінювання у роботі вчителяhttps://www.youtube.com/watch?v=ql. JK9ba. U2_I Онлайн-ресурси, що допоможуть вчителю
7. Формувальне оцінювання засобами Google Jamboardhttps://www.youtube.com/watch?v=b. SYS2j. Ke. Es48. Mentimeter - простий інструмент формувального оцінюванняhttps://www.youtube.com/watch?v=TBFSy. Aihzc. I9. Word. Wall. Онлайн-конструктор ігор, вправ, вікторинhttps://www.youtube.com/watch?v=APAgk0 IDa. Ps10. Здійснення формувального оцінювання в НУШ за допомогою штучного інтелектуhttps://www.youtube.com/watch?v=KGt. J6 Woy. Gh. Q11. 40 цифрових технік формувального оцінювання в 5-6 класах НУШhttps://www.youtube.com/watch?v=N2k. Tzy. MNzz. Y12. Формувальне оцінювання в 5-6 класахhttps://www.youtube.com/watch?v=Ru. Fs. HVEvs. AEОнлайн-ресурси, що допоможуть вчителю