Презентація. Формування ключових компетентностей засобами громадянської освіти. 2021 - 2022 навчальний рік

Про матеріал
В презентації подаються вимоги щодо викладання курсу "Громадянська освіта" в світлі вимог Концепції розвитку громадянської освіти в Україні, Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2021-2026 роки та державної політики у сфері професійної (професійно-технічної)освіти. Рекомендовано викладачам закладів загальної середньої та професійно-технічної освіти
Перегляд файлу

image

план

Викладання громадянської освіти в світлі вимог державної політики у сфері професійної (професійно-технічної) освіти, Концепції розвитку громадянської освіти.

Вимоги до навчально-програмного, навчальнометодичного забезпечення.

Методологія деліберації.

Інформаційні ресурси, планування, оцінювання.

.                                                                              image

програма, підручники

Переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2021/2022 навчальному році, лист МОНУ № 1/9-404 від 09.08.2021 року.

image

програма підручники – де шукати?

Програма на сайті МОНУ за посиланням: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednyaosvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv

Електронні версії підручників на сайті ДНУ “ІМЗО” за посиланням: https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/10-klas/8-gromadyanska-osvta-10-klas/

image

КЕРУЄМОСЯ

Концепція розвитку громадянської освіти в Україні, схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2018 року № 710-р

Завдання громадянської освіти: правова освіта; громадянська активність.

Випускник ЗП(ПТ)О: навички пошуку інформації, критичного мислення, використання

необхідних засобів для участі у публічних дискусіях, процесах прийняття рішень; здатності до комунікації з іншими людьми, досягнення порозуміння і

компромісу, публічно висловлювати і доводити свою точку зору, брати відповідальність за власне життя та життя інших осіб;

КЕРУЄМОСЯ

Національна стратегія сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2021 – 2026 роки, затверджена Указом Президента України від 27 вересня 2021 року №487/2021

Громадська участь у вирішенні питань місцевого значення через

інструменти місцевої демократії.

Модель ЮНЕСКО про виміри навчання ХХІ століття: учитися знати – творчість, критичне мислення, вирішення проблем: учитися діяти – співпраця, переговори, прийняття рішень; учитися бути – саморегуляція, стійкість, комунікація; учитися жити разом – емпатія, повага до різноманіття, участь.

Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021-2022 навчальному році, лист МОНУ № 1/9-482 від 22 вересня 2021 року.

календарно-тематичне, поурочне планування

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році, лист МОНУ № 1/9-482 від 22.09.2021 року.

Викладач: складає з урахуванням навчальних можливостей здобувачів освіти, довільна форма (допускається використання друкованих, електронних джерел),

формат, обсяг, структура, зміст, оформлення - індивідуальна справа викладача (встановлення універсального стандарту в межах закладу, району, області  неприпустимо),

самостійно вибудовує послідовність  формування очікуваних результатів навчання, враховуючи послідовність розгортання змісту предмета в підручнику,

відповідно до рівня засвоєння навчального матеріалу  здобувачами освіти, визначає  місце теми в системі уроків, кількість годин на вивчення окремих тем,

за необхідності може планувати уроки узагальнення і тематичного контролю,

враховує  можливість організації освітнього процесу в межах навчального року в умовах карантину.

image

НА ДОПОМОГУ В ПЕРІОД ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ КЕРУВАТИСЯ ЛИСТАМИ МОНУ 2020 року МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ КУРС НА EDЕRА

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році, лист МОНУ № 1/9-482 від 22.09.2021 року.

ОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році, лист МОНУ № 1/9-482 від 22.09.2021 року.

1.Мати чітке планування своєї роботи: знати як проводити дистанційне навчання, які цифрові сервіси використовувати, підготувати якісні навчальні матеріали, як організовувати зворотній зв’язок. .

2.Розробити, підготувати:

відеоуроки, презентації власні чи від освітніх ресурсів, матеріал на самостійне опрацювання, розробити критерії його оцінювання, домашні завдання - посильні для самостійного виконання з чіткими порадами й інструкціями;

3.На сайті закладу розмістити записи відеоуроків, презентації, інформування про освітні ресурси. Учні мають мати чіткі інструкції до завдань, які необхідно виконати, вільний доступ до навчальних матеріалів.

ЗАВДАННЯ КУРСУ “ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА” ФОРМУВАННЯ СВІТОГЛЯДУ

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році, лист МОНУ № 1/9-482 від 22.09.2021 року.

РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ                                              СФОРМУВАТИ ПОВАГУ ДО

СОЦІАЛІЗАЦІЯ ОСОБИСТОСТІ                                                            ПРАВ ЛЮДИНИ

ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ САМОСВІДОМОСТІ                       ПЛЮРАЛІЗМУ

                                                 ГРОМАДЯНСЬКОЇ ПОЗИЦІЇ                                         ДЕМОКРАТІЇ

                                                ЗАГАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ                              ВЕРХОВЕНСТВА ПРАВА

СВІТОГЛЯДНИХ ОРІЄНТИРІВ

                                                 КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ               ВИХОВАТИ НЕСПРИЙНЯТТЯ

                                                 ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ                                              НАСИЛЬСТВА

                                                   ДОСЛІДНИЦЬКИХ НАВИЧОК                                     КСЕНОФОБІЇ

                                                   АНАЛІТИЧНИХ НАВИЧОК                                               РАСИЗМУ

                                                   НАВИЧОК ЖИТТЄЗАБЕЗПЕЧЕННЯ                                   АГРЕСІЇ

                                                   ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ                                      НЕТЕРПИМОСТІ

ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ НА РІВНЯХ

ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ, ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ СТАВЛЕНЬ, ЗДОБУТТЯ ПРАКТИЧНОГО ДОСВІДУ

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році, лист МОНУ № 1/9-482 від 22.09.2021 року.

ДОСЯГНЕННЯ ЦІЛЕЙ – ВИМІРИ НАВЧАННЯ: ЗНАТИ, ДІЯТИ, БУТИ, ЖИТИ

Використовувати активні, інтерактивні форми, методи роботи

Формуються вміння і навички командної роботи,  аргументовано представляти власну позицію,  сприймати думки інших, активного слухання, налагодження рівноправної взаємодії всіх учасників

Передбачити аналіз актуальних суспільних проблем

сьогодення, життєвих прикладів

Вмотивовуватиме, формуватиме критичне мислення, вміння орієнтуватися у складних суспільних процесах

Проводити зустрічі з особами з активною, відповідальною громадянською позицією

Сприяє залученню до участі у соціальних проєктах місцевих громад

Залучати до використання ІКТ

Розширення кола спілкування, ознайомлення з додатковою інформацією

Практичні заняття

застосування набутих знань, навичок у практичній площині – проєкт, петиція, лист, плакат, лепбук, акція

НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ

Навчальна програма, наказ МОНУ від 23.10.2017 року №1407

Активні, інтерактивні форми, методи роботи

Рольові, ділові ігри – моделювання відносин, вивчення ситуацій.

Аналіз документів громадянознавчої тематики.

Проєктна робота, соціальні проєкти.

Дискусії з актуальних соціальних проблем.

Конференції, круглі столи з обговорення та прийняття рішень

Спільні заходи із місцевою спільнотою.

Онлайн спілкування – обговорення на форумі, розміщення інформаційних ресурсів на сайтах, обмін досвідом.

Організація рефлексії – обговорення, твори-роздуми

Урочна, позаурочна, виховне середовище закладу, соціальне партнерство з місцевою громадою

МЕДІАГРАМОТНІСТЬ

ВПРОВАДЖЕННЯ МЕТОДИК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році, лист МОНУ № 1/9-482 від 22.09.2021 року.

image

МЕДІАГРАМОТНІСТЬ ДОДАТКОВІ РЕСУРСИ

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році, лист МОНУ № 1/9-482 від 22.09.2021 року.

Основи медіаграмотності: Навчальнометодичний посібник для вчителя 8(9) клас.

Плани-конспекти уроків, режим доступу: https://www.aup.com.ua/uploads/lessons-5.pdf

imageМедіаграмотність на уроках суспільних дисциплін”, посібник, режим доступу:

https://www.aup.com.ua/upd/mo.pdf

Медіаграмотність та критичне мислення на уроках суспільствознавства” під час вивчення курсу “Громадянська освіта”, електронний посібник для вчителя, режим доступу:https://www.aup.com.ua/uploads/MO _na_yrokax_syspilstvoznavstva_2016_1.pdf

Вправи, завдання, запитання, словникова робота, коментар вчителя, джерела, додатки

ВИКЛИК

СИСТЕМНА І ЦІЛЕСПРЯМОВАНА РОБОТА ПО ОБ’ЄДНАННЮ  КРАЇНИ, РОЗВИТКУ

МІЖРЕГІОНАЛЬНИХ ЗВ’ЯЗКІВ, ІНТЕГРАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ І СПІВПРАЦІ

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році, лист МОНУ № 1/9-482 від 22.09.2021 року.

ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА   РОЗДІЛ 3 формування моделей поведінки, спрямованої на повагу до різноманіття, вчити приймати світ у всьому його різноманітті - культурному, етнічному, конфесійному,

культурне різноманіття є спільною спадщиною людства, кожен має право на повагу до культурної ідентичності, на культурне, релігійне, мовне різноманіття,

увага до регіональних особливостей, їх представлення у загальноукраїнському контексті,

Міжнародний культурно-соціальний проєкт «Таємниці України для тебе», травень 2021 року: «…мозаїка української культури, яка складається з культур корінних народів і національних меншин, що населяють Україну, регіональних відмінностей, якими славиться Україна”-Д.Кулеба, міністр закордонних справ України.

21 травня Всесвітній день ​культурного розмаїття в ім’я діалогу та розвитку.

ВИКЛИК

ЛОБІЮВАННЯ ІНТЕРЕСІВ ТА КОРУПЦІЯ

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році, лист МОНУ № 1/9-482 від 22.09.2021 року.

ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА  РОЗДІЛ 6

Завдання: під час проведення уроків врахувати рекомендації МОНУ звернути увагу на поняття доброчесності та доброчесної поведінки; акцентувати увагу на необхідності дотримання доброчесної поведінки у повсякденному житті;

звернення до доброчесності - це дотримання правових та етичних стандартів замість корупції, що підриває суспільний устрій;

ознайомити з наявними інструментами запобігання корупції, можливостями їх використання.

Скористатися матеріалами на сайті Офісу розбудови доброчесності при НАЗК https://prosvita.nazk.gov.ua/

Провести практичне заняття на рекомендовану тему “Створення “Кодексу доброчесності класу/групи

практичні заняття

Навчальна програма “Громадянська освіта (інтегрований курс, рівень стандарту), затверджена наказом МОНУ від 23.10.2017 року №1407

Їх призначення:

засвоїти знання, розвинути вміння, сформувати ставлення, утвердити цінності через особистий практичний досвід.

Спрямовані на:

формування навичок соціальної взаємодії, вироблення вміння самостійно аналізувати різноманітні ситуації, вміння самостійно приймати відповідальні рішення і діяти у правовому полі, конструктивно взаємодіяти з суспільством.

Рекомендації:

можна пропонувати свої теми з врахуванням потреб здобувачів освіти, урізнюманітнювати форми організації і проведення, включати групові, дискусійні, дослідницькі, інші методики (перелік у програмі).

оцінювання

Навчальна програма “Громадянська освіта (інтегрований курс, рівень стандарту), затверджена наказом МОНУ від 23.10.2017 року №1407

Головна увага приділяється вироблення навичок, умінь та формування ціннісних орієнтацій людини і громадянина.

Оцінюється поступ у розвитку громадянських компетентностей з орієнтацією на діяльнісний компонент навчання, як-от вміння дебатувати, написання есе, проведення дослідження, організації кампаній з адвокації тощо.

При оцінюванні надавати учням можливість самим аналізувати власний поступ, приймати рішення щодо вдосконалення власних навичок.

Види оцінювання:

Постійне (формувальне) оцінювання:

відслідковувати розвиток компетентностей кожного у процесі навчання, спланувати траєкторію досягнення навчальних цілей відповідно до потреб та поступу кожного учня.

Підсумкове оцінювання, тестування: оцінити рівень сформованої компетентності.

Самооцінювання: брати на себе відповідальність за власне навчання.

Взаємне колегіальне оцінювання: сприяє ознайомлення із критеріями оцінки, активному засвоєння вивченого.

image

ДО ВІДОМА ІНФОРМАЦІЙНИМЙ РЕСУРС “ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА”: ВІДЕОЛЕКЦІЇ

image

image

ДЛЯ ПОЧАТКІВЦІВ

imageІНФОРМАЦІЙНІИЙ РЕСУРС “НОВА ДОБА” https://www.novadoba.org.ua/gromadska-osvita-ua

Календарне планування

Оцінювання Рамка компетентностей Розділи:

1.          ідентичність

2.          права людини

3.          людина у соціокультурному просторі

4.          демократичне суспільство

5.          світ інформації, мас-медіа

6.          економіка

7.          Україна, Європа, світБібліотека: Підручники

Онлайн платформа підручника з громадянської освіти з навчальними матеріалами

СКРІНИ З ВЕБІНАРУ, ПРОВЕДЕНОГО АСОЦІАЦІЄЮ “НОВА ДОБА”

image

ДИСКУСІЯ ДЕЛІБЕРАЦІЇ

Всеукраїнська асоціація викладачів історії та суспільних дисциплін,

сайт https://www.novadoba.org.ua/projects-diskusiya-deliberacii-ua

image

image

ДЛЯ САМООСВІТИ ІНФОРМАЦІЙНИМЙ РЕСУРС ДИСКУСІЯ “ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА:  ЩО МАЄМО, ЩО ЗНАЄМО”, посилання у фейсбук: https://bit.ly/3aCaJf0

ЦІКАВІ КЕЙСИ ВИКЛАДАННЯ КУРСУ ВІД ПЕДАГОГІВ УКРАЇНИ

ЯК ГОВОРИТИ ПРО КОРУПЦІЮ

ВИКЛАДАННЯ ЧУТЛИВИХ ТЕМ

ГРОМАДСЬКИЙ АКТИВІЗМ  та інші

image


image

image


imageМОЖЕ ЗАЦІКАВИТИ:

ОСВІТНЯ ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМА eduki https://eduki.com/ua#about

imageВАРТО ПЕРЕГЛЯНУТИ

Сайт НМЦ ПТО у Волинській області, вектори інновацій, дистанційна освіта.

Онлайн-матеріали для роботи викладачам курсу “Громадянська освіта”: Курс лекцій на платформі

Prometheus

Асоціація «Нова ДОБА»

Платформа «На урок»

До уроку, платформа «На урок»

Для самоосвіти

ДО ВІДОМА

Відмінено проведення Всеукраїнського тижня права Указом Президента України від 5 лютого 2020 року № 39/2020.

Закрито проєкт «Я маю право!», розпорядження Кабінету Міністрів України від 15 січня 2020 року № 28-р

РEФЛЕКСІЯ ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ

Написати в чаті цифру, яка відповідає Вашій емоції

image

image

image

Переважно працюю на уроці

Активно використовую 

інтерактивні методи та форми роботи

             Все супер         

Трішки пробуксовує  

Перевагу надаю позаурочній роботі

Активно залучаю до проєктної роботи

           Все супер         

Бракує досвіду 2 б

Пробую сумістити урок та позаурочну роботу

Ефективність  висока   

Ефективність середня   

Ефективність  не задовільняє, могло б бути і краще   

 

pdf
Додано
22 жовтня 2021
Переглядів
1035
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку