Презентація "Формування комунікативної компетенції – як засобу партнерської педагогічної взаємодії"

Про матеріал
В презентації представлений матеріал про формування комунікативної компетенції педагога, розглянуто особливості міжособистісної взаємодії у спілкуванні, розкрито процес ефективної комунікації та причини невдалої комунікації, розглянуто функції комунікації в діяльності педагога, надано поради для ефективного спілкування.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування комунікативної компетенції – як засобу партнерської педагогічної взаємодіїПідготуваласоціальний педагог Кам’янського закладу ЗСО №2 з поглибленим вивченням окремих предметів. Сірченко Оксана Миколаївна

Номер слайду 2

Комунікативна компетентність це здатність встановлювати і підтримувати необхідні контакти з оточуючими людьми, певна сукупність знань, умінь та навичок, що забезпечують ефективне спілкування, передбачають уміння змінювати глибину і коло спілкування, розуміти й бути зрозумілим для партнера у процесі спілкування

Номер слайду 3

Комунікація — це процес двостороннього обміну інформацією, результатом якого є взаєморозуміння «Для успіху в житті вміння спілкуватися з людьми набагато важливіше за наявність таланту»Джон Леббок, британський енциклопедист, політик

Номер слайду 4

Ефективна комунікація – це обмін повідомленнями, під час якої співрозмовники демонструють взаємну повагу, і той, хто слухає, сприймає з повідомлення саме те, що має на увазі мовець

Номер слайду 5

Причини невдалої комунікаціїСтереотипи. Перенасиченість комунікативного простору інформацією“Упередженні уявлення”Погані взаємини між людьми. Відсутність уваги й інтересу співрозмовника. Зневага фактами. Помилки в побудові висловлювань. Неправильний вибір стратегії та тактики спілкування

Номер слайду 6

Складові комунікативної компетентності вчителякогнітивнаопераційна мотиваційна

Номер слайду 7

Передавання повідомлення у діяльності педагога може відбуватися двома шляхами: Безпосередньо (“обличчям до обличчя”)Опосередковано (за допомогою технічних засобів)

Номер слайду 8

Активне слухання – необхідна умова ефективної комунікації педагога. Активне слухання - це свідоме слухання при повному фокусуванні уваги на співрозмовнику з метою зрозуміти його повідомлення..

Номер слайду 9

Складові комунікативної компетентності : комунікабельність володіння змістовною інформацією та вміння оперувати нею здатність до партнерської взаємодії та досягнення взаєморозуміння

Номер слайду 10

Педагогічна компетентність – це система наукових знань, інтелектуальних і практичних умінь і навичок; загальної культури, особистісних якостей педагога, спроможного вирішувати психолого-педагогічні завдання

Номер слайду 11

Педагогічна компетентність

Номер слайду 12

Функції комунікації в діяльності педагога. Задоволення потреби в спілкуванні. Уточнення уявлення про себе. Вплив на інших. Розбудова стосунків. Обмін інформацією. Демонстрація поваги до іншого. ​

Номер слайду 13

Первинні умови комунікаціїНаявність щонайменше двох осіб: відправника та одержувача. Наявність повідомлення. Наявність каналу комунікаціїНаявність зворотного зв’язку

Номер слайду 14

Відправник (адресант, комунікатор) - той, хто передає інформацію (повідомлення) Відправником може бути:як окрема людина, так і група людей;як учасник комунікаційного процесу, який перебуває на вищому рівні ієрархії в системі взаємовідносин, так і учасник, який перебуває на нижчому рівні в ієрархії;як і той, хто безпосередньо генерує ідеї, так і технічний відправник інформації

Номер слайду 15

Умови ефективного спілкування

Номер слайду 16

Поради для ефективного спілкування. Спілкування неможливе без встановлення контакту зі співрозмовником. Слухайте активно: подавайте співрозмовнику сигнали, що ви слухаєте його уважного і намагаєтеся зрозуміти. Будьте спостережливими, уважно стежте за емоціями, настроєм співрозмовника. Не переривайте співрозмовника, дайте йому можливість висловити свою думку до кінця. Саме думку, а не фразу чи пропозицію. Щоб співрозмовник правильно зрозумів вашу основну думку, не захоплюйтеся загальними словами або занадто довгими фразами. Говоріть достатньо голосно і чітко (це додає вашій мові впевненості). Під час розмови підтримуйте зоровий контакт зі співрозмовником, використовуйте адекватні невербальні сигнали, які можуть сказати співрозмовнику більше, ніж слова (жести, рухи, вираз обличчя, міміку тощо).

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
6 березня 2023
Переглядів
581
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку