Комунікативна компетентність це здатність встановлювати і підтримувати необхідні контакти з оточуючими людьми, певна сукупність знань, умінь та навичок, що забезпечують ефективне спілкування, передбачають уміння змінювати глибину і коло спілкування, розуміти й бути зрозумілим для партнера у процесі спілкування
Причини невдалої комунікаціїСтереотипи. Перенасиченість комунікативного простору інформацією“Упередженні уявлення”Погані взаємини між людьми. Відсутність уваги й інтересу співрозмовника. Зневага фактами. Помилки в побудові висловлювань. Неправильний вибір стратегії та тактики спілкування
Відправник (адресант, комунікатор) - той, хто передає інформацію (повідомлення) Відправником може бути:як окрема людина, так і група людей;як учасник комунікаційного процесу, який перебуває на вищому рівні ієрархії в системі взаємовідносин, так і учасник, який перебуває на нижчому рівні в ієрархії;як і той, хто безпосередньо генерує ідеї, так і технічний відправник інформації
Поради для ефективного спілкування. Спілкування неможливе без встановлення контакту зі співрозмовником. Слухайте активно: подавайте співрозмовнику сигнали, що ви слухаєте його уважного і намагаєтеся зрозуміти. Будьте спостережливими, уважно стежте за емоціями, настроєм співрозмовника. Не переривайте співрозмовника, дайте йому можливість висловити свою думку до кінця. Саме думку, а не фразу чи пропозицію. Щоб співрозмовник правильно зрозумів вашу основну думку, не захоплюйтеся загальними словами або занадто довгими фразами. Говоріть достатньо голосно і чітко (це додає вашій мові впевненості). Під час розмови підтримуйте зоровий контакт зі співрозмовником, використовуйте адекватні невербальні сигнали, які можуть сказати співрозмовнику більше, ніж слова (жести, рухи, вираз обличчя, міміку тощо).