Презентація досвіду роботи вчителя початкових класів Калинівської гімназіїПАНЕЖДИ МАЙЇ ІВАНІВНИ
Номер слайду 2
КРЕДО:«Учитель не той, хто вчить, а той, у якого вчаться»«Формування культури мовлення молодших школярів»
Номер слайду 3
Актуальність проблеми. Мета сучасної школи - формування духовно багатої, соціально активної особистості. А це можливо тільки тоді,коли учень володіє культурою мислення, культурою мовлення і спілкування. В. О. Сухомлинський зазначав,що «закохана в красу слова людина стає чутливою і вимогливою до естетичного і морального буття»
Номер слайду 4
Зміст і завдання зрозвитку мовленнєвої культури: 1. Формування лексичної компетентності Грунтується на роботі зі словом і передбачає розв'язання таких задач:*збагачення словника новою лексикою ;*активізація словника;*уточнення значення окремих слів;*розвиток образного мовлення (вирази з художніх творів, порівняння ,епітети).
Номер слайду 5
2. Виховання звукової культури мовлення. Правильна вимова, наголос, інтонаційна виразність, темп, сила голосу, логічні наголоси, паузи, тембр.*розвиток артикуляційного апарату;*розвиток мовного дихання;*розвиток фонематичного слуху;*оволодіння правильною вимовою звуків рідної мови.
Номер слайду 6
3. Формування діалогічного мовленнята монологічної культури*участь у невимушеній розмові, бесіді;*складання діалогу;*складання розповіді за серією малюнків, за поданим початком.
Номер слайду 7
4. Формування комунікативної компетентностіСпрямоване на розвиток мовленнєвого спілкування, формування мовленнєвого етикету ( засвоєння ввічливих форм: вітання,прощання,вибачення,подяки...)
Номер слайду 8
Вправи на збагачення словника*Лексико-семантичні(значення слова та його вживання);*Лексико-стилістичні (вироблення вмінь точно і ясно виражати свою думку);*Логіко-лексичні(вправи на зіставлення, порівняння, класифікацію);*Вправи на конструювання і трансформацію(побудова висловлювань на запропонованому мовному матеріалі).
Номер слайду 9
Ефективні форми розвитку культури спілкування. Для удосконалення практичних мовленнєвих вмінь і навичок ,поглиблення й розширення кругозору учнів доцільно використовувати: * бесіди з етикету; *психолого-педагогічні етюди; *тематичні дискусії,диспути; *тематичні(ділові),рольові ігри.
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Організація навчального процесу. Методи Форми*інформаційно-проблемний *нетрадиційні уроки*проблемно-пошуковий *інноваційні уроки *дослідницький. Прийоми Технології*проблемна ситуація *інтерактивні*рольова гра *проектна діяльність*створення ситуацій успіху *використання ІКТ
Номер слайду 12
Ефективність роботи Форми роботи на уроці:-індивідуальні завдання (картки,схеми);-робота в парах(«Обличчя до обличчя», «Інтерв'ю»);-робота в малих групах («Пошук інформації», «Коло ідей»);-інтерактивні методи («Драматизація», «Мозковий штурм», метод «Прес», «Обери позицію»);-технології («Сенкан», «Кубування»).
Номер слайду 13
Результат:1)Діти вчаться співробітництва(слухати,підтримувати розмову,досягати згоди,домовлятися);2)Однокласники стають друзями (піклуються один про одного , допомагають, довіряють);3)Аналізують взаємозв'язки між явищами ,шукають альтернативне вирішення проблемної ситуації, використовуючи правила етикету «Спробую переконати тебе (Вас)…, «Це має бути інакше, оскільки …»