Презентація "Формування медіаграмотності та медіакомпетентності учнів на заняттях гуртка журналістики"

Про матеріал
На мою думку, ефективною формою роботи щодо формування медіаграмотності та медіакомпетентності учнів є залучення їх до гуртка журналістики. У формуванні медіаграмотності школярів на заняттях гуртка важливого значення надаю роботі над медіатекстами, аналізу творів медіакультури, різноманітним творчим медіазавданням щодо створення власної медіапродукції.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування медіаграмотності та медіакомпетентності учнів на заняттях гуртка журналістики. Юшманова Оксана Володимирівна, керівник гуртка. КЗШ № 126

Номер слайду 2

Номер слайду 3

У формуванні медіаграмотності школярів на заняттях гуртка журналістики важливого значення надаю роботі над медіатекстами, аналізу творів медіакультури, різноманітним творчим медіазавданням щодо створення власної медіапродукції. Такого плану робота сприяє розумінню школярами змісту та підтексту медіапродукції, розвиває здібності до естетичного сприйняття, оцінки етичних якостей сприйнятих і створених ними медіатекстів, формує мовні й мовленнєві уміння

Номер слайду 4

Зазвичай, учні різних вікових категорій гарно сприймають навчання медіа. Особисто залучаю їх до роботи над створенням різноманітної продукції. Наприклад, можна обговорити резонансні фільми, телешоу, статті, але надзвичайно привабливою є пропозиція створити власну медіапродукцію. Так, на заняттях гуртка журналістського напряму школярі із захопленням демонструють свою улюблену телепрограму або шоу, відтворюючи різні варіації розвитку подій. Завдяки цьому приходить розуміння, що спотворення інформації зумовлюється не лише чиїмось задумом чи непорозумінням, але й з технічних причин.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Ефективною формою роботи щодо формування медіаграмотності та медіакомпетентності є залучення учнів до роботи над шкільним ЗМІ. Це сприяє створенню демократичної атмосфери, залученню учнів до обговорення проблемних питань та способів їх вирішення. Для учнів КЗШ І-ІІІ ступенів № 126 власне таким медіапродуктом стала шкільна газета «Шкільний світ», започаткована ще 2007 року.

Номер слайду 8

Взагалі, робота з газетою – дуже цікавий і корисний вид діяльності, який ураховує цільову аудиторію, кількість і теми рубрик, склад редакції. Працювати над матеріалами газети зручно в спільному доступі на Google-сервісах. Ця діяльність дозволяє створити умови для багатовекторного занурення в текст, пошуку додаткової інформації, створення текстів публіцистичних жанрів у тісному зв’язку з контекстом твору, груповій та самостійній діяльності, забезпечити зв’язок проблематики класичного тексту з особистим досвідом учнів. Саме ці навички є основою медіаграмотності та медіакомпетентності підростаючого покоління.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Назву газети «Шкільний світ» учні підібрали, дотримуючись гасла («Долучайтеся, якщо бажаєте створювати, змінюватися та розвиватися. Шкільний світ дуже різноманітний – знайди власний шлях у медійному інформаційному просторі!»). Було також визначено цільову аудиторію (учні, вихователі, вчителі, батьки), мету і завдання шкільної газети.

Номер слайду 11

Мета створення газети. Основна мета видання – забезпечити право на можливість висловлювати власні думки всім учасникам цього процесу. Члени редколегії та інші співучасники під час роботи над новим випуском удосконалюють навички самостійно знаходити необхідну інформацію, аналізувати та інтерпретувати факти, створювати та оформлювати медіатекст, працювати в команді.

Номер слайду 12

Основна увага повинна приділятися, як я вважаю, використанню саме інтерактивних методів під час створення газети. Наразі вони зумовлюють процес активної взаємодії між учнями й учителями, спираються на досвід читачів, приміром на тісний контакт з мас-медіа, який формує соціальні якості учнів та основні компоненти їх медіаграмотності, бо шкільна газета зорієнтована саме на учнів: одні – беруть участь у створенні, інші – у сприйнятті інформації.

Номер слайду 13

Наявність ґаджетів на занятті дозволяє створити wiki-газету або віртуальну дошку

Номер слайду 14

Під час заняття гуртка «Юний журналіст» юнкори одержують інформацію для розвитку критичного мислення: джинса, фейк, маніпуляція, пропаганда – види «соціальної брехні» - як їх розпізнати. Для узагальнення і систематизації отриманих знань спробували свої сили у грі «Медіаграмотна місія». Результати практично у всіх відмінні! Критичне мислення – наш козир!

Номер слайду 15

У рамках Тижня медіаграмотності та медіаосвіти юнкори гуртка "Юний журналіст провели заняття для учнів молодшої ланки "Не вір, не лайкай, не поширюй", на якому показали відеоролик про фейки і як їх розпізнавати, а також допомогли дітям вивчити правила щодо розпізнавання неправдивої інформації, а саме: 1. Знаходити першоджерело, перевірити, чи вказано автора. 2. Зважати на емоційність матеріалу. 3. Пам'ятати, що стара новина, викладена повторно, - це фейк. 4. Були рекомендовані перевірені інформаційні сайти.

Номер слайду 16

pptx
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку