Презентація "Формування навичок читання"(пам"ятки читача, таблиці для роботи з текстом, складові таблиці)

Про матеріал

Читання - це психофізіологічний процес, що полягає у складній аналітико - синтетичній діяльності.

Формування навичок читання передбачає роботу над підвищенням темпу, виразності, усвідомлення прочитаного. Для удосконалення техніки читання використовують спеціальні вправи, які включаються до кожного уроку.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Читання(пам’ятки читача, таблиці для роботи з текстом, складові таблиці до уроків читання)Антонцева О. М.вчитель початкових класівстарший вчитель. ЗШ I-III ст. № 17м. Павлограда

Номер слайду 2

Пам’ятка 1 Взявши у руки книжку, прочитай:а) заголовок;б) прізвище автора (чи відомі тобі його книжки?);в) де і коли видана книжка, для якого віку;г) анотацію, зміст, передмову(якщо вони є). Розглянь ілюстрації. Хто художник?Подумай:а) про що і про кого може йти мова у книжці?б) чи хотілося б тобі прочитати її?

Номер слайду 3

Пам’ятка 2 Ти прочитав книжку. Після цього: Познач слова, смисл яких тобі невідомий. Яка основна думка книжки (що хотів сказати автор)?Чого вчить цей твір?Назви дійових осіб. Чи охоче ти читав книжку? Чому?Чи хотілося б тобі прочитати інші твори цього автора або книжку на подібну тему?

Номер слайду 4

Пам’ятка 3 Вчись читати правильно!Стеж за словами на рядку, не переставляй їх. Намагайся зрозуміти те про що читаєш. При читанні будь уважним до кожного слова. Старайся при читанні про себе не шепотіти й не ворушити губами.

Номер слайду 5

Пам’ятка 4 Вчись читати виразно!Пам’ятай: не можна прочитати виразно, якщо не розумієш змісту. Спробуй уявити собі те, про що читаєш. Визнач своє (та автора) ставлення до подій, персонажів, постарайся при читанні передати його інтонацією, виділяй голосом важливе. Визнач основне завдання читання (що ти хочеш передати). Читай, чітко вимовляючи слова, дотримуйся пауз у кінці речень, між абзацами й частинами тексту.

Номер слайду 6

Таблиця вираження почуттів після читання(прослуховування) тексту.радістьсмутоксумжальгнівсоромбільстрахповагазадоволеннязахопленняспівчуттяобуреннягордістьніжністьтривогапротестлагідністьнезадоволенняздивуваннявдячністьрозчаруваннязаздрощізневагажиттєрадісністьвіра (в…)любов (до…)

Номер слайду 7

Таблиця для виробленняінтонаційних навичок читання. Темп читання:спокійнийнормальнийповільнийшвидкийпомірнийсповільнений

Номер слайду 8

Тон читання:схвильованийроздратованийпереляканийрадіснийдобрийдружнийзахопленийніжнийспокійнийрозповіднийофіційнийбайдужийвпевненийгрубийзлий

Номер слайду 9

Гучність голосу:звичайнотихіше, ніж звичайноголосніше , ніж звичайно голоснодуже голоснокриктиходуже тихопошепки

Номер слайду 10

Риси характеру. Агресивність. Активність. Акуратність. Балакучість. Безвідповідальність. Безстрашність безтурботність. Благородство. Боягузтво. Брехливість. Буркотливість. Ввічливість. Веселість. Витривалість. Відвертість. Вірність. Впертість. Гордість. Грубість. Делікатність. Дисциплінованість. Діловитість. Доброта. Довірливість. Догідливість

Номер слайду 11

Егоїстичність. Жадібність. Жорстокість. Заздрість. Запальність. Злорадність. Зухвальство. Лагідність. Лукавість. Мовчазність. Мрійливість. Мстивістьм’якість. Наївність. Наполегливість. Нахабство. Незалежність. Неохайність. Нерішучість. Неуважливість. Обережність. Ощадливість. Пильність. Пихатістьпокірність

Номер слайду 12

Порядність. Працьовитість. Привітність. Рішучість. Розв’язність. Розсудливість. Самовпевненість. Самокритичність. Самостійність. Скритність. Скромність. Слабовілля. Сміливість. Справедливість. Старанність. Стриманість. Тактовність. Товариськість. Уважливість. Уразливість. Хвалькуватість. Хитрість. Хоробрість. Цікавість. Цілеспрямованість. Чесність

Номер слайду 13

Розчитування. Для того, щоб дитина підготувалася до читання на уроці, змогла одразу швидко та чітко вимовляти слова в тексті, на початку кожного уроку пропоную використовувати таблиці для розчитування. Подані в них склади ми читаємо поодинці, групами, колективно. Рухаємося при читанні по рядку або по стовпчику. Можемо відшукати та читати рядки із певною голосною чи приголосною буквою.

Номер слайду 14

ТАБЛИЦІ СКЛАДІВ № 1{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}АОУИІЕЄЯЮ1. ББАБОБУБИБІБЕБ’ЄБ’ЯБ’Ю2. БАБОБУБИБІБЕБЄБЯБЮБ3. ВВАВОВУВИВІВЕВ’ЄВ’ЯВ’Ю4. ВАВОВУВИВІВЕВЄВЯВЮВ5. ГГАГОГУГИГІГЕ6. ГАГОГУГИГІГЕГЄГЯГЮГ

Номер слайду 15

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}7. ДДАДОДУДИДІДЕДЄДЯДЮ8. ДАДОДУДИДІДЕДЄДЯДЮД9. ЖЖАЖОЖУЖИЖІЖЕ10. ЖАЖОЖУЖИЖІЖЕЖЄЖЯЖЮЖ11. ЗЗАЗОЗУЗИЗІЗЕЗ’ЄЗ’ЯЗ’Ю12. ЗАЗОЗУЗИЗІЗЕЗЄЗЯЗЮЗ

Номер слайду 16

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}13. ККАКОКУКИКІКЕ14. КАКОКУКИКІКЕКЄКЯКЮК15. ЛЛАЛОЛУЛИЛІЛЕЛЄЛЯЛЮ16. ЛАЛОЛУЛИЛІЛЕЛЄЛЯЛЮЛ17. ММАМОМУМИМІМЕМЄМЯМЮ18. МАМОМУМИМІМЕМЄМЯМЮМ19. ННАНОНУНИНІНЕНЄНЯНЮ20. НАНОНУНИНІНЕНЄНЯНЮН

Номер слайду 17

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}21. ППАПОПУПИПІПЕП’ЄП’ЯП’Ю22. ПАПОПУПИПІПЕПЄПЯПЮП13. РРАРОРУРИРІРЕРЄРЯРЮ24. РАРОРУРИРІРЕРЄРЯРЮР25. ССАСОСУСИСІСЕСЄСЯСЮ26. САСОСУСИСІСЕСЄСЯСЮС27. ТТАТОТУТИТІТЕТЄТЯТЮ28. ТАТОТУТИТІТЕТЄТЯТЮТ

Номер слайду 18

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}29. ФФАФОФУФИФІФЕФ’ЄФ’ЯФ’Ю30 ФАФОФУФИФІФЕФЄФЯФЮФ31. ХХАХОХУХИХІХЕ32. ХАХОХУХИХІХЕХЄХЯХЮХ33. ЦЦАЦОЦУЦИЦІЦЕЦЄЦЯЦЮ34. ЦАЦОЦУЦИЦІЦЕЦЄЦЯЦЮЦ35. ЧЧАЧОЧУЧИЧІЧЕ36. ЧАЧОЧУЧИЧІЧЕЧЄЧЯЧЮЧ

Номер слайду 19

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}37. ШШАШОШУШИШІШЕ38. ШАШОШУШИШІШЕШЄШЯШЮШ39. ЩЩАЩОЩУЩИЩІЩЕ40 ЩАЩОЩУЩИЩІЩЕЩЄЩЯЩЮЩ41. Дз. ДЗАДЗОДЗУДЗИДЗІДЗЕДЗЄДЗЯДЗЮ42. Дз. АДЗОДЗУДЗИДЗІДЗЕДЗЄДЗЯДЗЮДЗ43. Дж. ДЖАДЖОДЖУДЖИДЖІДЖЕ44. Дж. АДЖОДЖУДЖИДЖІДЖЕДЖЄДЖЯДЖЮДЖ

Номер слайду 20

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}АЕИОУЯСІЮБПБАПАБЕПЕБИПИБОПОБУПУБЯПЯБСПСБІПІПЬОБЮПЮВФВАФАВЕФЕВИФИВОФОВУФУВЯВСВІФІВЬОФЬОВЮФЮГХГАХАГЕХЕГИХИГОХОГУХУГЯГІХІГЮХЮГКГАКАГЕКЕГИКИГОКОГУКУГЯКЯГІКІГЮКЮТАБЛИЦІ СКЛАДІВ №2

Номер слайду 21

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}ДТДАТАДЕТЕДИТИДОТОДУТУДЬТЬДЯТЯДСТСДІТІДЬОТЬОДЮТЮЖШЖАШАЖЕШЕЖИШИЖОШОЖУШУЖЯШЯЖІШІЖЮШЮЗСЗАСАЗЕСЕЗИСИЗОСОЗУСУЗЬСЬЗЯСЯЗСССЗІСІЗЬОСЬОЗЮСЮЙЙЯЙСЇЙОЙЮ

Номер слайду 22

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}ЛЛАЛЕЛИЛОЛУЛЬЛЯЛСЛІЛЬОЛЮММАМЕМИМОМУМЬМЯМСМІМЬОМЮННАНЕНИНОНУНЬНЯНСНІНЬОНЮРРАРЕРИРОРУРЯРСРІРЬОРЮЦЦАЦЕЦИЦОЦУЦЬЦЯЦІЦЬОЦЮЧЧАЧЕЧИЧОЧУЧЯЧІЧЮЩЩАЩЕЩИЩОЩУЩІ

Номер слайду 23

ТАБЛИЦІ № 3{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}123456781 БКТРВМ2 ЗЦПЧШРГВ3 БЛШВДСТФ4 МФПБЧГКЛ5 ЛБСМДФШС6 БРЧПКШМВ7 ДГНЖЩРПЛ8 ЦЖТНЦЗРЧ9 ЛТЦЧРМПФ

Номер слайду 24

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}910111213141516 НФТДПВСЛЩХППБЧВДНЗДЦКБЦРЩРШВБСПВТКЦБНГЛЧСФЗТДЛВГЧКВНШФПСГБФВСКЗВВКСМЩД

Номер слайду 25

ТАБЛИЦЯ № 4{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}123456781 БВДЖКСНЧФРСЛ2 ШКХРСМНШКТЖМГЛБГ3 ФТРВБЛЗНСКВЖВГЖГ4 ДМВПВСБСКНСГШТШН5 ЦКБЩВЧВХДННЗСВХЧ6 ТКРЛЛХВБЖЛЛТПЧВЖ7 ВДГРЗДРНЧТШПХМНР8 ЗРБНВРТНПШКМТЛВК9 ДРСПФРСКЧБЧМВЗТФ

Номер слайду 26

Вправи на розвиток мовленнєвого апарату. Дихальна гімнастика. Ця гімнастика сприяє розвитку вміння регулювати своє дихання (не губити закінчення слів, на робити вдих на півслові, не замовкати до кінця речення):● задути свічку;● здути пушинку;● погудіти, наче пароплав;● зобразити свист вітру;● зробити язичком рухи маляра, що фарбує стіну;● продзижчати, наче жук;● зобразити шум лісу;● зобразити шум мотору, що працює.

Номер слайду 27

Вправа «Прочитай по губах»Мета: чітке артикулювання звуків, щоб інші могли за рухами губ прочитати слово. Вправа «На одному диханні»Подані стовпчики слів прочитати на одному диханні. Слова добираємо із тексту який опрацьовується на уроці 

Номер слайду 28

Вправа «Скоромовку скоро скажемо»Мета: відпрацьовувати навички правильного та швидкого вимовляння найуживаніших слів. Цінність скоромовок полягає не в смисловому навантаженні, а в такому підборі і розстановці слів, вимова яких вимагає певних зусиль і сприяє виробленню дикції, правильної артикуляції. Також скоромовки збагачують словниковий запас та сприяють підвищенню культури мовлення.

Номер слайду 29

У книзі Всеволода Зайцева подано рекомендації з формування швидкого читання, що працюють у будь-яких умовах.1. Не довготривалість, а частота тренувальних вправ2. Напівголосне читання (читання-гудіння)3. Поурочні п'ятихвилинки читання4. Читання перед сном5. Режим помірного читання6. Читання в темпі скоромовки7. Проведення «самозамірів» читання

Номер слайду 30

Використана література1. Бугрименко Е. А., Цукерман Г. А Чтение без принуждения. — М.: Творческая педагогика, 1993.2. Едігей В. Вчися читати, малюк! — К.: Гранд, 1993.3. Зайцев В. Н. Резервы обучения чтению. — М.: Просвещение, 1991.4. Інтернет-ресурси:аbetka.ukrlife.org>skoromov.htmtraditions.оrg.ua>usna-narodna...skоrоmоvkyреtrуk.соm.uа>uа/аrtісlеs/327.htmlаbеtkа.ukrlіfе.оrg>turсhуnа3.htmlhttp://fаmіlуtіnеs.соm.uа/sоn-u-ruku.httphttp://сhіtаlосhkа-ru.ru5. Квашнина Н. С. Развитие элементов ритмического чтения // Начальная школа. —1991. — № 8. — С. 22-25.6. Костромина С. Н., Нагаєва Л. Г. Как преодолеть трудности в обучении чтению. — М.: Изд. «Ось-89», 1999.7. Фролова В. Д. Развитие интереса к чтению // Начальная школа. —1989. — № 12.8. Всеукраїнська газета для вчителів початковихкласів «Початкова освіта» № 6 (726), березень 2014  

pptx
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
1885
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку