Конспект уроку-захисту проекту в 2 класі на тему «Тарас Шевченко – великий народний поет і художник»

Про матеріал

Конспект урок-захисту проекту в 2 класі на тему «Тарас Шевченко – великий народний поет і художник».

Мета проекту:

•розширити знання учнів про життя і творчість Т. Г. Шевченка;

•збагачувати словниковий запас учнів;

• розвивати пошуково-дослідницькі навички, творчі здібності дітей;

• виховувати почуття гордості за Україну, за її національного генія.

Перегляд файлу

Урок-захист проекту в 2 класі на тему  «Тарас Шевченко – великий народний поет і художник»

Мета проекту:

  • розширити знання учнів про життя і творчість Т. Г. Шевченка;
  • збагачувати словниковий запас учнів;
  •  розвивати пошуково-дослідницькі навички,  творчі здібності дітей;
  •  виховувати почуття гордості за Україну, за її національного генія.

 

Завдання:

  • дізнатися про дитячі роки Тараса Шевченка;
  • дослідити, яку спадщину залишив нам Тарас Шевченко, як поет та художник;
  • прочитати  його поезії та створити   до них малюнки та аплікації;
  • розучити пісні на слова Тараса Шевченка.

 

Проведена робота:

- на уроках читання: опрацьовували та вивчали поезії Великого Кобзаря, складали вірші про поета

- на уроках української мови: працювали в контексті теми «Слова-назви дії,» писали малюнкові диктанти та диктант «Тарасові слова – то правда жива!»

- на уроках музичного мистецтва: слухали і розучували пісні на слова Т.Г. Шевченка;

- на уроках образотворчого мистецтва: знайомилися з творчістю Шевченка-художника, переглядали картини, портрети, малювали ілюстрації до його творів;

- на уроках трудового навчання: виготовляли аплікації до віршів «Зацвіла в долині», «Тече вода з-під явора»;

-заздалегідь сформовані творчі групи: «Дослідники»,  «Літературознавці», «Мистецтвознавці», «Ілюстратори».

 

Хід захисту проекту

Слайд 1

Учитель. Щовесни ми вшановуємо пам'ять великого українського поета та художника Тараса Григоровича Шевченка.

 На уроках літературного читання у кінці  І семестру під час вивчення теми «Поетична збірка 1» ми почали знайомство  з життям і творчістю великого Кобзаря, прочитали декілька його поезій.

Слайд 2.

Протягом двох тижнів ми працювали над проектом «Тарас Шевченко – великий народний поет і художник». Учні досліджували життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка.

 Сьогодні ми проводимо підсумок нашого проекту –  урок - захист проекту.

Слайд 3.

Його девізом будуть слова: «Минають віки, стираються написи на камені, тліють книги, руйнуються будівлі, але слово Шевченкове житиме вічно».

Слайд 4.

Мета проекту:

  • розширити знання учнів про життя і творчість Т. Г. Шевченка;
  • збагачувати словниковий запас учнів;
  • розвивати пошуково-дослідницькі  навички , творчі здібності дітей;
  •  виховувати почуття гордості за Україну, за її національного генія.

 

Слайд 5

         Завдання проекту

  • дізнатися про дитячі роки Тараса Шевченка;
  • дослідити, яку спадщину залишив нам Тарас Шевченко, як поет та художник;
  • прочитати  його поезії та створити   до них малюнки та аплікації.

 

 У нашому класі працювали 4 групи:  «Дослідники», «Літературознавці», «Мистецтвознавці», «Ілюстратори». Кожна виконувала своє завдання.

Слайд 6

Перед  тим, як групи будуть звітувати про виконання своїх завдань, хочу поставити перед вами спільне завдання на сьогоднішній урок:

  • Ви будете уважно слухати виступи всіх груп, постарайтесь запам’ятати  головні дати або числа з життєвого та творчого шляху Тараса Шевченка  та в кінці заняття сказати, про що вони говорять.

 

  • І група «Дослідники» досліджувала біографію,   дитячі роки Тараса Григоровича Шевченка і шукала відповіді на запитання «Чи було життя Тараса щасливим і безтурботним?». Слайд 7

Надаємо їм слово.

 

 

 

Звіт групи «Дослідники»

 

1 учень.  Готуючись до сьогоднішнього уроку ми дізналися про деякі цікаві факти. Я хочу розказати про маленького Тараса. 14 березня 1814 року в селі Моринці  в  хаті кріпака Григорія Шевченка народився син Тарас. Батько й мати щодня були на панщині, тому доглядала малого Тарасика старша сестра Катерина, яка й сама ще була дитиною. Слайд 8

 

2 учень. А я дізналася про те, як розпочалося навчання Шевченка. Змалку він зростав у співочій родині, купався у народних піснях.

Батько співав про чумака, що занедужав у дорозі,  тітка - про козака. Малий Тарасик йому підспівував. Якось  почув  ці пісні дяк і став питати «Хто то так підспівує?». Батько похвалився, що то його син Тарас і попросив дяка взяти його до школи.  Дяк погодився.

 

3 учень. Так почалося школярське життя Тараса. Нудна й тяжка була наука тоді у школах: з-під різок, по церковних книжках. Але малий Шевченко брався до цієї науки охоче. Справжньою втіхою було, коли в школі починали учити писанню. 

 

4 учень.  А я розкажу про дитячу мрію Тараса. Одного разу, прибираючи дякову кімнату, він знайшов зшиток паперу і почав його розглядати написані дяком псалми, вірші, щедрівки. Тарасові дуже хотілося самому зробити таку книжечку з візерунками і вписати туди пісні, вірші. Йому навіть снилася така позолочена маленька книжечка.

 

5 учень.  У 9 років малий Тарас залишився без матері. В 11 років він став круглим сиротою. За своє дитинство зазнав багато страждань,  кривди, був наймитом у дяків, пас череду.

Ми дізналися, що життя Тараса було тяжким, безрадісним та голодним.

Все, про що ми дізналися, зібрали до цієї збірочки.

Демонструють збірку

Учитель. Давайте переглянемо відеоролик «Дитинство Тараса Шевченка».

Перегляд відеоролика

Слайд 9

Учитель. ІІ група «Літературознавці» знайомилася з творчою спадщиною Тараса Шевченка і шукала відповідь на запитання: «Яку ж кількість творів він нам залишив?». Прошу до слова членів команди.

 

 

 

Звіт групи «Літературознавці»

1 учень. А ми дізналися про творчу спадщину Тараса Шевченка, прочитали багато його віршів з «Кобзаря».   Я хочу розказати вам вірш «Тече вода з під явора…».

2 учень. А я хочу розказати вірш «Зоре моя вечірняя…».

3 учень. Я довідалася, хто такі кобзарі і про це вам розкажу. Вірші Шевченко почав писати  ще кріпаком. За свідченням самого поета ще у 1837 році і вже через 3 роки 18 квітня 1840 року з’являється перша збірка поета «Кобзар». Кобзарями називали народних співців, які часто були сліпі. Вони мандрували країною і співали пісні для простих людей, граючи на бандурі та кобзі. За це їх і називали кобзарями.   Слайди 10, 11, 12

 

Слайд 13, 14, 15

4 учень. Літературна спадщина  Тараса  Шевченка  складає велику збірку поетичних творів «Кобзар»,  три  драми, 9 повістей, щоденник та автобіографію,  чотири статті та понад 250 листів.

В Україні його «Кобзар"  видавався понад сто двадцять  разів. Крім того, збірка «Кобзар» була перекладена більше  ніж на  100 мов інших народів світу.

 

Слайд 16

5 учень. Художня спадщина Шевченка – більше 1000 творів. Понад 120 композиторів створили на його слова біля 500 музичних творів. Створено цілу науку – Шевченкознавство.

 

6 учень. Коли я дізналася, що багато віршів Тараса Шевченка стали піснями, мені захотілося їх почути. Вони дуже мелодійні.

Я пропоную вам зараз послухати  пісню на вірші поета «Тече вода з-під явора…».

Учні слухають пісню на вірші Т. Шевченка «Тече вода з-під явора…»

 

Учитель. На уроці музичного мистецтва ми вивчили одну пісню на вірші Шевченка  «Зацвіла в долині червона калина…».

Слайд 17.   Учні виконують пісню

7 учень. Таким чином наша група зробила висновок, що Тарас Григорович Шевченко дійсно великий український поет.

Свої матеріали зібрали у збірці.

 

 Слайд 18.

Учитель. ІІІ група «Мистецтвознавці» виконували таке завдання – підготувати презентацію про творчість Тараса Шевченка-художника. Зараз вони поділяться з нами своєю інформацією.

Звіт групи «Мистецтвознавці»

1 учень. Наша група дізналася про те, що  Шевченко був таким талановитим художником. Він був дуже обдарованим. Колись прийшла сестра Катерина з панщини і не впізнала своєї хати – розмальовані були стіни, долівка, навіть призьба. Тарас любив зображувати звірів, птахів, людей.

2 учень. А ще ми дізналися, що талант художника проявився раніше, ніж талант поета. Перший малюнок він намалював у 1830 році  під назвою «Жіноча голівка».  Всього  Кобзар створив більше 1000 живописних творів.  До нас дійшло 835 творів.

3 учень. А чи знаєте ви скільки картин залишив нам у спадщину Тарас Шевченко. Він зробив понад 150 портретів людей з якими він спілкувався. Особливу увагу приділяв автопортретам. Нині відомо понад 50  його портретів. Подивіться на екран.

Перегляд слайдів презентації «Шевченко – художник»

4 учень. Ми дізналися, що Тарас Шевченко був геніальним художником.  У національному музеї Шевченка зберігається більше 200 робіт – портретів, пейзажів, масляного живопису.

Я хочу вам показати репродукції окремих картин  Тараса Шевченка.

Перегляд слайдів

 

Слайд 19

Учитель. Надаємо слово групі, яка створила  ось цей чудовий вернісаж, ось цю красу -  групі «Ілюстратори».

1 учень. Ми захотіли зробити ілюстрації до вивчених творів Тараса Шевченка: «Зоре моя вечірняя…», «Сонце заходить, гори чорніють…», «Тече вода з-під явора…», «Тихесенько вітер віє…», «Зацвіла в долині червона калина…».

2 учень. Я зробив висновок, що вірші Тараса Шевченка можна не тільки читати, співати, а ще й створювати до них власні ілюстрації.

 

Учитель. Групи презентували свою роботу. Я дякую всім. А зараз перевіримо, наскільки ви були уважними. Пограємо у гру «Дерево життя і творчості Тараса Григоровича Шевченка».  Слайд 20

 

  1. У якому році народився Тарас Шевченко? (1814)
  2. У якому році з’явилася перша збірка поета «Кобзар»? (1840)
  3. Скільки разів його твори видавалися в Україні? (120)
  4. Із скількох творів складається художня спадщина Шевченко? (1000)
  5. Скільки портретів створив художник? (150)
  6. А скільки відомо автопортретів? (50)
  7. Скажіть, будь ласка, у якому році помер Тарас Григорович Шевченко? (1861)
  8. Яку річницю від дня народження поета ми будемо відзначати в цьому році у березні? (203)

- Ось погляньте, яке в нас вийшло дерево життя видатного українського поета.

- Чи помітили ви, що на нашому дереві один листок не перевернутий?

Учитель перевертає листочок, діти читають написане на ньому «Шевченкознавці».

- Сьогодні ми дізналися,  що створена ціла наука «Шевченкознавство». А чи можемо ми вважати себе шевченкознавцями? Так, адже ви дізналися про Шевченка дуже багато цікавої і корисної інформації.

- Прислів’я про Шевченка. Слайд 21

 

Шевченко Тарас наче сонце для нас.

Шевченкові твори сяють, мов зорі.

Ми Шевченка славить будем, і ніколи не забудем.

Шевченків «Кобзар» то для народу великий дар.

 

- Чи сподобалося вам бути дослідниками?

Тож будемо працювати і надалі, накопичувати знання, бо  знання – основа вашого успіху. Дякую за працю.

- Давайте собі поплескаємо.

Читці.

  1. Шевченко – гордість України,

Яка живе споконвіки

Його вірші, його поеми

У нашім серці назавжди.

 

  1. Хоч я дівчинка мала,

Про Шевченка уже знаю.

Вчу його вірші напамять

І «Кобзар» уже я маю.

 

  1. Коли я була маленька,

Мама розповідала про дідуся Шевченка,

Я дуже уважно слухала маму,

Бо я вже тоді була слухняна.

 

  1. Українка я маленька

Маю я «Кобзар» гарненький.

Тараса вірші вивчаю

І пісні його співаю.

 

  1. Я дочка України, я дочка Кобзаря.

Тож давайте вшануєм Кобзареве ім’я.

Він хотів, щоб Україна розцвітала і росла,

Щоб усі пам’ятали його славне імя.

 

Слайд 22

Закінчити наш захист проекту пропоную, прочитавши слова:

Любий батьку, Тарасе!

Книжки твої байдужими нікого не лишали,

До боротьби за правду закликали,

За спадщину, яку залишив ти для нас,

Низько вклоняємось тобі, Тарасе!

 

 

 

docx
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
2965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку